Anonym skriver:
Jeg har et dejligt barn fra et tidligere forhold hvis far skulle hente i dag. Hans mor skulle køre for ham og det var første gang de havde været i vores nye lejlighed. Vores hoveddør kan godt være svær at finde, så jeg gik ned for at lukke dem ind, men pludselig stod de ved vores havedør.
Jeg blev ærligt talt gal, for jeg syntes ikke at de havde en skid at gøre i vores have. Vores barn kom (heldigvis) ned i det samme, så jeg sagde intet og kort efter kørte de, men hvad kan jeg sige/gøre en anden gang i sådan en situation?
Næste gang du snakker med dem siger du bare med et smil "Nu kom i ind igennem haven sidst i var her, men vil i ikke være søde at bruge hoveddøren næste gang? Det lyder måske underligt, men det kan jeg bare bedst lide.
"
Du har ret til dine følelser, selv om jeg ligesom andre har skrevet også har lidt svært ved at forstå hvor problemet ligger, ved at de gik den vej. Kan ikke helt lade være med at tænke at der ligger noget andet til grund for din vrede. Måske er der rodet i din have? og du synes det er pinligt de skal se det? måske bryder du dig ikke om din eks svigermor, så skal der ikke så meget til at gøre én sur. Eller.. et eller andet, andet.
Vi har f.eks. 3 indgange i vores hus og den ene hader jeg når nogen bruger, fordi de kan glo lige ind i stuen og køkkenet og jeg er ofte nøgen
så kan ikke nå i dækning når de går den vej. Men ville aldrig blive sur på nogen over at bruge den dør, med mindre det var fordi jeg havde sagt til dem at de skulle lade være med at bruge den dør.
Anmeld
Citér