Hjælp!!! hjælp!! hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2015

ErDetSnartNU

Har læst lidt på det, og tror ikke det er det..

Han har altid været meget tempermentsfuld, og ved at han før har været voldelig overfor eks'er, men det har ikke været tilfældet med mig, før nu 

Hvorfor i alverden valgte du at være sammen med en (og endda få barn med ham!) som du ved har en historie med at være voldelig overfor sine kærester? Det kan jo umuligt komme som et chok for dig at han er sådan. 

"Ej men jeg trooooede jo at han havde æææændret sig!" 

Nu hvor skaden er sket, og du sidder i suppedasen, så er det bare om at komme væk. Advar din familie og kontakt politiet, så både familen og politiet er opmærksomme på, at der kan ske noget. Dit ufødte barn er jo helt uskyldig i dette, og fortjener bedre, end at du og det bliver hos en voldelig mand. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Jeg er gravid i 33 uge og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre!

Min mand som ellers er den sødeste, rareste og mest fornuftige, er blevet til et monster..

Han vender på en tallerken lige pludselig, hvis jeg konfrentere ham med noget som han ikke lige bryder sig om..

Det sker gang på gang at han råber, skriger, kalder mig de GRIMMESTE ting, truer mig, er voldelig overfor mig, ikke med slag, men skubber, tager fat ovs. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, han er en klog, voksen og veluddannet mand, jeg forstår ikke hvad der sker. 

Han har altid haft temperment, men det har aldrig været så slemt som det her!

Jeg har sagt til ham at hvis han ikke stopper, så må jeg gå fra ham. 

så siger han at han vil tag barnet, og få slået mig ihjel, hvis jeg ikke overlader barnet til ham frivilligt.. (det skal lige siges at normalt ville jeg ALDRIG tro på den slags, men ham her mener det, tro mig!) 

Hvad skal jeg gøre???

Kan du ikke prøve at uddybe lidt mere omkring jeres relation? Hvordan har det været inden du blev gravid?

Du siger at han altid har haft temperament. Hvordan har det manifesteret sig tidligere?

Du siger at han har været voldelig overfor eks'er. Er det noget I har snakket om? Hvad har hans syn på sagen været?

Du skriver at du ikke forstår hvad der sker, men det kan vel ikke komme som den store overraskelse når han har været voldelig i tidligere forhold?

Hvor lang tid har I været sammen? Hvornår startede det her helt præcist? Kan du sætte en finger på hvad der var den udløsende faktor?

Og derudover vil jeg lige sige at jeg ikke fatter hvordan du overhovedet kan overveje at blive hos en mand som tidligere har banket kvinder og som nu bliver fysisk truende overfor dig og truer med at slå dig ihjel. Hvordan kan du få dig selv til at bringe et barn ind i sådan et hjem?

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

Eliza skriver:

Find er krisecenter. 

Og kontakt politiet (mht. Trusler på livet) 

hab kan ikke bare ta jeres barn... Og det hele bliver både svære, hårde og mere bøvlet hvis du venter til du HAR født. 

Ved du om man kan få politihold uden nogle konkrete beviser?

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

ErDetSnartNU skriver:

Hvorfor i alverden valgte du at være sammen med en (og endda få barn med ham!) som du ved har en historie med at være voldelig overfor sine kærester? Det kan jo umuligt komme som et chok for dig at han er sådan. 

"Ej men jeg trooooede jo at han havde æææændret sig!" 

Nu hvor skaden er sket, og du sidder i suppedasen, så er det bare om at komme væk. Advar din familie og kontakt politiet, så både familen og politiet er opmærksomme på, at der kan ske noget. Dit ufødte barn er jo helt uskyldig i dette, og fortjener bedre, end at du og det bliver hos en voldelig mand. 

Ja, hvordan jeg kunne være så dum at ende her, har jeg brugt mange timer på at tænke over.. 

Det virker bare så uoverskuelig at skulle til at flytte, i kontakt med politi og alt det her.. Ved godt det er svagt..

Men sidder her med en drøm om en familie, et børnværelse der er klart og en kæmpe gravid mave, og intet overskud 

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Kan du ikke prøve at uddybe lidt mere omkring jeres relation? Hvordan har det været inden du blev gravid?

Du siger at han altid har haft temperament. Hvordan har det manifesteret sig tidligere?

Du siger at han har været voldelig overfor eks'er. Er det noget I har snakket om? Hvad har hans syn på sagen været?

Du skriver at du ikke forstår hvad der sker, men det kan vel ikke komme som den store overraskelse når han har været voldelig i tidligere forhold?

Hvor lang tid har I været sammen? Hvornår startede det her helt præcist? Kan du sætte en finger på hvad der var den udløsende faktor?

Og derudover vil jeg lige sige at jeg ikke fatter hvordan du overhovedet kan overveje at blive hos en mand som tidligere har banket kvinder og som nu bliver fysisk truende overfor dig og truer med at slå dig ihjel. Hvordan kan du få dig selv til at bringe et barn ind i sådan et hjem?

