At tabe sig lidt selvom gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2015

Mullesmith

modesty skriver:

Som en anden også skriver, så er et rigtig godt tip ift. overspisning at få masser af fedt og proteiner ind i kosten - specielt om morgenen. F.eks æg og bacon. Og en smoothie hvor du tilføjer en halv avocado, en spiseske usaltet smør og en spiseske kokosfedt. Andre ingredienser kunne f.eks være juice (meget gerne af den friskpressede slags, ikke fra koncentrat), en halv banan og noget frossen frugt. Du holder dig mæt i meget længere tid, og det er gode fedtstoffer til kroppen.

Senere på dagen kan du proppe dig med masser af grønt, rugbrød, havregryn (helst de grovvalsede) og kød og fisk (og evt. en smoothie mere hvis du får lyst til lidt sødt).

Man kan nærmest ikke overspise - hvis bare man spiser de rigtige ting.

Og jeg vil lige bemærke - det her er altså ikke en kur. Det er bare at spise sundt.

Det lyder godt nok sindssygt fedt  det må jeg hellere prøve at leve efter også. Holder vægten endnu men er også kun 5+2 hehe vil have masser af gode grove grøntsager, og skrive ned hvad jeg spiser for ligesom at have er overblik over at jeg får nok af de sunde og gode ting, og så har jeg erfaret at man er mindre tilbøjelig til usunde ting når det skal noteres 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

modesty

Mullesmith skriver:

Det lyder godt nok sindssygt fedt  det må jeg hellere prøve at leve efter også. Holder vægten endnu men er også kun 5+2 hehe vil have masser af gode grove grøntsager, og skrive ned hvad jeg spiser for ligesom at have er overblik over at jeg får nok af de sunde og gode ting, og så har jeg erfaret at man er mindre tilbøjelig til usunde ting når det skal noteres 

Husk på at fedt er godt! Også for baby. Altså den gode slags fedt. Den du får fra kød, fed fisk, mælkeprodukter (smør er godt!), avocado o.s.v.

Helt overordnet kan man sige at "behandlede fedttyper" er dårlige. Margarine f.eks. 

Det er misforstået at (den gode slags) fedt ikke er godt for kroppen. Det er sukkeret der ikke er godt.

Anmeld Citér

14. juni 2015

Clisolka

Mullesmith skriver:

jeg vejer 91kg og i min sidste graviditet vejede jeg 103kg da jeg blev gravid og endte på 132kg til termin  denne gang vil jeg virkelig gerne IKKE tage så meget på,tænker maks 5kg og helst mindre. Overvejer at gå en god tur hver dag samt udskifte størstedelen af min kost med grøntsager og kylling/ æg, fisk og andet mager kød. Nogen erfaringer med at smide lidt kilo under graviditet og ikke tage 30 på 

Direkte kur når man er gravid er ikke godt - eller sundt for barnet  Men jo, det kan sagtens lade sig gøre ikke at tage ret meget på i en graviditet, det er jeg det perfekte eksempel på! Det kommer meget an på kosten. 

Jeg endte på 25 kg med den første, nåede så at tabe dem alle igen da jeg blev gravid med lillebror. Imellem de 2 graviditeter havde jeg fået diabetes 2, så jeg skulle tjekkes i hoved og r*v i graviditeten med lillebror. Jeg gik under streng kontrol med min diabeteslæge, så jeg måtte maks tage 9 kg på - jeg holdte den på 7 kg, hvor jeg tabte mig lidt indimellem. De 7 kg var væk dagen efter fødslen. Det er nu knap 2 år siden og jeg har nu rundet at tabe 40 kg! Nu er det også slut  

Anmeld Citér

14. juni 2015

Mullesmith

Clisolka skriver:

Direkte kur når man er gravid er ikke godt - eller sundt for barnet  Men jo, det kan sagtens lade sig gøre ikke at tage ret meget på i en graviditet, det er jeg det perfekte eksempel på! Det kommer meget an på kosten. 

Jeg endte på 25 kg med den første, nåede så at tabe dem alle igen da jeg blev gravid med lillebror. Imellem de 2 graviditeter havde jeg fået diabetes 2, så jeg skulle tjekkes i hoved og r*v i graviditeten med lillebror. Jeg gik under streng kontrol med min diabeteslæge, så jeg måtte maks tage 9 kg på - jeg holdte den på 7 kg, hvor jeg tabte mig lidt indimellem. De 7 kg var væk dagen efter fødslen. Det er nu knap 2 år siden og jeg har nu rundet at tabe 40 kg! Nu er det også slut  

Taler heller ikke om en kur, det skal jo gerne være vedvarende  jeg vil prøve at holde vægten hele vejen, så alt det baby vokser og alt andet sådan set ender med at være vægttab efter fødsel 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Mullesmith

Clisolka skriver:

Det var iøvrigt meget du har tabt  godt klaret. Er du sluppet af med sukkersygen?

Anmeld Citér

20. juni 2015

Clisolka

Mullesmith skriver:

Det var iøvrigt meget du har tabt  godt klaret. Er du sluppet af med sukkersygen?

Jep! Jeg er sluppet af med den pga. jeg har tabt så mange kg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.