Anpau skriver:
Altså når du nu skriver, at du kemder flere der burde have fået en abort. Er det så DIG der mener det, fordi du ikke synes de er gode forældre, eller er det vitterligt dem der ønskede deres børn var blevet en abort?
Som jeg jo skriver, er det så kolossalt et tabu at det ikke er noget folk går og skilter med. Men alligevel - her er tre eksempler:
En kvinde fra min mødregruppe har flere gange nævnt overfor mig at hun kun fik et barn fordi hendes mand ellers ville forlade hende. Barnet er 3 år i dag, og moren kan slet ikke finde ud af at være mor. Og det er smerteligt at se hvordan barnet igen og igen søger sin far fordi moren bare ikke er i stand til at give den kærlighed og omsorg som barnet efterspørger. Og det er også smerteligt for moren, der jo godt ved at hun er utilstrækkelig.
En kvinde min mand tidligere havde en relation til, flyttede fra faren til sine børn da børnene var små og har siden da kun har haft dem hver anden weekend, fordi hun egentlig hellere vil leve uden børn (har hun i fortrolighed sagt til min mand da de var sammen). Hun fik også børnene grundet pres fra manden.
En mand som har barn med en af mine veninder har flere gange sagt at han ønskede at de ikke havde fået et barn. De er gået fra hinanden nu (fordi han ikke kunne kapere at have fået et barn) og han kan ikke finde ud af at tage sig af barnet, selvom barnet nu er en meget nem 4-årig.
Det her er alle sammen resourcestærke mennesker med job, fin økonomi, sociale færdigheder, overskud i hverdagen. Det er ikke evnerne, men lysten der mangler.
Jeg kan ikke se hvorfor det er så utænkeligt at folk kan fortryde de børn de får. Vi mennesker er alle forskellige, vores følelsesliv er forskellige, vores lyster og prioriteter er forskellige. Nogle mennesker er impulsive og tænker ikke over konsekvenserne af deres handlinger. Nogle mennesker ønsker noget helt andet end børn - men ender, grundet livets omstændigheder, alligevel nogle gange i en situation med børn. Og det kan være en rigtig dårlig ting, både for forælderen og barnet.
Anmeld
Citér