Konsekvens/straf i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg vælger at holde dette anonymt da jeg endnu ikke har talt med den konkrete børnehave.

Situationen er den at mit barn i går kommer hjem fra BH og da jeg åbner madkassen ser jeg at den slet ikke er rørt - min barn er 3 år og stadig ikke i stand til at gengive en eventuel episode i løbet af dagen.. 

Konfronterer så efterfølgende personalet med dette, hvortil der svares at min barn + nogle få andre ikke ville komme ned fra et tårn på legeplads og derfor som konsekvens ikke fik middagsmad. Blev lidt paf da jeg hørte dette og vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle reagere - nu sidder jeg så hjemme og tænker over dette. 

Hvordan ville i reagerer? Er det i orden når tingene er blevet sagt 2 gange at der så vælges ikke at give frokost ? 

Vh. en frustreret mor 

ÆHHH WHAT!? 

det er jo komplet ude af hampen!!! 

jeg var tændt af, og så havde jeg kontaktet kommunen. . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

Anonym

Det er helt ude i hampen, både pædagogisk og af hensyn til børnene trivsel! En 3-årig kan ikke forstå en sådan trussel eller overskue konsekvenserne (sult og træthed resten af dagen). Og hvad f..... har frokost at gøre med et legetårn?Man kunne - hvis man har så lidt pædagogisk formåen - have forbudt dem at bruge tårnet igen resten af uge, gå ud på legepladsen resten af dagen - whatever. Børnene ville ikke have fattet sammenhængen, men det ville da i det mindste give noget mening for de voksne.

Man må IKKE straffe børn med mad!!! Hverken ved at tilbageholde det eller tvinge det i dem!!!

Tal med lederen, derefter den pædagogiske konsulent.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Benjamins'mor

Jeg var blevet rigtigt sur. Børnene skal selvfølgelig have en "konsekvens" ved ikke at høre efter, men man tager ikke deres mad fra dem. 

Min søn er lige blevet afsluttet på børne afd. fordi han har været meget syg, og vi har under kontrollene deroppe og hos egen læge fået afvide han er undervægtig, så han skal have sin mad. 

Anmeld Citér

12. juni 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Jeg vælger at holde dette anonymt da jeg endnu ikke har talt med den konkrete børnehave.

Situationen er den at mit barn i går kommer hjem fra BH og da jeg åbner madkassen ser jeg at den slet ikke er rørt - min barn er 3 år og stadig ikke i stand til at gengive en eventuel episode i løbet af dagen.. 

Konfronterer så efterfølgende personalet med dette, hvortil der svares at min barn + nogle få andre ikke ville komme ned fra et tårn på legeplads og derfor som konsekvens ikke fik middagsmad. Blev lidt paf da jeg hørte dette og vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle reagere - nu sidder jeg så hjemme og tænker over dette. 

Hvordan ville i reagerer? Er det i orden når tingene er blevet sagt 2 gange at der så vælges ikke at give frokost ? 

Vh. en frustreret mor 

Nej, det er absolut ikke i orden.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.