Hvordan kan jeg sige fra en anden gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.393 visninger
30 svar
74 synes godt om
21. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg har et dejligt barn fra et tidligere forhold hvis far skulle hente i dag. Hans mor skulle køre for ham og det var første gang de havde været i vores nye lejlighed. Vores hoveddør kan godt være svær at finde, så jeg gik ned for at lukke dem ind, men pludselig stod de ved vores havedør.

Jeg blev ærligt talt gal, for jeg syntes ikke at de havde en skid at gøre i vores have. Vores barn kom (heldigvis) ned i det samme, så jeg sagde intet og kort efter kørte de, men  hvad kan jeg sige/gøre en anden gang i sådan en situation? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2015

Spirrevip

Jeg har ingen børn, men jeg har oplevet lidt det samme et andet sted vi boede. En fra kommunen stod pludselig og klogere ind i vores stue fra baghaven af, men jeg grinte bare lidt ad situationen og sagde at det var okay for det var ikke altid nemt at finde den rigtige vej ind  jeg ville nok ikke tage det så tungt. 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mami

Syntes det er noget underlig noget at blive vred over. 

Din hoveddør er svær at finde ergo din ex tager den nemme dør

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har et dejligt barn fra et tidligere forhold hvis far skulle hente i dag. Hans mor skulle køre for ham og det var første gang de havde været i vores nye lejlighed. Vores hoveddør kan godt være svær at finde, så jeg gik ned for at lukke dem ind, men pludselig stod de ved vores havedør.

Jeg blev ærligt talt gal, for jeg syntes ikke at de havde en skid at gøre i vores have. Vores barn kom (heldigvis) ned i det samme, så jeg sagde intet og kort efter kørte de, men  hvad kan jeg sige/gøre en anden gang i sådan en situation? 

Undskyld, men jeg kan slet ikke se problemet, de havde vel bare fundet havedøren inden de fandt hoveddøren?

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

Faktisk skal de hele vejen rundt om huset for at finde havelågen og jeg har tidligere fået at vide jeg ikke skulle gå gennem hans have - til trods for at han havde låst hoveddøren og var i haven.

Men nu var det også mere; Hvordan kan jeg sige fra en anden gang hvis han krydser min grænse uden at jeg lyder som en sur og strid kælling? 

Anmeld Citér

21. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Faktisk skal de hele vejen rundt om huset for at finde havelågen og jeg har tidligere fået at vide jeg ikke skulle gå gennem hans have - til trods for at han havde låst hoveddøren og var i haven.

Men nu var det også mere; Hvordan kan jeg sige fra en anden gang hvis han krydser min grænse uden at jeg lyder som en sur og strid kælling? 

Pas, jeg ved det ikke, for jeg syntes du bliver sur over småting, og det vil helt sikkert skinne igennem.

Men det er vel meget nemt at sige "jeg vil gerne have at du ikke kommer i min have"??

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Næste gang du snakker med dem siger du bare med et smil "Nu kom i ind igennem haven sidst i var her, men vil i ikke være søde at bruge hoveddøren næste gang? Det lyder måske underligt, men det kan jeg bare bedst lide."

Du har ret til dine følelser, selv om jeg ligesom andre har skrevet også har lidt svært ved at forstå hvor problemet ligger, ved at de gik den vej. Kan ikke helt lade være med at tænke at der ligger noget andet til grund for din vrede. Måske er der rodet i din have? og du synes det er pinligt de skal se det? måske bryder du dig ikke om din eks svigermor, så skal der ikke så meget til at gøre én sur. Eller.. et eller andet, andet. 

Vi har f.eks. 3 indgange i vores hus og den ene hader jeg når nogen bruger, fordi de kan glo lige ind i stuen og køkkenet og jeg er ofte nøgen så kan ikke nå i dækning når de går den vej. Men ville aldrig blive sur på nogen over at bruge den dør, med mindre det var fordi jeg havde sagt til dem at de skulle lade være med at bruge den dør.

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Så længe du tager udgangspunkt i dig selv og hvad du gerne vil have og lader være med at sige "Du skal ikke komme ind i min have, du skal fandme bruge hoveddøren" og i stedet siger "Jeg vil rigtig gerne hvis i vil bruge hoveddøren, jeg har det bedst med at folk generelt ikke går ind igennem haven" så lyder du jo ikke som en "sur kælling".

og så vil jeg lige påpege at bare fordi han ikke vil have du skal gå ind i hans have, betyder det jo ikke at hans mor ved du ikke vil have hun skal gå ind igennem din, eller at  han ved det. vi er jo forskellige og alle de regler han har hos ham, har du vel heller ikke hjemme ved dig?

Anmeld Citér

21. juni 2015

Anonym trådstarter

LonglivetheQueen skriver:

Så længe du tager udgangspunkt i dig selv og hvad du gerne vil have og lader være med at sige "Du skal ikke komme ind i min have, du skal fandme bruge hoveddøren" og i stedet siger "Jeg vil rigtig gerne hvis i vil bruge hoveddøren, jeg har det bedst med at folk generelt ikke går ind igennem haven" så lyder du jo ikke som en "sur kælling".

og så vil jeg lige påpege at bare fordi han ikke vil have du skal gå ind i hans have, betyder det jo ikke at hans mor ved du ikke vil have hun skal gå ind igennem din, eller at  han ved det. vi er jo forskellige og alle de regler han har hos ham, har du vel heller ikke hjemme ved dig?

Tak for hjælpen med ordvalg.

Min eks ved faktisk godt at jeg ikke kan lide hans mor, vi har aldrig haft et godt forhold, og jeg har faktisk sagt lige ud at jeg ikke vil have hende indenfor min dør da hun direkte har kritiseret mig for hvordan jeg har indrettet mit hjem.

Anmeld Citér

21. juni 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Tak for hjælpen med ordvalg.

Min eks ved faktisk godt at jeg ikke kan lide hans mor, vi har aldrig haft et godt forhold, og jeg har faktisk sagt lige ud at jeg ikke vil have hende indenfor min dør da hun direkte har kritiseret mig for hvordan jeg har indrettet mit hjem.

Okay, så problemet ligger måske mere i at det er hende der kom og ikke så meget at hun kom den vej, det var bare ekstra irriterende fordi det var hende der gjorde det.

Nu lyder det til at det ikke er ofte hun kommer og henter dit barn og så ville jeg simpelthen bare bide det i mig, altså som jeg skrev før er det jo fint at sige at man helst vil have folk ind af hoveddøren, men tænker hvis det er en engangsforestilling at hun gik den vej, mon ikke så det går?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.