Anonym skriver:
Jeg har også ondt i maven over det, men er meget i tvivl over hvordan jeg skal håndtere denne situation.
Har desværre erfaring for at dette ikke mødes positivt af personalet uanset hvad og jeg ønsker fortsat at mit barn skal bevare den gode relation til de voksne.
Jg er selv sygeplejerske og bryder mig ikke om at blive banket i hovedet - men går klart ind for en god dialog for alles skyld - synes bare det er en svær samtale at skulle tage. 
Jeg prøvede en dag min søn kom hjem fra skole rimelig mut. Først da jeg tømte hans madpakke og spurgte hvorfor maden slet ikke var rørt brød han sammen, og fortalte han under spisning var smidt uden for døren, og han sad ude på gangen med en så stor knude i maven at han ikke kunne andet end bare at sidde og holde fast på sig selv.
Jeg valgte ikke at slå i bordet, men tage den på den konstruktive måde og skreven mail. Hvor jeg forklarede min søns ord, og at jeg var sikker på han også havde opført sig forkert. Men at jeg en anden gang ville have det at vide, så jeg kunne samle ham op her hjemme. Fik et okay svar, hvor det viste sig det netop var en af de der dumme fejl. Læreren havde fået sagt: den næste der snakker kommer uden for. Det var så tilfældigvis min lille pode som de godt ved er følsom, men et ord er et ord.
Skal siges, det er aldrig sket igen. Tror man får mere ud af at komme med en løsning, alla hvis I er der hvor I slet ikke kan få min pode til ditten og datten, aå vil jeg hellere I kontakter mig, for jeg kan godt forstå I ikke kan afsætte ressourcer til fx at spise uden for nummer. Lidt manipulativt, men.... Tror det er vejen frem
Anmeld
Citér