Hjælp!!! hjælp!! hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

Eliza

Anonym skriver:

Ved du om man kan få politihold uden nogle konkrete beviser?

det ved jeg desværre ikke... Men skynd dig at få en snak med politiet og som en anden har skrevet, få en snak med familien om hvad der er los.. Kontakt dit nærmeste krisecenter (de kan heltsikkert os råde og vejlede dig) og se så at få benene på nakken.. 

Det bliver som tidligere skrevet, kun mere stressende og besværligt at gøre det når baby er kommet.. Og jeg frygter for jer, at han kun bliver mere farlig med tiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej

jeg vil prøve at svare dig ud fra min personlige erfaring. Jeg har levet i et voldeligt forhold i knap 7 år. Han startede også ud med at være enorm sød og betænksom. Volden kom først da han var sikker på at jeg følte at jeg sad i saksen. 

Jeg tænker at han ikke længere tøjler sig selv fordi han ikke føler han skal mere. I har et barn på vej hvilket han bruger til at holde dig fast med. 

Du skriver at han ikke har banket ekskærester før, men VED du det? Eller er det sådan han fremlægger sagen. Da min eks fik en ny kæreste skrev hun en mail til mig om hvor forfærdelig en person jeg er og at jeg fortjente den lussing  - men jeg fik ikke en lussing, jeg fik bank. 

En anden ting jeg ligger mærke til er, at du flere gange skriver: at du ikke har overskud. Hvordan tror du overskuddet bliver når baby kommer og du næsten ikke får søvn dag eller nat, du ikke kan nå vasketøjet, mad osv?

og endnu vigtigere hvordan tror du han takler manglende søvn, en baby der græder meget osv.? Hvordan tror du det vil påvirke hans temperament'?

Hvordan an ser dit netværk ud? Har du veninder der kan støtte dig? Familie der kan støtte dig? 

Mit råd: ring til lokk der kan vejlede dig. Du skylder dit barn at komme væk, for jeg tror ikke på at det er pludseligt, men nærmere at han har styret sig for en periode. Hvis du tænker jeres forhold igennem vil du sikkert finde tegn på at den her udvikling egentlig ikke er så overraskende. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym skriver:

Ja, hvordan jeg kunne være så dum at ende her, har jeg brugt mange timer på at tænke over.. 

Det virker bare så uoverskuelig at skulle til at flytte, i kontakt med politi og alt det her.. Ved godt det er svagt..

Men sidder her med en drøm om en familie, et børnværelse der er klart og en kæmpe gravid mave, og intet overskud 

Så fristes jeg til at spørge hvilken slags familie drømmer du om? 

En hvor barnet skal se at far truer, taler grimt til mor, måske slå mor og slå Jeres barn? 

En familie hvor barnet skal leve med stress og angst? 

En familie hvor barnet måske selv bliver til en ung mand med et hidsigt temperament eller behandler sine kærester dårligt? Eller en datter med lavt selvværd der finder en mand der behandler hende dårligt?

Jeg ved godt at det ikke behøver ende sådan, men sandsynligheden er stor. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym skriver:

Ja, hvordan jeg kunne være så dum at ende her, har jeg brugt mange timer på at tænke over.. 

Det virker bare så uoverskuelig at skulle til at flytte, i kontakt med politi og alt det her.. Ved godt det er svagt..

Men sidder her med en drøm om en familie, et børnværelse der er klart og en kæmpe gravid mave, og intet overskud 

Så fristes jeg til at spørge hvilken slags familie drømmer du om? 

En hvor barnet skal se at far truer, taler grimt til mor, måske slå mor og slå Jeres barn? 

En familie hvor barnet skal leve med stress og angst? 

En familie hvor barnet måske selv bliver til en ung mand med et hidsigt temperament eller behandler sine kærester dårligt? Eller en datter med lavt selvværd der finder en mand der behandler hende dårligt?

Jeg ved godt at det ikke behøver ende sådan, men sandsynligheden er stor. 

Anmeld Citér

4. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

For det første regner jeg heller ikke med at blive hos ham.. For det andet så er det som jeg skriver, rigtig svært at forstå at den her mand som ellers altid har været noget af det bedste, og som jeg har haft et helt perfekt forhold med pludselig kan blive så modbydelig! 

Jeg sidder også her med en drøm om min lille familie, med en mand som bliver den BEDSTE far, med børneværelset klar, en stor gravid mave og ikke noget overskud. At skulle forstå at det her altså er slut og ikke er som man havde håbet, virker pænt uoverskueligt lige nu..

Og han truer ikke med at slå mig ihjel nu, men hvis jeg går og ikke frivilligt giver ham barnet..

Jeg kan godt forstå at det er en meget ulykkelig og ubehagelig situation for dig, det var ikke meningen at forklejne dine følelser.

Jeg er godt klar over at han truer med at slå dig ihjel hvis du forlader ham. Det er stadig totalt uacceptabelt.

Godt at du ikke regner med at blive hos ham, og al held og lykke fremover. 

Anmeld Citér

4. juni 2015

Elgaard73

Se at komme væk nu!

Du skal væk fra ham inden fødslen.

Både af de meget åbenlyse grunde, som det at han truer dig på livet, er voldsom overfor dig OSV. Det er i sig selv fuldstændig uacceptabel og ikke noget du kan byde et lille barn at blive født ind i.

Men du skal så sandelig også væk fordi, at føder du mens at du bor hos/med ham, så får jeres barn bopæl der og det kan blive meget svært for dig at få barnet med derfra. I følge loven må du ikke tage barnet med fra barnets bopæls adresse, uden hans samtykke (og det tvivler jeg stærkt på at han giver dig). Og så får han jo rigtig gode kort på hånden (også rent juridisk), til netop at gøre alvor af sin trussel om at tage barnet fra dig. Som du står nu, kan du rejse hvorhen du vil og gøre nøjagtigt hvad du vil og han kan ikke gøre en hujende fis.

