Kan man tillade sig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

Anonym trådstarter

Præcis. Det er også der hvor jeg tænker at det vil gå ud over børnene, som i bund og grund slet ikke har noget med pengene at gøre. 

Og jeg synes ikke og har ikke lyst til at skulle hænge nogen ud på nogen måde, selvom det kan være en "unfair" situation. 

Hvad grunden er til at de skal have gave, kan vel diskuteres. Selvfølgelig passer de deres job. Men det er jo kun det ene år de har de lærere, hvorimod når de starter i 1. klasse, vil de have den samme klasselærer i flere år i træk og der vil jeg jo ikke mene at hun/han skal have en gave hvert år, men kun når hun/han træder fra som deres lærer. 

Så i bund og grund vil man vil altid kunne diskutere om en gave er "berettiget" eller ej?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

Goggelogge

Patriark skriver:

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor de skal have en gave!? Udfører de ikke bare deres job?!

Det kan godt være det bare er deres arbejde, men nogle gange er det dejligt at blive værdsat som menneske og ved man har gjort er godt stykke arbejde og som pædagog er det forældre og børn der kan det..

så fald lige ned en gang..

Anmeld Citér

15. juni 2015

lineog4

Alles navne på uden tvivl. Og nej det er ikke ærgerligt for de forældre der så har betalt, for hensigten var jo at sige tak for et godt år på børnenes vegne og det være sig alle børnene.

Modtog jeg en gave hvor der kun flertallet af børnenes navne stod på, ville jeg som lærer blive rigtig ked af det. For så havde jeg ikke gjort mit job godt nok og lært forældregruppen at man rummer også de uden overskud 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Kan i ikke bare skrive 

kærlig hilsen 0. A (eller hvad de nu hedder)

Anmeld Citér

15. juni 2015

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid
lineog4 skriver:

Alles navne på uden tvivl. Og nej det er ikke ærgerligt for de forældre der så har betalt, for hensigten var jo at sige tak for et godt år på børnenes vegne og det være sig alle børnene.

Modtog jeg en gave hvor der kun flertallet af børnenes navne stod på, ville jeg som lærer blive rigtig ked af det. For så havde jeg ikke gjort mit job godt nok og lært forældregruppen at man rummer også de uden overskud 

Enig!

Anmeld Citér

15. juni 2015

SandraXOXO

Ej okay. Er der seriøst nogen der mener Ib og Lisa ikke må stå på kortet fordi de har fattige forældre der ikke kan betale, for noget så ligegyldigt som en gave til folk der bare udføre deres arbejde?? Det er godt nok småligt. Voksne der holder børn ude af fællesskabet, især voksne i et forældreråd, burde seriøst få en opsang!! 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Krydserfingre

Patriark skriver:

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor de skal have en gave!? Udfører de ikke bare deres job?!

Du har måske aldrig fået et "tak for det" eller noget i den stil, når du bare har gjort dit arbejde? Det er jeg sikker på du har. 

Personligt får jeg et tak hver evig eneste dag og i princippet havde de jo ikke behøvet det da det trods alt bare er mit arbejde. Men at folk er høflige og roser de medmennesker de omgiver sig med er da KUN en dejlig ting man kan imødekomme og de positivt på! 

Anmeld Citér

15. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Kære alle jer på baby.dk

Mit barn går i børnehaveklasse og afslutter jo nu her om lidt. I den forbindelse har vi, som forældreråd, samlet penge sammen til at kunne give deres to lærere en lille afskedsgave fra børnene. 

Sagen er den, at der er 3 elever/forældre der ikke har indbetalt penge. Det er drøn ærgerligt, både for de forældre der allerede har betalt og de forældre/børn der ikke har betalt.

Jeg ved godt at det er ingen tvang, og det har vi bestemt heller ikke lagt op til. Men vi er lidt i vildrede om vi på kortet skal skrive fra hele klassen eller, som tænkt, at hvert barn skriver sit navn på kortet. 

Jeg hælder mest til at vi skrive fra alle børn, altså så vi IKKE undlader nogle børn, selvom de ikke har betalt. Det er jo som sagt ikke børnenes skyld at forældrene ikke har betalt. Men vi er lidt uenige, os der sidder med det og skal til at købe gave snart. 

Jeg kan sagtens se pointen fra de der taler imod min ide, da det kan være lidt tarveligt overfor de forældre som rent faktisk har betalt, for i princippet kunne mange jo så bare lade være med at betale og så stadig stå på som gavegiver... 

Håber I vil give jeres bud! På forhånd tak

Jeg synes at I skal vise jer fra den storsindede side og selvfølgelig lade alle børnene skrive sig på. Forhåbentlig vil de ikke-betalende forældre have en dårlig smag i munden, og hvis ikke, så skidt med det.

Anmeld Citér

15. juni 2015

SofiaMik

Jeg må indrømme, at jeg vil give Patriark ret. Det er ved at tage overhånd, at man skal give afskedsgaver alle vegne. Selvfølgelig skal man sætte pris på andre mennesker, men behøver det være pengegaver? Børnene kunne jo også have forberedt en sang eller tegnet hver en tegning, der blev samlet til en bog osv.

På mit arbejde skal alle også have afskedsgaver, selvom de kun skifter til afdelingen ved siden af og så er det ekstra komisk, når de kommer tilbage to måneder efter

10 kr her og 20 kr der og alle vegne bliver faktisk til en del penge!

Men for at vende tilbage til emnet, selvfølgelig skal alle børn på og lad nu for himlens skyld være med at sable de "skyldig" ned på et forældremøde. Prøv i stedet at inkludere dem. Jeg synes ikke, at man skal ligge op til, at de skal føle sig skyldige. Hvad hvis de slet ikke er enige i jeres idé eller ikke har råd?

Anmeld Citér

15. juni 2015

Mettefpigen

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Det er også det jeg hælder til, altså at skrive ALLE på kortet. 

Der går heller intet af mig ved det.

Vi har både lagt ud på intra, via brev til børnene og sms, så alle må have set det på en eller anden måde.

Jeg ved ikke hvad grunden er til at de ikke har betalt, så godt kender jeg slet ikke disse forældre. 

Jeg er ikke i tvivl om at nogle sidder økonomisk hårdt i det, hvilket jeg også selv gør. Men at skulle punge ud med en flad 20'er tænker jeg ikke kan vælte budgettet så galt. 

Jeg har faktisk flere gange stået og skulle vende hver 50 øre (bogstavelig talt) så jo 20 kr kan godt vælte et budget ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.