Hvordan kan jeg sige fra en anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2015

Anonym trådstarter

Okay, så problemet ligger måske mere det er hende der kom og ikke så meget at hun kom den vej, det var bare ekstra irriterende fordi det var hende der gjorde det.

Nu lyder det til at det ikke er ofte hun kommer og henter dit barn og så ville jeg simpelthen bare bide det i mig, altså som jeg skrev før er det jo fint at sige at man helst vil have folk ind af hoveddøren, men tænker hvis det er en engangsforestilling at hun gik den vej, mon ikke så det går?

Det bliver desværre hveranden søndag fra nu af. Plus jeg havde skrevet til ham at de måtte ringe hvis de ikke kunne finde hoveddøren.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Det bliver desværre hveranden søndag fra nu af. Plus jeg havde skrevet til ham at de måtte ringe hvis de ikke kunne finde hoveddøren.

Ja, så kan jeg godt se at det bliver nødvendigt at få sagt hvordan du gerne vil have det foregår. Men som jeg skrev før, tag udgangspunkt i dig selv når du taler, sig "jeg kunne godt tænke mig", "jeg vil gerne have", brug sætninger som "det håber jeg i kan acceptere" og andre sætninger som ikke virker bebrejdende og angribende. Du har større sansynlighed for at få din "vilje" hvis du gør det på den måde. Da folk generelt reagere med bebrejdelser og angreb lige tilbage i hovedet på én hvis det er den vej man går.

Og tænk lige en ekstra gang over hvilke ting der vigtige for dig og hvilke ting der handler mest om at du bare synes de er "skide dumme". hvis det giver mening for dig. for når man får luget noget af alt det der kun er baseret på de vrede følelser fra, så bliver det nemmere at se hvad der er fair og ikke fair.

Håber du får sagt fra på en god måde og at de lytter til dig.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mami

Anonym skriver:

Faktisk skal de hele vejen rundt om huset for at finde havelågen og jeg har tidligere fået at vide jeg ikke skulle gå gennem hans have - til trods for at han havde låst hoveddøren og var i haven.

Men nu var det også mere; Hvordan kan jeg sige fra en anden gang hvis han krydser min grænse uden at jeg lyder som en sur og strid kælling? 

Det kan du ikke. 

Uanset hvad fremstår du smålig og en smule hævngerrig. 

Så kort og godt det er umuligt at sige fra overfor petitesser uden at lyde som en strid kælling 

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Mami skriver:

Det kan du ikke. 

Uanset hvad fremstår du smålig og en smule hævngerrig. 

Så kort og godt det er umuligt at sige fra overfor petitesser uden at lyde som en strid kælling 

Dybt uenig. Den enes petitesse kan være den andens største problem. 

Læs eventuelt mine foregående indlæg heri, så vil du få indblik i hvordan man gør.

Og.. bare fordi du synes det er en petitesse giver det dig ikke ret til at trække ned over hovedet hvad andre skal synes er vigtigt/ikke vigtigt i deres liv. 

Jeg synes det er et trist og ikke særlig konstruktivt svar du kommer med her.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mami

Dybt uenig. Den enes petitesse kan være den andens største problem. 

Læs eventuelt mine foregående indlæg heri, så vil du få indblik i hvordan man gør.

Og.. bare fordi du synes det er en petitesse giver det dig ikke ret til at trække ned over hovedet hvad andre skal synes er vigtigt/ikke vigtigt i deres liv. 

Jeg synes det er et trist og ikke særlig konstruktivt svar du kommer med her.

Hun spurgte og jeg svarede. 

Jeg mener ikke man på nogen måde kan sige du må ikke banke på min havedør uden at lyde som en kælling. 

Mit indlæg er nøjagtig lige så konstruktivt som de andres, jeg er bare ikke enig i de indlæg. 

Og ts kan bruge mit indlæg til at tænke over om eksen måske ville have det på samme måde, og det skal ts så gøre op med sig  selv om det er kampen værd. 

Den eneste grund der er præsenteret til Eks og mor ikke må gå igennem haven er: "det må jeg heller ikke hos ham" og hvis det vitterligt er grunden fremstår du meget smålig og sådan lidt barnlig hævn agtig "jeg måtte ikke lege med din dukke så du må ikke med min bil" 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Jeg mener ikke man på nogen måde kan sige du må ikke banke på min havedør uden at lyde som en kælling. 

