Virkelig strenge udtalelser fra manden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Mrsopsand skriver:

Jeg håber virkelig ikke du tager mit indlæg ilde op! 

Men har du ikke en veninde som kender både dig og din kæreste som du kan snakke med? Eller evt lave et mere fyldestgørende indlæg til parterapeuten herinde? 

Jeg synes det er så farligt at søge råd i offentlige forums, og jeg ser så ofte herinde at folk kommer med udtalelser som "det skal du sandelig ikke finde dig i!" eller "hvordan kan du holde det ud?" Og egentligt ved ingen af os hvad dig eller din kæreste gennemgår og kan derfor kun komme med udtalelser i forhold til hvad du har skrevet. Og det er jo blot et lille udpluk fra en samtale som i har haft på en dag hvor han måske har haft det super svært. Og så kan man sidde og få den der følelse af at alle jo synes man skal gå fra ham og smide det hele ud fordi man har en dårlig periode og du sidder selv og er såret og måske meget modtagelig overfor kommentarer som de ovenstående.

Jeg er gift på 8. år med min mand, og ja, han har også sagt nogle sårende ting til mig før, men jeg ville absolut foretrække at tage snakken med ham frem for at få "velmenende råd" fra udenforstående. 

Ikke dermed være sagt at jeg mener du skal finde dig i hvad som helst. Men tag nu snakken med ham i stedet, åbn op for hvad hans udtalelser får dig til at føle, og gider han ikke tale om det når du henvender dig, så giv ham lidt tid og forsøg så igen. Kommunikation kommer man altså længst med.

Jeg kan godt følge dig... Men eftersom han ikke er til at tale med, har jeg brug for at tale med NOGEN. Ingen kommentare herinde ville være grundlag for et valg jeg tager men jeg synes bare det er rart at snakke det igennem med nogen... For nej! Jeg har ingen at tale med som har et neutralt synspunkt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Mrsopsand

Anonym skriver:

Jeg kan godt følge dig... Men eftersom han ikke er til at tale med, har jeg brug for at tale med NOGEN. Ingen kommentare herinde ville være grundlag for et valg jeg tager men jeg synes bare det er rart at snakke det igennem med nogen... For nej! Jeg har ingen at tale med som har et neutralt synspunkt 

Jeg tænker bare at selv din mor ville være bedre end fremmede herindefra.

Du skriver selv at din mor har et negativt syn på din mand og at du derfor ikke vil fortælle hende mere, men det eneste syn folk får på din mand ud fra dit indlæg er jo negativt, så du er sådan set lige vidt.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Vi bor i en 60 kvm lejlighed på 3 sal... Med to drenge. Er det virkelig for meget luksus at bede om noget lidt større evt. Med have? Kan slet ikke forstille mig at bo her resten af livet.... 

Det er jo helt afhængigt af økonomi. Hvis I ikke har råd til mere, så skal I jo blive boende. 

Nu er HF ikke kompetencegivende i sig selv, så hvis din mand er usikker på din fremtid på arbejdsmarkedet er det vel forståeligt - omend det er en træls udmelding. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Mrsopsand skriver:

Jeg tænker bare at selv din mor ville være bedre end fremmede herindefra.

Du skriver selv at din mor har et negativt syn på din mand og at du derfor ikke vil fortælle hende mere, men det eneste syn folk får på din mand ud fra dit indlæg er jo negativt, så du er sådan set lige vidt.

Ja men de skal ikke omgås ham.....

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det er jo helt afhængigt af økonomi. Hvis I ikke har råd til mere, så skal I jo blive boende. 

Nu er HF ikke kompetencegivende i sig selv, så hvis din mand er usikker på din fremtid på arbejdsmarkedet er det vel forståeligt - omend det er en træls udmelding. 

Vi har råd til mere. Vi har et rådighedsbeløb på 12.000 på trods af at min indkomst er SU. 

Nok fører HF ikke til job men uddannelse skal jo til for at få et ordenligt job. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Har ikke så mange veninder i hvert fald ikke nogen der sådan virkelig er gode til at give råd... 

Han er ulykkelig... Men jeg kan ikk hjælpe ham åbenbart  og så skal hans utilstrækkelighed bare gå udover os alle... 

Han kunne nok godt bruge det med at sætte fremtidsplanerne på stand by problemet er bare at den ældste skal starte i skole til næste sommer og vil gerne have fundet "stedet" inden der så han kan nå at få nogle venner... Føler ikke jeg har tid til at vente for lige pludselig er det for sent og så skal han i skole i den der ligger ved os.. Og den er virkelig dårlig... 

