Du må gerne tabe dig under graviditet så længe det er under kontrollerede forhold.
Jeg blev sat på diæt på Herning sygehus i 2005 under diabetesteamet.
Jeg fik kørt ctg 2 gange hver uge fra uge 32 og blev skannet hver uge .
Jeg vejede 114,7 i 17 uge og vejdede da jeg havde født i uge 36+2 78 kg.
Så jeg tabte gennemsnitlig ca 1½ kg pr uge. Og det var jo pga baby også tager ebn del af energien så det nærmest "raslede " af uden at jeg gik og sultede ( men fik self ingen usund mad og slik i de 4 mdr)
Victor havde det fint hele vejen og kom ud med 2800 g og 48 cm . vel og mærke jo i 36 uge :)
Det var under kontrol og med garvede læger og jm indeover hele tiden . Og det gjorde at jeg f.eks ikke skulle have ekstra insulin under graviditeten men kunne nøjes med de enheder jeg tager normalt-
og at Victor ikke skulle have sukkerdrop efter fødslen fordi hans og mit system havde været helt stabilt under graviditeten,.
Jeg vil aldrig anbefale nogen at gå på kur uden læger med indover - men kan anbefale dig at kontakte dit fødested da man mange steder kører forløb specielt med henblik på overvægtige gravide.
Og ja baby får det den skal have - Og mhs til giftstoffer så er jeg diabetiker og jeg danner ketoner ( som kommer når man fedtforbrænder) tit ved f.eks føling i mit blodsukker og det er især noget jeg mærker til under graviditet da jeg skal køre min insulin så stramt som muligt - Og ingen af mine 7 børn har haft prb. af den grund og gætter på at jeg aldrig var sat på diæt i min 5 graviditet hvis det ikke var fordi lægerne havde styr på tingene :)
Anmeld
Citér