Mit indlæg er nøjagtig lige så konstruktivt som de andres, jeg er bare ikke enig i de indlæg. 

Og ts kan bruge mit indlæg til at tænke over om eksen måske ville have det på samme måde, og det skal ts så gøre op med sig  selv om det er kampen værd. 

Den eneste grund der er præsenteret til Eks og mor ikke må gå igennem haven er: "det må jeg heller ikke hos ham" og hvis det vitterligt er grunden fremstår du meget smålig og sådan lidt barnlig hævn agtig "jeg måtte ikke lege med din dukke så du må ikke med min bil" 

Jeg har også skrevet at jeg bor med mi  svigermor og at det faktisk er hendes have de er gået igennem.

Men min problematik er ikke kun haven, det er i det hele taget at sige fra på en pæn måde når/hvis min eks krydser min grænse på en diplomatisk måde, for jeg er ikke god til at sige fra.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mami

Anonym skriver:

Jeg har også skrevet at jeg bor med mi  svigermor og at det faktisk er hendes have de er gået igennem.

Men min problematik er ikke kun haven, det er i det hele taget at sige fra på en pæn måde når/hvis min eks krydser min grænse på en diplomatisk måde, for jeg er ikke god til at sige fra.

Okay så er jeg med.  

du leder efter råd til at sige fra og dette var et eksempel? 

Så ville jeg forsøge med de andre råd der er kommet, men ja nogle menesker (f.eks mig) bliver meget irriteret (i min verden) petitesse regler, nu ved jeg ikke hvordan eksen er, men er han samme type, er det også værd at have med

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Mami skriver:

Så hvis en du kender spørger dig om du ikke vil være sød at gå ind igennem hoveddøren når du kommer på besøg, fordi det kan de bedst lide, så vil du synes hun er en kælling? 

For det gør i min optik dig/den der bliver sur over det til kællingen.

Jeg forstår ikke det du skriver med om eks'en har det på samme måde.

Og selv om grundlaget måske er småligt og barnligt, behøver måden man siger det på jo ikke at være det. 

og nej, jeg synes ikke dit indlæg var konstruktivt.

Anmeld Citér

21. juni 2015

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar
Anonym skriver:

Jeg har et dejligt barn fra et tidligere forhold hvis far skulle hente i dag. Hans mor skulle køre for ham og det var første gang de havde været i vores nye lejlighed. Vores hoveddør kan godt være svær at finde, så jeg gik ned for at lukke dem ind, men pludselig stod de ved vores havedør.

Jeg blev ærligt talt gal, for jeg syntes ikke at de havde en skid at gøre i vores have. Vores barn kom (heldigvis) ned i det samme, så jeg sagde intet og kort efter kørte de, men  hvad kan jeg sige/gøre en anden gang i sådan en situation? 

Kære TS

Jeg kan egentlig godt forstå du bliver vred over at de står i din have, for den er lige så meget en del af dit "private-rum" som din bolig. Det svare lidt til at man bare går ind i huset/lejligheden uden at have fået lov og pludselig stå i din gang/stue/køkken mv. Du kunne jo faktisk sidde nøgen og solbade eller anden situation som du ikke nødvendigvis ønskede at dele med din ex. og hans mor.

Du kan jo håbe på at de fremadrettet har styr på hvor hoveddøren er og skulle det nu ske igen, så siger du bare lige (igen) at hvis ikke de kan finde døren skal de lige ringe så skal du nok komme ned. Gentager situationen sig med indgang via haven uden forudgående aftale, skal du selvfælge lige nævne at du ikke ønsker at de kommer den vej, men bruger hoveddøren ligesom alle andre. Sig det stille og roligt, du behøver ikke begrunde dit ønske, de skal bare respektere det.

Håber du finder en god løsning :-)

Anmeld Citér

21. juni 2015

ErDetSnartNU

Jeg ville bare sige noget i stil med "Nu skal jeg lige vise jer hvor hoveddøren er så I ved hvor I skal banke på næste gang I kommer - den kam nemlig godt være lidt svær at finde " - husk smilet. På den måde siger man fra uden at nedgøre sig selv med "måske er det bare mig der er underlig" eller lignede der åbner for at det er dig der er forkert på den og at de derfor skal tage hensyn til det. Hellere et klart og neutralt svar sagt med et smil

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.