Ja, så har jeg besluttet mig for at min livsstil skal lægges om, og jeg i den forbindelse forhåbentligt kunne tabe nogle kg.
Dette har jeg besluttet mig for rigtig mange gange i mit liv, rigtig mange gange er jeg faldet tilbage til de gamle vaner, men har os prøvet at blive i de sunde og derved og tabe nogle kg, og sådan skal det også helst gå denne gang.
Jeg har selv fundet nogle alternativer til en del af mine dårlige vaner og ting, som kunne være godt for mig at ændre. Men jeg kunne rigtig godt tænke mig, at høre jeres råd og ideer til hvad sunde valg kunne være.
Min morgenmad plejer at være toastbrød og rigtig gerne med ost, både skiveost og smøreost. Her skifter jeg over til rågi knækbrød, hytteost med peberfrugt el. agurk og så vil jeg købe mig en cheasy skiveost.
Middagsmad bliver en grovbolle med salat, og så noget pålæg som kunne være kylling, hamburgerryg, laks, æg o.s.v. Her spiste jeg før mest rugbrød med noget pålæg, og en af mine MEGET dårlige laster mayonnaise.
Aftensmad bliver den sammen som førhen, bare jeg holder mig fra sovsen som jeg også elsker utrolig højt.
Sodavand skifter jeg ud med vand med smag. Vil have gulerodsstave i køleskabet som sunde snacks.
Nogle der har nogle gode alternativer til sovsen og dressing til salat? da det er noget som jeg VED jeg kommer til at mangle, og nemt ville kunne få mig til at falde i igen.
Kom endelig med jeres egne erfaringer, råd og ideer til alle områderne og lad mig høre hvad der har fungeret for jer.
På forhånd tak fordi i gad læse med, og tak til dem som har nogle gode ideer/råd;o)
Ikke for at slå dig ud, men hvis du gerne vil tabe dig, tror jeg at du skal vælge en anden strategi. Det nytter ikke specielt meget at udskifte en fødevare med et minimalt bedre alternativ.
Hvis det virkelig skal batte, så skal du skære gevaldigt ned på stivelse og sukker.
Det vil sige så lidt brød, pasta, ris og kartofler som muligt.
Rugbrød er KLART at foretrække fremfor en grovbolle, som oftest bare er hvidt brød med et drys kerner.
Og sukker siger vel sig selv - men det er vigtigt at være opmærksom på "skjult" sukker, som f.eks i rosiner, figenstænger o.s.v.
Der er intet i vejen med mayonaise. Der er intet i vejen med fedt generelt, og altså heller ikke dressing til salaten (det er dog bedst at lave den selv, da de færdiglavede indeholder meget sukker) så længe man holder sig fra stivelse og sukker.
Jeg kørte en kur (af andre årsager end vægttab) hvor jeg holdt mig 100% fra stivelse og sukker. Det var absurd hårdt, så jeg vil ikke anbefale så ekstrem en tilgang, men jo mere man skærer ned, jo bedre. Jeg spiste æg og bacon hver morgen, fik masser af fedt, masser af mad generelt. Jeg tabte mig 5 kilo på en uge.
PS: Hvad er vand med smag??