Hvornår er aldersforskellen for stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

Bshizzle

Nok er alderen bare et tal.. Men i min verden er der en grænse! 

Jeg ville aldrig finde sammen med en som er 10+ ældre end jeg selv.. 

Men heldigvis er vi alle jo forskellige... 

Så gør hvad du selv føler for.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2015

Bebsen

Dorthe1986 skriver:

På lørdag skal jeg giftes med min kæreste, han er 21 år ældre. Selvfølgelig kan man på nogle områder mærke forskellen men altså vi joker bare med det. Jeg har aldrig haft det bedre og han heller ikke. Og til den der kommentar: ad, han kunne være din far. Ja det kunne han, men det er han IKKE! Deri er forskellen. Altså kan der jo ikke være noget klamt i det. 

Men når du tvivler er aldersforskellen for stor. Jeg var også i tvivl men det skyldtes at jeg tænkte Shit hvis han så dør mange år før mig, mens jeg stadig er ung osv. Den tanke ramte mig også her i efteråret da min far døde 60 år gammel. Min mand er lige blevet 50. Men jeg tænkte hellere 10 år med ham end ingen. Han er så fantastisk for mig 

Tillykke med brylluppet 

Denne sætning gør mig helt varm om hjertet  

"Min mand er lige blevet 50. Men jeg tænkte hellere 10 år med ham end ingen. Han er så fantastisk for mig " 

Alt held og lykke i fremtiden til jer 

Til TS - jeg ville osse være skræmt! Ikke over hans alder, men du er ung og ja du ville pludseligt have en mor rolle overfor en masse børn, inkl dit/dine egen... Meeeen, lad være med at tænke så langt ud i fremtiden, bare nyd den dejlige mand og se hvordan det hele går  Du kan tænke og planlægge en masse, men med mindre du ligefrem har evnen til at se ud i fremtiden, så ved du reelt ikke hvad der kommer til at ske - så spild ikke din tid på det, men nyd alt det dejlige og nye der sker 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Dorthe1986

Bebsen skriver:

Tillykke med brylluppet 

Denne sætning gør mig helt varm om hjertet  

"Min mand er lige blevet 50. Men jeg tænkte hellere 10 år med ham end ingen. Han er så fantastisk for mig " 

Alt held og lykke i fremtiden til jer 

Til TS - jeg ville osse være skræmt! Ikke over hans alder, men du er ung og ja du ville pludseligt have en mor rolle overfor en masse børn, inkl dit/dine egen... Meeeen, lad være med at tænke så langt ud i fremtiden, bare nyd den dejlige mand og se hvordan det hele går  Du kan tænke og planlægge en masse, men med mindre du ligefrem har evnen til at se ud i fremtiden, så ved du reelt ikke hvad der kommer til at ske - så spild ikke din tid på det, men nyd alt det dejlige og nye der sker 

Tusind tak skal du have, det er så sødt af dig at skrive sådan :-) 

Jeg tænkte aldrig over aldersforskellen i den forstand gad vide hvad andre siger osv . Det var vitterligt hvorvidt jeg ville kunne håndtere at han jo højst sandsynligt dør mange år før mig. Selvfølgelig kan man jo aldrig sige sådan noget, men altså :-) 

Men jeg kunne bare ikke lade den vidunderlige mand gå 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skriver fordi jeg er begyndt at se en mand der er en del ældre end mig. Faktisk så meget at han aldersmæssigt er tættere på min mor end på mig...

Jeg er en ung pige på knap 21 år og han er 37 år.
Vi har begge børn (jeg et enkelt på 1 år, og han tre på 9, 7 og 4 år) og vi er begge to bopælsforældre.

Jeg søger lidt råd og friske øjne på det hele da vi nu har mødtes på et par dates, vi klikker rigtig godt og det begynder så småt at blive lidt halv-seriøst.

Alligevel er jeg lidt bange for om aldersforskellen bliver for stor med (næsten) 17 år. Når vi er sammen er vi egentlig meget ligeværdige, men jeg bliver mindet om forskellen hver gang han siger noget som "For 20 år siden oplevede jeg...." Det er sådan lidt jae... Der var jeg nyfødt og du drak bajere...

Og så er der også det med børn. Jeg er på ingen måde med at få og føde mine egne børn. Han siger at han også gerne vil have flere børn og altid har drømt om en kæmpe børneflok. Men bare hvis vi ender med at flytte sammen som det er nu så vil vi hver anden uge (de har 7/7 ordning) have 4 børn. Jeg ved at jeg som absolut minimum vil have 1 barn mere. Så er der 5 børn hver anden uge og (muligvis) 2 blebørn. Det kan godt skræmme mig lidt. Tanken om allerede nu at skulle være mor/bonusmor for så mange (og store) børn...

