Virkelig strenge udtalelser fra manden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.437 visninger
26 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 

Kender i det med der med hvem skal man lige snakke med når der er problemer i parforholdet?? Har ofte snakket med min mor om mit forhold men det vil jeg ikke mere da det har ødelagt hendes syn på min mand. Så nu sidder jeg her og ved ikk rigtig hvem jeg skal tale med uden at det ødelægger mere end det gavner... Har dog brug for nogens synspunkt. 

Mig og manden har snakket meget om at flytte lidt væk fra storbyen da vi ønsker os en have og husene er så dyre herinde... Min mand arbejder dog her og vil pludselig ikke have den afstand til sit job. Og nu omtaler han det som bøhlandet osv. Meget negativt så alt hvad vi har gået og snakket om er pludselig ikke en mulighed i hans øjne mere. Han kom med disse udtalelser igår: jeg synes bare vi skal blive boende her (almen bolig) vi er alligevel bare to tabere der skal være glade for vi i det mindste har tag over hovedet. Og så skulle jeg til at have styr på hvilket job jeg ville have for som det så ud for ham ville jeg ikke blive til en skid......  Er totalt chokeret

hvordan kan man sige sådan? Er det bare mig eller er det ikke totalt langt ude ? Vi har to børn hvad f..... Er det for et forbillede at være? 

(Skal lige siges at jeg er i gang med HF og han mener jeg spilder tiden fordi jeg ikke ved hvad jeg vil endnu..) 

tænker bare... Hvordan ser vores fremtid så ud hvis det er sådan han ser på os ? Og på mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2015

Loa

Hold nu fest en øv udtalelse.....! 

Har han været sådan før? Tænker om der stikker noget under... 

Håber da det "bare" skyldes et dårligt humør eller lign, for hvis det er hans almene opfattelse af dig, kan man jo stille spørgsmålstegn ved hvad han så laver sammen med dig....

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hold nu fest en øv udtalelse.....! 

Har han været sådan før? Tænker om der stikker noget under... 

Håber da det "bare" skyldes et dårligt humør eller lign, for hvis det er hans almene opfattelse af dig, kan man jo stille spørgsmålstegn ved hvad han så laver sammen med dig....

Han er tit negativ men har aldrig udtalt noget lignende... 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg spurgte ham... Hvad ville du sige til hvis jeg sagde at vi begge to var eks. Grimme om han ikke ville blive såret over det så sagde han bare : så ville vi vel passe godt sammen....  Ja hold da op for en fantastisk tilværelse vi kan skabe sammen som familie med den indstilling 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Loa

Anonym skriver:

Jeg spurgte ham... Hvad ville du sige til hvis jeg sagde at vi begge to var eks. Grimme om han ikke ville blive såret over det så sagde han bare : så ville vi vel passe godt sammen....  Ja hold da op for en fantastisk tilværelse vi kan skabe sammen som familie med den indstilling 

Ej han lyder da usandsynlig nederen, undskyld mig...

Hvordan kan du holde det ud? Jeg synes simpelthen ikke der er noget værre end negative folk, de dræner én helt vildt meget for energi.

Og tænk hvad jeres børn vokser op med, at tro at det er en okay indstilling og opførsel...

Anmeld Citér

9. juni 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det er virkelig hårdt sagt! Men umiddelbart tænker jeg at han er i en eller anden krise/har nogle ting han kæmper med. Nogle gange reagerer man ikke altid som det man føler. Han er måske vildt ulykkelig og ked af det for tiden. Men det er ikke en undskyldning for at snakke sådan til dig.

jeg tror det er vigtigt at I får snakket om hvordan I har det. Sæt fremtidsplanerne på stand-by indtil der er lidt mere lyst til det fra begge sider.

Kan i øvrigt godt følge dig i det med hvem man snakker med. Men har du ikke en veninde du kan snakke med og få råd af? Det er hårdt at gå med når man er ene om det.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Ej han lyder da usandsynlig nederen, undskyld mig...

