Anonym skriver:
Jeg er gravid i 33 uge og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!
Min mand som ellers er den sødeste, rareste og mest fornuftige, er blevet til et monster..
Han vender på en tallerken lige pludselig, hvis jeg konfrentere ham med noget som han ikke lige bryder sig om..
Det sker gang på gang at han råber, skriger, kalder mig de GRIMMESTE ting, truer mig, er voldelig overfor mig, ikke med slag, men skubber, tager fat ovs.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han er en klog, voksen og veluddannet mand, jeg forstår ikke hvad der sker.
Han har altid haft temperment, men det har aldrig været så slemt som det her!
Jeg har sagt til ham at hvis han ikke stopper, så må jeg gå fra ham.
så siger han at han vil tag barnet, og få slået mig ihjel, hvis jeg ikke overlader barnet til ham frivilligt.. (det skal lige siges at normalt ville jeg ALDRIG tro på den slags, men ham her mener det, tro mig!)
Hvad skal jeg gøre???
Kan du ikke prøve at uddybe lidt mere omkring jeres relation? Hvordan har det været inden du blev gravid?
Du siger at han altid har haft temperament. Hvordan har det manifesteret sig tidligere?
Du siger at han har været voldelig overfor eks'er. Er det noget I har snakket om? Hvad har hans syn på sagen været?
Du skriver at du ikke forstår hvad der sker, men det kan vel ikke komme som den store overraskelse når han har været voldelig i tidligere forhold?
Hvor lang tid har I været sammen? Hvornår startede det her helt præcist? Kan du sætte en finger på hvad der var den udløsende faktor?
Og derudover vil jeg lige sige at jeg ikke fatter hvordan du overhovedet kan overveje at blive hos en mand som tidligere har banket kvinder og som nu bliver fysisk truende overfor dig og truer med at slå dig ihjel. Hvordan kan du få dig selv til at bringe et barn ind i sådan et hjem?