Konsekvens/straf i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

Christine

Anonym skriver:

Jeg vælger at holde dette anonymt da jeg endnu ikke har talt med den konkrete børnehave.

Situationen er den at mit barn i går kommer hjem fra BH og da jeg åbner madkassen ser jeg at den slet ikke er rørt - min barn er 3 år og stadig ikke i stand til at gengive en eventuel episode i løbet af dagen.. 

Konfronterer så efterfølgende personalet med dette, hvortil der svares at min barn + nogle få andre ikke ville komme ned fra et tårn på legeplads og derfor som konsekvens ikke fik middagsmad. Blev lidt paf da jeg hørte dette og vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle reagere - nu sidder jeg så hjemme og tænker over dette. 

Hvordan ville i reagerer? Er det i orden når tingene er blevet sagt 2 gange at der så vælges ikke at give frokost ? 

Vh. en frustreret mor 

Puha nej, det er uacceptabelt! Mit hoved var eksploderet hvis det foregik i min søns børnehave! 

Det er helt vanvittigt. Håber du får snakket med den ansvarlige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

Abracadabra

Kunne man sige "Hej pædagog. Jeg har tænkt lidt mere over, at min søn Børge ikke fik frokost igår, og jeg har det faktisk rigtigt dårligt med det. Han er i mine øjne for lille til en så alvorlig konsekvens. Hvilke andre pædagogiske tiltag, kunne I finde på for at vise ham konsekvensen af at ikke komme, når I kalder?"

Anmeld Citér

11. juni 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Jeg vælger at holde dette anonymt da jeg endnu ikke har talt med den konkrete børnehave.

Situationen er den at mit barn i går kommer hjem fra BH og da jeg åbner madkassen ser jeg at den slet ikke er rørt - min barn er 3 år og stadig ikke i stand til at gengive en eventuel episode i løbet af dagen.. 

Konfronterer så efterfølgende personalet med dette, hvortil der svares at min barn + nogle få andre ikke ville komme ned fra et tårn på legeplads og derfor som konsekvens ikke fik middagsmad. Blev lidt paf da jeg hørte dette og vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle reagere - nu sidder jeg så hjemme og tænker over dette. 

Hvordan ville i reagerer? Er det i orden når tingene er blevet sagt 2 gange at der så vælges ikke at give frokost ? 

Vh. en frustreret mor 

Nej på ingen måde!! De kunne have overvejet at de børn der omhandlede, skulle spise alene i køkkenet eller hvad ved jeg. Men at fratage dem maden, det er under al kritik. Synes du skal gå til ledelsen...

Anmeld Citér

11. juni 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Jeg snakkede med selv samme pædagog i dag da jeg hentede og det var bestemt en holdning pædagogen stod ved.. Fik af vide at det var blevet sagt 2 gange og så var det altså slut. 

Fik simpelthen ikke sagt noget konkret eller stillet spørgsmålstegn ved dette da jeg lige skulle samle trådene i hovedet og ikke mindste have min mand på banen i forhold til dette 

Det er bare lidt ærgerligt eftersom mit barn ikke bryder sig om aftensmad og i forvejen vejer til den lave side. 

Du skal tage en snak med ledelsen... Hvis de er af samme holdning, ville jeg nok overveje at flytte mit barn til en anden bh... Kender alt til ikke at bryde mig om pædagogikken i en bh, og det er mange år man skal møde dem hver dag.

Anmeld Citér

11. juni 2015

Rikke _ Mor til Ida <3

Det er absolut ikke okay! 

Dit barn er 3 år og har brug for sin mad! Wow.. At man som pædagog vil være bekendt at tage maden fra dem som konsekvens. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Ellie79

Anonym skriver:

Vh. en frustreret mor 

Arbejder selv i institution og ja vi bliver da udfordret af frække 3 årige, men det er simpelthen ikke iordent at straffe dem på den måde. Synes der er en pædagog eller medhjælper der har meldt fallit - er sikker på de nok skulle være kommet også havde vi taget en snak omkring bordet hvordan det nu er reglerne er når de voksne kalder. 

Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med pædagogen/lederen. Tænk hvis dit barn først blev hentet lidt i 17 så skulle det gå fra 11 til 17 uden mad og drikke - ikke ok. Men under ingen omstændigheder i ordent. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Vh. en frustreret mor 

I min søns børnehave er der en konsekvens hvis man slår en af de andre. Så kommer man hen og sidde på en bænk på legepladsen indtil man selv er klar til at lege igen - det vil sige at det kan være 10 sekunder hvis barnet ikke synes det skal være længere. Så er der markeret at handlingen er forkert, men heller ikke mere. Derudover er der ingen "strafsystemer". Og det skal siges at denne regel kun er blevet indført fordi et enkelt barn i børnehaven har store problemer med at slå - og derfor indfører de en fælles regel for alle børnene så det ene barn ikke skal føle sig alt for udsat.

Det er IKKE i orden at børnene bliver nægtet deres mad! På ingen måde.

Anmeld Citér

11. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er fuldstændig uacceptabelt. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

Carina:-)

Jeg var blevet rigtig gal og tror ikke jeg havde kunnet handlet voksnet...Det lyder fuldstændigt vanvittigt og tænker at du må videre til ledelsen og hjælper det ikke ja så til bestyrelseformanden. 

Herregud det er 3 årige vi snakker om ,jeg er sgu forarget over at en person med en sådan uddannelse kan finde på sådan noget. 

Jeg kan huske en tråd for mange år siden ( ved ikke om det lige var herinde..) men den omhandlede at hendes 3 årige og 2 kammerater ikke kunne geare ned og larmede om morgenen og så var de sendt ud på legepladsen med lommelygter sådan en januar morgen med minusgrader og buldermørkt. Der var de så rendt rundt  og var først kommet ind da en forældre der var kommet med sit barn havde slået i bordet fordi børnene rendte rundt og græd på legepladen. 

Det endte med fyringer og det var på sin plads. Og det samme her hvis den pædagog er helt uden for ...ja pædagoisk rækkevidde..så må man sgu skifte branche hvor man ikke skal bruge sin fornuft og empati. 

Anmeld Citér

11. juni 2015

loop

Anonym skriver:

Jeg har også ondt i maven over det, men er meget i tvivl over hvordan jeg skal håndtere denne situation.

Har desværre erfaring for at dette ikke mødes positivt af personalet uanset hvad og jeg ønsker fortsat at mit barn skal bevare den gode relation til de voksne. 

Jg er selv sygeplejerske og bryder mig ikke om at blive banket i hovedet - men går klart ind for en god dialog for alles skyld - synes bare det er en svær samtale at skulle tage. 

Der må da være andet galt med dialogen i børnehaven, hvis du synes det er en svær samtale at tage. Bliver de let "fornærmede", når man konfronterer dem med uheldige episoder, eller er de lette at være i dialog med omkring andre ting.

Jeg ved i hvert fald, at jeg ville have haft let ved at konfrontere pædagogerne med det i min datters børnehave. At de så formentlig aldrig ville have brugt lige den konsekvens, det er noget andet.

Hvis man "får ondt i maven" over at skulle tage den slags samtaler, så er der måske andre ting, der burde snakkes om også?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.