Vores relation har altid været god.. Vi har faktisk et tæt på perfekt forhold.. Vi er/var glade, elskede hinanden og var rigtig gode til at få tingene til at fungere.. 

Vi har været sammen i lidt over 2 år, og ja han har været tempementsfuld, men ikke lagt en finger på mig..

At sige at han var voldelig overfor eks'er er måske også så meget sagt.. Han har aldrig banket nogle, som du skriver.. Jeg ved at han har givet den ene en lussing, i hvad jeg selv mener var en berettiget situation, og skubbet en enkelt gang til hans anden eks, for rigtig mange år siden. Ikke at det godtgøre noget.. 

Anmeld Citér

3. juni 2015

modesty

Anonym skriver:

Vores relation har altid været god.. Vi har faktisk et tæt på perfekt forhold.. Vi er/var glade, elskede hinanden og var rigtig gode til at få tingene til at fungere.. 

Vi har været sammen i lidt over 2 år, og ja han har været tempementsfuld, men ikke lagt en finger på mig..

At sige at han var voldelig overfor eks'er er måske også så meget sagt.. Han har aldrig banket nogle, som du skriver.. Jeg ved at han har givet den ene en lussing, i hvad jeg selv mener var en berettiget situation, og skubbet en enkelt gang til hans anden eks, for rigtig mange år siden. Ikke at det godtgøre noget.. 

Hvis du virkelig mener det når du siger at du er overbevist om at hans trusler er reelle. Så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvorfor du vælger at blive hos ham? Hvis du helt seriøst tror på at han vil slå dig ihjel?

Anmeld Citér

3. juni 2015

lineog4

Du bliver på en eller anden måde nød til at finde en indre styrke. En indre styrke der kan sige STOP med meget store bogstaver. Ikke nødvendigvis et stop til jeres forhold og din drøm om den perfekte familie med den skønne baby.

Men et stort stop til jeres forhold som det er nu. Og det stop betyder at din kæreste om han vil det eller ej skal have hjælp. Og du skal have hjælp, hjælp til hvad der er det bedste at gøre i situationen, er det at være væk fra hinanden mens din kæreste lærer at styre sit temperament, eller er det at være der i situationen - jeg ved det ikke, men det er der andre der ved.

Du skal finde den indre styrke til at vide, at du er det hele værd. Og du fortjener at udleve din drøm måske med din kæreste eller måske senere i liveT med en anden mand.

Du skal finde den indre styrke til at være helt sikker på, at det der sker lige nu er forkert uafhængigt af grunden og at ingen skal stå model til det du oplever.

Du skal finde den indre styrke til at holde hovedet højt og overvinde frygten.

søg hjælp og kræv af kæresten at han søger hjælp

Anmeld Citér

3. juni 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Har læst lidt på det, og tror ikke det er det..

Han har altid været meget tempermentsfuld, og ved at han før har været voldelig overfor eks'er, men det har ikke været tilfældet med mig, før nu 

Løb! L Ø B!

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvis du virkelig mener det når du siger at du er overbevist om at hans trusler er reelle. Så kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om hvorfor du vælger at blive hos ham? Hvis du helt seriøst tror på at han vil slå dig ihjel?

For det første regner jeg heller ikke med at blive hos ham.. For det andet så er det som jeg skriver, rigtig svært at forstå at den her mand som ellers altid har været noget af det bedste, og som jeg har haft et helt perfekt forhold med pludselig kan blive så modbydelig! 

Jeg sidder også her med en drøm om min lille familie, med en mand som bliver den BEDSTE far, med børneværelset klar, en stor gravid mave og ikke noget overskud. At skulle forstå at det her altså er slut og ikke er som man havde håbet, virker pænt uoverskueligt lige nu..

Og han truer ikke med at slå mig ihjel nu, men hvis jeg går og ikke frivilligt giver ham barnet..

Anmeld Citér

3. juni 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Du bliver på en eller anden måde nød til at finde en indre styrke. En indre styrke der kan sige STOP med meget store bogstaver. Ikke nødvendigvis et stop til jeres forhold og din drøm om den perfekte familie med den skønne baby.

Men et stort stop til jeres forhold som det er nu. Og det stop betyder at din kæreste om han vil det eller ej skal have hjælp. Og du skal have hjælp, hjælp til hvad der er det bedste at gøre i situationen, er det at være væk fra hinanden mens din kæreste lærer at styre sit temperament, eller er det at være der i situationen - jeg ved det ikke, men det er der andre der ved.

Du skal finde den indre styrke til at vide, at du er det hele værd. Og du fortjener at udleve din drøm måske med din kæreste eller måske senere i liveT med en anden mand.

Du skal finde den indre styrke til at være helt sikker på, at det der sker lige nu er forkert uafhængigt af grunden og at ingen skal stå model til det du oplever.

Du skal finde den indre styrke til at holde hovedet højt og overvinde frygten.

søg hjælp og kræv af kæresten at han søger hjælp

Tak for et rigtig dejligt svar! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.