Så se at komme afsted nu. Glem alt om den familie drøm. Det er ikke ham, som du skal bygge en familie op med.

Anmeld Citér

4. juni 2015

Linkaa

Anonym skriver:

Jeg er gravid i 33 uge og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!

Min mand som ellers er den sødeste, rareste og mest fornuftige, er blevet til et monster..

Han vender på en tallerken lige pludselig, hvis jeg konfrentere ham med noget som han ikke lige bryder sig om..

Det sker gang på gang at han råber, skriger, kalder mig de GRIMMESTE ting, truer mig, er voldelig overfor mig, ikke med slag, men skubber, tager fat ovs. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han er en klog, voksen og veluddannet mand, jeg forstår ikke hvad der sker. 

Han har altid haft temperment, men det har aldrig været så slemt som det her!

Jeg har sagt til ham at hvis han ikke stopper, så må jeg gå fra ham. 

så siger han at han vil tag barnet, og få slået mig ihjel, hvis jeg ikke overlader barnet til ham frivilligt.. (det skal lige siges at normalt ville jeg ALDRIG tro på den slags, men ham her mener det, tro mig!) 

Hvad skal jeg gøre???

Har ikke læst alle beskeder, men skynd dig væk! Krisecenter for kvinder vil være en god løsning...

Anmeld Citér

4. juni 2015

tribk

Elgaard73 skriver:

Se at komme væk nu!

Du skal væk fra ham inden fødslen.

Både af de meget åbenlyse grunde, som det at han truer dig på livet, er voldsom overfor dig OSV. Det er i sig selv fuldstændig uacceptabel og ikke noget du kan byde et lille barn at blive født ind i.

Men du skal så sandelig også væk fordi, at føder du mens at du bor hos/med ham, så får jeres barn bopæl der og det kan blive meget svært for dig at få barnet med derfra. I følge loven må du ikke tage barnet med fra barnets bopæls adresse, uden hans samtykke (og det tvivler jeg stærkt på at han giver dig). Og så får han jo rigtig gode kort på hånden (også rent juridisk), til netop at gøre alvor af sin trussel om at tage barnet fra dig. Som du står nu, kan du rejse hvorhen du vil og gøre nøjagtigt hvad du vil og han kan ikke gøre en hujende fis.

Så se at komme afsted nu. Glem alt om den familie drøm. Det er ikke ham, som du skal bygge en familie op med.

Jeg er helt helt enig. Ts skal skynde sig væk inden fødslen, så barnets bopæl ikke bliver farens adresse!!

Jeg har lige nu en veninde hvis eks forsøger at få bopæl (for at slippe for at betale børnepenge). Hun har bopælsretten fordi han fraflyttede deres fælles adresse. Han kan nu ikke få bopælsretten, selvom han gør alt hvad han kan. Grunden er, at der ikke er nogen grund til at moren ikke skal beholde den! Retten og statsforvaltningen vil ikke ændre bopælen da mor varetager børnenes ve og vel og har gjort det siden han gik. De ser ingen grund til at ændre det, bare fordi det er det far (nu pludselig) vil.

Så ts, han kan ikke bare tage barnet fra dig, hvis først du har bopælsretten. 

Anmeld Citér

5. juni 2015

jenny4

tribk skriver:

Jeg er helt helt enig. Ts skal skynde sig væk inden fødslen, så barnets bopæl ikke bliver farens adresse!!

Jeg har lige nu en veninde hvis eks forsøger at få bopæl (for at slippe for at betale børnepenge). Hun har bopælsretten fordi han fraflyttede deres fælles adresse. Han kan nu ikke få bopælsretten, selvom han gør alt hvad han kan. Grunden er, at der ikke er nogen grund til at moren ikke skal beholde den! Retten og statsforvaltningen vil ikke ændre bopælen da mor varetager børnenes ve og vel og har gjort det siden han gik. De ser ingen grund til at ændre det, bare fordi det er det far (nu pludselig) vil.

Så ts, han kan ikke bare tage barnet fra dig, hvis først du har bopælsretten. 

Om ikke andet så flyt til noget midlertidigt eller hos familie og så tag den derfra.

vil du give en update?

Anmeld Citér

16. juni 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg er gravid i 33 uge og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!

Min mand som ellers er den sødeste, rareste og mest fornuftige, er blevet til et monster..

Han vender på en tallerken lige pludselig, hvis jeg konfrentere ham med noget som han ikke lige bryder sig om..

Det sker gang på gang at han råber, skriger, kalder mig de GRIMMESTE ting, truer mig, er voldelig overfor mig, ikke med slag, men skubber, tager fat ovs. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han er en klog, voksen og veluddannet mand, jeg forstår ikke hvad der sker. 

Han har altid haft temperment, men det har aldrig været så slemt som det her!

Jeg har sagt til ham at hvis han ikke stopper, så må jeg gå fra ham. 

så siger han at han vil tag barnet, og få slået mig ihjel, hvis jeg ikke overlader barnet til ham frivilligt.. (det skal lige siges at normalt ville jeg ALDRIG tro på den slags, men ham her mener det, tro mig!) 

Hvad skal jeg gøre???

Jeg har altså tænkt meget på dig... 

Hvordan ser det ud? - Nogen ændring?

Er du kommet videre og får du hjælp? 

Er sikker på vi er nogle stykker her som meget gerne vil høre om en positiv Update. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.