Går dit barn til spejder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
28 svar
13 synes godt om
7. juni 2015

Anonym trådstarter

Min datter på 6 vil bare så gerne gå til spejder, og vi påtænker at hun kan starte efter sommerferien.  

Jeg er selv gammel spejder, men er alligevel lidt i tvivl om hvor meget vi skal investere i at hun kan starte - hvad har I andre gjort?  

Og er jeres børn glade for at gå til spejder? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2015

Sprit25

Jeg ville lade hende komme nogle gange inden jeg købte noget. En uniform, sangbog osv er ikke nødvendigt før man ved om det er noget. Ofte kan de låne sangbog  

jeg har selv været spejder i MANGE år og leder og anbefalede altid ovenstående! 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Fremad

Hende af min gør..og hun elsker det...

vi leder stadig efter brugt skjorte o vil ikke købe nyt før om et år.. de grønne har fået nye uniformer i år, så satser på vi kan skaffe en af de gamle...

Anmeld Citér

7. juni 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg ville lade hende komme nogle gange inden jeg købte noget. En uniform, sangbog osv er ikke nødvendigt før man ved om det er noget. Ofte kan de låne sangbog  

jeg har selv været spejder i MANGE år og leder og anbefalede altid ovenstående! 

Tak for svar  

Vi håber under alle omstændigheder at kunne finde en brugt uniform til hende. Jeg er så godt som sikker på at spejder lige er noget for hende. Vi har været til flere af deres arrangementer og hun har nærmest bare ventet på at blive gammel nok  

Anmeld Citér

7. juni 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Hende af min gør..og hun elsker det...

vi leder stadig efter brugt skjorte o vil ikke købe nyt før om et år.. de grønne har fået nye uniformer i år, så satser på vi kan skaffe en af de gamle...

Vi håber også at kunne finde en brugt uniform  

Her i byen er der blå spejdere, så det må være det vi skal lede efter  

jeg var selv grøn spejder, og ved derfor ikke helt om der er nogen bemærkelsesværdig forskel på hhv grøn og blå spejder - er der nogen der ved det? 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Vi håber også at kunne finde en brugt uniform  

Her i byen er der blå spejdere, så det må være det vi skal lede efter  

jeg var selv grøn spejder, og ved derfor ikke helt om der er nogen bemærkelsesværdig forskel på hhv grøn og blå spejder - er der nogen der ved det? 

FDF'er er ikke spejdere da de ikke er en kristen organisationen. 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

FDF'er er ikke spejdere da de ikke er en kristen organisationen. 

Det er vist DDS der er her - altså Det Danske Spejderkorps.  De har også blå uniform  

Anmeld Citér

7. juni 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Det er vist DDS der er her - altså Det Danske Spejderkorps.  De har også blå uniform  

De er kristne spejdere

Anmeld Citér

7. juni 2015

fnuggi

Sprit25 skriver:

De er kristne spejdere

Nej det er de ikke det er FDF der er det der er ikke den store forskeld på de grønne og de mørkeblå 

Anmeld Citér

7. juni 2015

Sprit25

fnuggi skriver:

Nej det er de ikke det er FDF der er det der er ikke den store forskeld på de grønne og de mørkeblå 

Så vidt jeg ved er FDF er ikke en kristen organisation

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.