Kan man tillade sig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig skal alle stå der. Som lærer ville jeg blive rigtigt ked af det, hvis nogle navne manglede - og måske ville jeg sidde inde med en viden om, at X's forældre bare ikke havde magtet eller husket det af grunde, jeg godt kendte til, og det ville skære mig i hjertet, at X derfor "stod udenfor". Uanset, om X selv vidste det eller ej. 

Nogle forældre får nu engang ikke meldt tilbage på invitationer, udebliver fra møder uden afbud osv. osv. - som regel ikke af ond vilje, men af manglende overskud og overblik. Dér må man godt være lidt large. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg må indrømme, at jeg vil give Patriark ret. Det er ved at tage overhånd, at man skal give afskedsgaver alle vegne. Selvfølgelig skal man sætte pris på andre mennesker, men behøver det være pengegaver? Børnene kunne jo også have forberedt en sang eller tegnet hver en tegning, der blev samlet til en bog osv.

På mit arbejde skal alle også have afskedsgaver, selvom de kun skifter til afdelingen ved siden af og så er det ekstra komisk, når de kommer tilbage to måneder efter

10 kr her og 20 kr der og alle vegne bliver faktisk til en del penge!

Men for at vende tilbage til emnet, selvfølgelig skal alle børn på og lad nu for himlens skyld være med at sable de "skyldig" ned på et forældremøde. Prøv i stedet at inkludere dem. Jeg synes ikke, at man skal ligge op til, at de skal føle sig skyldige. Hvad hvis de slet ikke er enige i jeres idé eller ikke har råd?

Haha.. Det fik mig til at grine lidt. Og dertil kommer fødselsdage (de runde af slagsen), barselsgave, bryllupsgave.. Men så får man selvfølgelig igen selv med tiden.

Undskyld - det var et sidespor og irrelevant for tråden.

Jeg er enig med det andre i, at alle skal med, og jeg synes, det er almindelig pli, at forbigå emnet om den manglende betaling i stilhed til et eventuelt forældremøde. Det eneste, der kunne ændre min mening, er, hvis de forældre, der ikke har betalt, har valgt dette, fordi de ikke går ind for princippet i at give gaver. Så risikerer man selvfølgelig, at de bliver irriteret over at blive påduttet det med navn alligevel.

Alt i alt tror jeg, det er nemmest bare at skrive "knus fra 0.A", som en anden også foreslår. Eventuelt at få alle eleverne til at tegne en tegning, hvor de så skriver deres navne på dér, hvis det skal være mere (individuelt) personligt.

Anmeld Citér

15. juni 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Self ska i da bare skrive hilsen 0a, og self påtaler man da ik at der er nogen der ik har betalt til feks forældremøde osv fremover. Det er jo bare dårlig stil at hænge andre ud, hvis de nu ik har råd eller andet!? Vh stine

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar!  

Det er/var ikke meningen at der skulle komme en debat ud af denne tråd. 

Første tanke var også at vi ville have alle børn til at lave en lille tegning og sætte det sammen som en "afskedsbog." Men da vi desværre er lidt uenige i forældrerådsgruppen, bliver vi jo nødt til at finde kompromisser. 

Udover det, har vi faktisk haft disse samtaler oppe til forældremøde, om gaver, klassekasse med mere, hvor der var rigtig stor opbakning. Vi talte frit og åbent om det og nogle forældre sagde som det var, at det var småt med deres økonomi, hvilket betyder at de fx ikke har råd til at holde børnefødselsdage. Men sådan noget som at bruge penge på klassekasse og en gave en ny og næ, var de med på. Der har intet pres været. Hverken fra vores side, skolens side eller andres, det har udelukkende været et frivilligt valg. 

Dette var blot en "diskussion" vi havde og ønskede bare et svar på om det var ok eller no go! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.