Går dit barn til spejder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2015

Os&lilledig

Anonym skriver:

Min datter på 6 vil bare så gerne gå til spejder, og vi påtænker at hun kan starte efter sommerferien.  

Jeg er selv gammel spejder, men er alligevel lidt i tvivl om hvor meget vi skal investere i at hun kan starte - hvad har I andre gjort?  

Og er jeres børn glade for at gå til spejder? 

Vores er 5,5 år, og har gået til familie spejder med hende i 1,5 år. Nu skal hun starte selv til bæver efter sommer. Vi købte skjorten brugt nede i spejder hytten hvor de blev slog brugt. Prøv at hør i jeres vi køber umiddelbart ikke andet til hende det første år. Kun hvis de skal bruge, fx en kniv  

det er super fedt i dagens DK, at gå til spejder og få lov at leve nogle timer med god gammel natur, værdier, og at hjælpe hinanden og bruge naturen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sprit25 skriver:

De er kristne spejdere

Nej altså det er noget sludder

Nu har jeg været DDS'er de sidste 14 år og det eneste tidspunkt jeg har fået så meget som et gram kristendom ind den vej, det er når vi har været på lejr med de grønne som holdt morgen-lovprisning og hvad ved jeg
DDS er har ikke noget med kristendom at gøre, vi følger spejderloven og spejderløftet

TS: I kan garanteret nemt finde en brugt uniform. I de små størrelse bliver de ikke helt så slidte fordi unger vokser ud af dem eller finder ud af at det ikke er noget alligevel. Vil dog anbefale at I også ser jer om efter et brugt spejderbælte. Evt om der er nogen der sælger et sammen med uniformen. Det er super praktisk, særligt når først hun skal begynde at lege med knobbånd  og skal have kniv.

Du kan evt spørge i gruppen om der er nogen der sælger en brugt uniform. Det kan jo nemt være, hvis en af de lidt større børn er vokset ud af sin

Anmeld Citér

7. juni 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sprit25 skriver:

Så vidt jeg ved er FDF er ikke en kristen organisation

Det er de ikke, men det er ikke grunden til at de ikke er spejdere. - Det er fordi de ikke har spejderløftet og spejderloven. Det har både de blå og de grønne spejdere og forskellen på dem er at de grønne er kristne og de blå er ikke

Anmeld Citér

7. juni 2015

Mom2

Sprit25 skriver:

FDF'er er ikke spejdere da de ikke er en kristen organisationen. 

Undskyld men FDF er så en af de mest kristlige organisationer inden for spejder verdenen. Udover det skulle der have stået at FDF ikke er spejdere, fordi FDF ikke er udsprunget af Baden Powells ideer. 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Mom2

Anonym skriver:

Min datter på 6 vil bare så gerne gå til spejder, og vi påtænker at hun kan starte efter sommerferien.  

Jeg er selv gammel spejder, men er alligevel lidt i tvivl om hvor meget vi skal investere i at hun kan starte - hvad har I andre gjort?  

Og er jeres børn glade for at gå til spejder? 

Den store forskel på DDS, KFUM/KFUK og FDF er, at i FDF er det voksne som er ledere på møderne og ikke unge/børn.

Og så bare lige en side note, FDF handler om andet en kristendom og kirke, er der desværre mange som har misforstået. Vi laver præcis det samme som f.eks. DDS (bål, bygger med rafter, tager på hike mv.) vi har bare kirken og kristendom med i vores værdi grundlag.

Anmeld Citér

8. juni 2015

Sprit25

Så lærte jeg noget idag

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

Os&lilledig skriver:

Vores er 5,5 år, og har gået til familie spejder med hende i 1,5 år. Nu skal hun starte selv til bæver efter sommer. Vi købte skjorten brugt nede i spejder hytten hvor de blev slog brugt. Prøv at hør i jeres vi køber umiddelbart ikke andet til hende det første år. Kun hvis de skal bruge, fx en kniv  

det er super fedt i dagens DK, at gå til spejder og få lov at leve nogle timer med god gammel natur, værdier, og at hjælpe hinanden og bruge naturen

Tak for svar

Jeg spørger i gruppen om der kunne være én der solgte en brugt uniform, det var en god ide  

Jeg synes det er så fedt at min pige har lyst til det - vi er udendørsmennesker herhjemme, så jeg synes det ville være skønt for hende også at møde andre børn med nogenlunde samme interesser. 

Desværre tilbyder de ikke familiespejd herude hvor vi bor, ellers tror jeg bestemt også at vi havde benyttet os af det. 

Anmeld Citér

8. juni 2015

A. Nonymsen

Christina88 skriver:

Den store forskel på DDS, KFUM/KFUK og FDF er, at i FDF er det voksne som er ledere på møderne og ikke unge/børn.

Og så bare lige en side note, FDF handler om andet en kristendom og kirke, er der desværre mange som har misforstået. Vi laver præcis det samme som f.eks. DDS (bål, bygger med rafter, tager på hike mv.) vi har bare kirken og kristendom med i vores værdi grundlag.

Kunne ikke havde skrevet det bedre selv, er gammel FDFer og det meste af min familie har også været det.

vi kan skam også bygge rafter, gå på haik osv osv. Det eneste kristne er at man til hver møde beder fader vor (fjorde vi ihvertfald da jeg var FDFer) også er der mulighed for gudstjeneste i forbindelse med fastelavn osv

Anmeld Citér

8. juni 2015

lineog4

Jeg er ikke spejder menneske. Min mands store søn gik til spejder og der var det vigtigt for mig det ikke var en kristen spejder.

Nu vil min søn gå til spejder, og mine kanter  er blevet mere bløde med alderen og nu vælger jeg mere efter at han selv kan gå der hen - og det nærmeste sted er KFUM spejdere.

og nu bliver jeg nysgerrig med alle jer spejderkyndige: er der stor forskel. Eller er det bare gode oplevelser og natur uafhængigt?

Anmeld Citér

8. juni 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Nej altså det er noget sludder

Nu har jeg været DDS'er de sidste 14 år og det eneste tidspunkt jeg har fået så meget som et gram kristendom ind den vej, det er når vi har været på lejr med de grønne som holdt morgen-lovprisning og hvad ved jeg
DDS er har ikke noget med kristendom at gøre, vi følger spejderloven og spejderløftet

TS: I kan garanteret nemt finde en brugt uniform. I de små størrelse bliver de ikke helt så slidte fordi unger vokser ud af dem eller finder ud af at det ikke er noget alligevel. Vil dog anbefale at I også ser jer om efter et brugt spejderbælte. Evt om der er nogen der sælger et sammen med uniformen. Det er super praktisk, særligt når først hun skal begynde at lege med knobbånd  og skal have kniv.

Du kan evt spørge i gruppen om der er nogen der sælger en brugt uniform. Det kan jo nemt være, hvis en af de lidt større børn er vokset ud af sin

Tak for dit input

Vi må spørge efter om der er nogen der sælger sin uniform med bælte - jeg fandt dog én på dba, som jeg håber at kunne købe. Med bælte og knobbånd  

Hvor fedt at du har været spejder så længe - jeg skulle også ønske at jeg havde fortsat dengang. Jeg elskede det!  

Så jeg synes også det er dejligt at min datter selv har fanget interessen og lysten til det. 

Ved du hvor jeg kan læse om DDS' grundværdier?  

Jeg kender jo dem fra da jeg selv var KFUM-spejder, men det må så være lidt anderledes når DDS ikke har en kristen grundholdning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.