Gode råd/ideer til sunde vaner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2015

Blop2

modesty skriver:

Der er bunker af sukker i dem. Det er ikke "vand med smag" - det er saft, af den meget syntetiske slags. Sådan noget skal du ikke drikke hvis du vil tabe dig.

De er sukkerfri og indeholder kun 5 kc.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2015

Manna

du kommer langt hvis du holder dig fra sodavand saft kakao og andre sukkerholdige drikke. Vand kan man vænne sig til og det kan være godt at drikke et stort glas inden måltidet hvis man har tendens til overspisning.

Hvis du laver de der pulver sovse fra eks knorr kan du sagtens nøjes m et par spsk olie i stedet for de 25 g smør man ellers skal bruge.

Held og lykke.

Anmeld Citér

6. juni 2015

Snoopy77

Prøv LCHF 

Anmeld Citér

6. juni 2015

modesty

Blop2 skriver:

De er sukkerfri og indeholder kun 5 kc.

Åh, jeg tænker på vitamin-vand, men det er noget andet, kan jeg næsten regne ud, så. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Som de andre siger: du falder i fordi du undgår de ting du elsker - det duer ikke. Du må finde nogle sunde varianter til hverdag, og så spise den usunde sauce ind imellem, fx 2 gange om måneden (men uden at gå amok!)

Knorr sauce kan laves helt uden fredtstof & minimælk, det bliver lidt tyndere men smagen er stort set den samme.

En sund sovs kan være: Svits løg i en smule fedtstof - gerne olivenolie. Tilsæt forskellige grøntsager, fx lidt porre, selleri, squash, græskar, gulerod og svits lidt mere. Tilsæt vand & kog det hele  med en bouillon terning i 15min og blend. Skal den være brun så put kulør i. Skal den serveres til noget steg kan man putte mere løg i, og så svitse godt - så får den lidt "karamelliseret" smag.

Man kan få en variant ved at putte en stærk smagende grøntsag som fx rød peberfrugt i. Lidt tomatpuré giver også en anderledes smag. Skal den være ekstra sund, så tilsæt røde linser - så skal sovsen bare koge 30min før det blendes.

En anden lækker sauce eller dressing er kogte grønner bønner der blendes sammen med noget grøn pesto. Smager fabelagtigt lagt lagvis med hvid fisk og lasagneplader. Øverst drysses et tyndt lag rasp, og så i ovnen som lasagne (nok lidt kortere tid). Der er en del kalorier i pesto, men da du kun behøver meget få lasagne plader er retten alligevel ok kaloriemæssigt.

Anmeld Citér

6. juni 2015

Blop2

modesty skriver:

Åh, jeg tænker på vitamin-vand, men det er noget andet, kan jeg næsten regne ud, så. 

De hedder Blue Keld, og er med forskellige smage. Lige nu har jeg en med hyldeblomst og ingefær. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

modesty

Blop2 skriver:

De hedder Blue Keld, og er med forskellige smage. Lige nu har jeg en med hyldeblomst og ingefær. 

OK, jeg kender slet ikke sådan noget, jeg drikker kun vand. 

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har startet mit vægttab med at tælle kcal i lifesum (en app). Det er ikke en langtidsløsning, men for mig har det været en god start for ligesom at få styr på hvad der egebtlig indeholder hvad kaloriemæssigt

at tælle kalorier giver også mulighed for at spise alt det man gerne vil, bare i beherskede mængder! Jeg har faktisk ikke rigtig skåret nogen madvare væk, til gengæld har jeg skåret ned på mine portioner det fungerer super, og nu kører det også uden hjælp fra appen  

Anmeld Citér

6. juni 2015

Maja88

Manna skriver:

du kommer langt hvis du holder dig fra sodavand saft kakao og andre sukkerholdige drikke. Vand kan man vænne sig til og det kan være godt at drikke et stort glas inden måltidet hvis man har tendens til overspisning.

Hvis du laver de der pulver sovse fra eks knorr kan du sagtens nøjes m et par spsk olie i stedet for de 25 g smør man ellers skal bruge.

Held og lykke.

De kan også laves kun med mælk

Anmeld Citér

6. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Maja88 skriver:

De kan også laves kun med mælk

Præcis. Jeg bruger aldrig fedtstof til pulversovs det er slet ikke nødvendigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.