Hvordan kan du holde det ud? Jeg synes simpelthen ikke der er noget værre end negative folk, de dræner én helt vildt meget for energi.

Og tænk hvad jeres børn vokser op med, at tro at det er en okay indstilling og opførsel...

Præcis.. Jamen det kan jeg heller ikke. Kan mærke han trækker mig ned hele tiden.. Og jeg forsøger altid at se positivt på tingene, men han virker ærlig talt ligeglad med både mig og børnene det eneste det et vigtigt for ham er økonomi og at vi ikke må have en husleje på over 5000 med forbrug..... Helt ærlig hvilken børnefamilie har det ?? 

Og ja mine børn skal da ikke lære at se sådan på livet. Men jeg ved han er super god når han er glad... Det er ham bare ikke og jeg har prøvet alt han gør bare ikke noget ved det... 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Det er virkelig hårdt sagt! Men umiddelbart tænker jeg at han er i en eller anden krise/har nogle ting han kæmper med. Nogle gange reagerer man ikke altid som det man føler. Han er måske vildt ulykkelig og ked af det for tiden. Men det er ikke en undskyldning for at snakke sådan til dig.

jeg tror det er vigtigt at I får snakket om hvordan I har det. Sæt fremtidsplanerne på stand-by indtil der er lidt mere lyst til det fra begge sider.

Kan i øvrigt godt følge dig i det med hvem man snakker med. Men har du ikke en veninde du kan snakke med og få råd af? Det er hårdt at gå med når man er ene om det.

Har ikke så mange veninder i hvert fald ikke nogen der sådan virkelig er gode til at give råd... 

Han er ulykkelig... Men jeg kan ikk hjælpe ham åbenbart  og så skal hans utilstrækkelighed bare gå udover os alle... 

Han kunne nok godt bruge det med at sætte fremtidsplanerne på stand by problemet er bare at den ældste skal starte i skole til næste sommer og vil gerne have fundet "stedet" inden der så han kan nå at få nogle venner... Føler ikke jeg har tid til at vente for lige pludselig er det for sent og så skal han i skole i den der ligger ved os.. Og den er virkelig dårlig... 

Anmeld Citér

9. juni 2015

Mrsopsand

Jeg håber virkelig ikke du tager mit indlæg ilde op! 

Men har du ikke en veninde som kender både dig og din kæreste som du kan snakke med? Eller evt lave et mere fyldestgørende indlæg til parterapeuten herinde? 

Jeg synes det er så farligt at søge råd i offentlige forums, og jeg ser så ofte herinde at folk kommer med udtalelser som "det skal du sandelig ikke finde dig i!" eller "hvordan kan du holde det ud?" Og egentligt ved ingen af os hvad dig eller din kæreste gennemgår og kan derfor kun komme med udtalelser i forhold til hvad du har skrevet. Og det er jo blot et lille udpluk fra en samtale som i har haft på en dag hvor han måske har haft det super svært. Og så kan man sidde og få den der følelse af at alle jo synes man skal gå fra ham og smide det hele ud fordi man har en dårlig periode og du sidder selv og er såret og måske meget modtagelig overfor kommentarer som de ovenstående.

Jeg er gift på 8. år med min mand, og ja, han har også sagt nogle sårende ting til mig før, men jeg ville absolut foretrække at tage snakken med ham frem for at få "velmenende råd" fra udenforstående. 

Ikke dermed være sagt at jeg mener du skal finde dig i hvad som helst. Men tag nu snakken med ham i stedet, åbn op for hvad hans udtalelser får dig til at føle, og gider han ikke tale om det når du henvender dig, så giv ham lidt tid og forsøg så igen. Kommunikation kommer man altså længst med.

Anmeld Citér

9. juni 2015

Anonym trådstarter

Vi bor i en 60 kvm lejlighed på 3 sal... Med to drenge. Er det virkelig for meget luksus at bede om noget lidt større evt. Med have? Kan slet ikke forstille mig at bo her resten af livet.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.