Ja jeg kan godt se at så bliver det lidt trængt med tiden.

hvad med noget parterapi? Invester i det. Det er mange penge, men det gavner forholdet og familielivet. Ellers hiv ham op og en tur til lægen med henblik på at få vurderet en mulig depression? 

I må i hvert fald snakke (snakke rigtigt og lytte aktivt) sammen for at få det til at fungere. 

Det er trist det med veninderne, har du andet familie end din mor du evt kan snakke med? En søsken eller andet? Det behøver nødvendigvis ikke være en med forstand p forhold, bare en der vil lytte aktivt til dig

Anmeld Citér

9. juni 2015

jenny4

For mig at se er der flere ting i spil. Din mand virker ikke glad - som en anden foreslår, kan der måske stikke noget under? Evt noget på hans job? Hvis han altid er negativ og uden "passion" kunne det måske være værd at overveje om han kunne trænge til et servicetjek hos en god psykolog og få hjælp til at komme ud af den rille?

Det andet er jeres fremtidsplaner. Det er I jo på en eller anden måde nødt til at få snakket om. Har du spurgt ham hvad hans holdningsændring skyldes? Altså hvorfor er det nu pludselig skidt at bo på landet? For det virker da lidt underligt at han skifter mening fra dag til dag.. Prøv at lade være med at angribe ham, men forhold dig undrende så du kan finde ud af hvad der ligger bag hans udtalelser.

Og så tænker jeg at det er ok at sige til ham, at du altså bliver ked af det når han taler grimt om dig og jer på den måde. 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Bshizzle

Har ikke læst alle svar.. 

MEN... Jeg kan tale af erfaring 

Jeg var en rigtig "City pige" og boede inde i Centrum af Odense engang.. 

Jeg tog simpelhen springet... Fandt et lejet hus og prøvede at bo i huset for at se om jeg kunne indfinde mig i ikke at bo i byen, men faktisk NYDE den skønne natur! 

Flyttede så til en anden by (30 km fra Odense ca) for en del år siden med min kæreste... I byen! 

Men efter lidt tid kunne vi simpelhen ikke holde den larm ud! 

Vi er så lige flyttet ud på BØHlandet 

Og det er SÅ dejligt at komme væk fra alt.

så mit bedste råd er..

Flyt til en leje bolig inden i vælger at købe et hus... Se området an og snak og for og imod ting. ... 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Ja jeg kan godt se at så bliver det lidt trængt med tiden.

hvad med noget parterapi? Invester i det. Det er mange penge, men det gavner forholdet og familielivet. Ellers hiv ham op og en tur til lægen med henblik på at få vurderet en mulig depression? 

I må i hvert fald snakke (snakke rigtigt og lytte aktivt) sammen for at få det til at fungere. 

Det er trist det med veninderne, har du andet familie end din mor du evt kan snakke med? En søsken eller andet? Det behøver nødvendigvis ikke være en med forstand p forhold, bare en der vil lytte aktivt til dig

Har desværre prøvet at få ham til lægen... Dog uden held.. 

Dem jeg har at snakke med er jo enige med mig men deres bud på en løsning er : så må du gå fra ham. Men det har jeg ikke lyst til..

Tusind tak for dine svar 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

For mig at se er der flere ting i spil. Din mand virker ikke glad - som en anden foreslår, kan der måske stikke noget under? Evt noget på hans job? Hvis han altid er negativ og uden "passion" kunne det måske være værd at overveje om han kunne trænge til et servicetjek hos en god psykolog og få hjælp til at komme ud af den rille?

Det andet er jeres fremtidsplaner. Det er I jo på en eller anden måde nødt til at få snakket om. Har du spurgt ham hvad hans holdningsændring skyldes? Altså hvorfor er det nu pludselig skidt at bo på landet? For det virker da lidt underligt at han skifter mening fra dag til dag.. Prøv at lade være med at angribe ham, men forhold dig undrende så du kan finde ud af hvad der ligger bag hans udtalelser.

Og så tænker jeg at det er ok at sige til ham, at du altså bliver ked af det når han taler grimt om dig og jer på den måde. 

Jamen jeg tror bare at han er bange for at satse... Han vil køre det sikkert. Om det så skal betyde at vi bor her for altid og drengene kommer i en dårlig skole... Bare det er billigt �� 

han er ikke typen der tager til læge desværre. Hverken når det er psykisk eller fysisk.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.