Vi har ikke mødt hinandens børn endnu, men hvis det bliver ved sådan her så er det et nærliggende næste skridt...

Undskyld hvis det blev lidt rodet. Jeg vil meget gerne høre jeres tanker?

Alder er et tal, og tror man kan opleve mærkelige ting uanset hvad min mand er 7½ år ældre end jeg, og han kan også komme med ting hvor jeg sidder og hæver øjenbryn, vi glemmer tit vi har en alders forskel så der er ting jeg intet aner om hvor han pludselig kan sidde og snakke om det som var det noget jeg skulle vide  Hvis i nyder hinandens selskab så er det jo bare sådan det er så glem alderen

At være bonusmor er til gengæld noget helt andet.. For det handler om så meget andet end blot kærligheden til manden Hvis det er skal i sætte jer ned og afstemme forventninger om hvordan hverdagen skal forgå.

Om hvorvidt I skal være to forskellige familier under samme tag (hvor man ikke må opdrage eller rette på andre end egne børn) eller om begge voksne skal have lov til at opdrage og præge begge hold børn. Derud over skal i være enige om hvordan det skal forgå med eks'er osv. selvom folk tit mener at det skal være den enkle's behov for kontakt med eksen så kan det være kilde til problemer hvis i ikke er enige om hvordan og hvorledes, så den ene ikke pludselig har eksen rendende til aftens mad flere gange i ugen hvis det er noget der træder over grænsen hos sin nye partner

Og så vær opmærksom på at aftalerne skal gælde begge veje så det ikke er noget med at den ene vil have noget men vil ikke tillade at den anden gør det samme

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Dorthe1986 skriver:

Tusind tak skal du have, det er så sødt af dig at skrive sådan :-) 

Jeg tænkte aldrig over aldersforskellen i den forstand gad vide hvad andre siger osv . Det var vitterligt hvorvidt jeg ville kunne håndtere at han jo højst sandsynligt dør mange år før mig. Selvfølgelig kan man jo aldrig sige sådan noget, men altså :-) 

Men jeg kunne bare ikke lade den vidunderlige mand gå 

Så enig. Min bekymring gik også hovedsageligt på, at han statistisk set ville dø ca. 15 år før mig (kvinder lever vist et par år længere end mænd). Og det er selvfølgelig at tage sorgerne lidt på forskud, men 15 år uden min mand 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Dorthe1986

PUHK skriver:

Så enig. Min bekymring gik også hovedsageligt på, at han statistisk set ville dø ca. 15 år før mig (kvinder lever vist et par år længere end mænd). Og det er selvfølgelig at tage sorgerne lidt på forskud, men 15 år uden min mand 

Jamen lige præcis. Jeg stod her over for en mand der allerede meget tidligt havde påvirket mig meget voldsomt og faktisk spillede jeg meget kostbar fordi jeg kunne mærke shit hvis jeg involvere mig lidt for meget her....  

Men kunne så også mærke til sidst at ham her kunne jeg ikke undvære i mit liv  men det sjove er jeg spekulerede slet ikke over hvordan min far fx ville reagere på jeg fandt en der kun var 11 år yngre end ham... Eller alle mine søskende som er meget ældre end mig, for dem er han jævnaldrende med  heldigvis var reaktionerne kun positive og så er vi heldigvis bare sådan alle sammen at vi bare joker med alderen . Fx til brylluppet hvor man jo skal have noget nyt gammelt blåt osv da sagde jeg da vi alle var samlet at det gamle behøvede jeg ikke spekulere på for ham blev jeg jo gift med 

Anmeld Citér

16. juni 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Dorthe1986 skriver:

Jamen lige præcis. Jeg stod her over for en mand der allerede meget tidligt havde påvirket mig meget voldsomt og faktisk spillede jeg meget kostbar fordi jeg kunne mærke shit hvis jeg involvere mig lidt for meget her....  

Men kunne så også mærke til sidst at ham her kunne jeg ikke undvære i mit liv  men det sjove er jeg spekulerede slet ikke over hvordan min far fx ville reagere på jeg fandt en der kun var 11 år yngre end ham... Eller alle mine søskende som er meget ældre end mig, for dem er han jævnaldrende med  heldigvis var reaktionerne kun positive og så er vi heldigvis bare sådan alle sammen at vi bare joker med alderen . Fx til brylluppet hvor man jo skal have noget nyt gammelt blåt osv da sagde jeg da vi alle var samlet at det gamle behøvede jeg ikke spekulere på for ham blev jeg jo gift med 

Ja, vi driller også hinanden.. Eller.. Jeg driller mest ham ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.