Jeg er i chok, selvom jeg egt. har vidst det hele ugen. Jeg er ca. 3+5 og har fået en positiv test allerede - faktisk allerede for to dage siden. Jeg har haft en intuitiv fornemmelse, selvom det ikke kan passe. Tror stadig ikke at det kan passe. Vi har beskyttet os, så fatter det ikke. Det er aldrig sket for mig før. Håber stadig, at det ikke passer - håber min mens kommer søndag!
Jeg har tre MEGET planlagte (små) børn. Jeg er 41 og skulle ikke have flere. Dog har vi ikke taget skridt til sterilisation, fordi vi måske skulle have en sidste om et par år, HVIS vi kom på den anden side af det kaos, som det er, når man har tre små børn og jobs osv. Og så alligevel har jeg været i tvivl.
Vi ligger altså vandret hver dag i det liv, vi har nu og derfor er tidspunktet ikke velvalgt. Jeg ved bare, at jeg ikke kan lave en abort og så planlægge barn senere. Samtidig ved jeg, at jeg næsten ikke kan overskue at skulle være gravid (allerede) igen, igen fortælle mit arbejde at jeg er gravid og magter næsten ikke at give afkald på min nyvundne frihed med mit job(med god karriere), frihed og overskud til de andre børn.
Men i går da testen blev positiv, blev jeg glad - hvorfor det? Jeg forstår det ikke - jeg er ikke skruk. Jeg har ikke ønsket/planlagt dette. Det ene øjeblik tænker jeg abort - det næste tænker jeg på navne. Jeg er generelt imod abort og tanken om i hvert fald en kirurgisk abort i sidste øjeblik er mig inderligt imod. Hvis jeg skal afslutte dette liv, skal det derfor være snarest og med piller. Men hvad hvis det ikke virker? Og vil det gøre mig ulykkelig?
Min mand siger, at han ikke er glad for tidspunktet, men er ligesom mig enig i, at det er nu eller aldrig. At han vil være lykkelig for en til, hvis jeg vælger det. Vi har en god økonomi, måske skal vi købe ny bil og måske også bygge lidt om med tiden. Men hvad med de andre børn og vores forhold og vores liv, kan det fungere? Vil de lide under endnu en graviditet - dele opmærksomheden med en til? Vi er toppressede - er vi nødt til at ændre det hele? Opgive karrieren? Hvad skal man gøre for, at det hele ikke ramler?
Er der mon nogen derude, der kan give mig et godt input, måske stille mig de rigtige spørgsmål til at løse vores dilemma, som vi jo har travlt med at få en afklaring på.
Måske usmageligt med en afstemning på dette, men jeg vil gerne vide, hvordan stemningen også er hos alle dem, der ikke svarer på mit indlæg.