Jeg må indrømme, at jeg vil give Patriark ret. Det er ved at tage overhånd, at man skal give afskedsgaver alle vegne. Selvfølgelig skal man sætte pris på andre mennesker, men behøver det være pengegaver? Børnene kunne jo også have forberedt en sang eller tegnet hver en tegning, der blev samlet til en bog osv.
På mit arbejde skal alle også have afskedsgaver, selvom de kun skifter til afdelingen ved siden af og så er det ekstra komisk, når de kommer tilbage to måneder efter 
10 kr her og 20 kr der og alle vegne bliver faktisk til en del penge!
Men for at vende tilbage til emnet, selvfølgelig skal alle børn på og lad nu for himlens skyld være med at sable de "skyldig" ned på et forældremøde. Prøv i stedet at inkludere dem. Jeg synes ikke, at man skal ligge op til, at de skal føle sig skyldige. Hvad hvis de slet ikke er enige i jeres idé eller ikke har råd?
Haha.. Det fik mig til at grine lidt. Og dertil kommer fødselsdage (de runde af slagsen), barselsgave, bryllupsgave.. Men så får man selvfølgelig igen selv med tiden.
Undskyld - det var et sidespor og irrelevant for tråden.
Jeg er enig med det andre i, at alle skal med, og jeg synes, det er almindelig pli, at forbigå emnet om den manglende betaling i stilhed til et eventuelt forældremøde. Det eneste, der kunne ændre min mening, er, hvis de forældre, der ikke har betalt, har valgt dette, fordi de ikke går ind for princippet i at give gaver. Så risikerer man selvfølgelig, at de bliver irriteret over at blive påduttet det med navn alligevel.
Alt i alt tror jeg, det er nemmest bare at skrive "knus fra 0.A", som en anden også foreslår. Eventuelt at få alle eleverne til at tegne en tegning, hvor de så skriver deres navne på dér, hvis det skal være mere (individuelt) personligt.