Kæresten og jeg ser anderledes på det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Ok. Kan godt se hvad du mener. Hvad syntes du så at jeg skal gøre/sige nu?? Han er ekstrem stædig så han vil aldrig godkende en undskyldning eller andet. Han siger bare at han er ligeglad og at det ikke betyder noget for ham. Men har du alligevel en ide?

bob bob.. altså det er jo svært, når jeg ikke kender ham og hans temperament.

Men rigtig mange mænd er jo som han, altså ender med ikke at ville snakke om det, sikkert fordi de ikke orker at skændes mere og er sikker på det er der det ender.

Men umiddelbart ville jeg sige til ham, på hvad end måde du nu finder rigtig, at det nu er gået op for dig at han selvfølgelig også har brug for at snakke med pædagogerne og at du faktisk forstår det nu.

At du ikke forstod det var vigtigt for ham også at snakke med pædagogerne og troede det var nok at du havde gjort det.

At du godt kan forstå at han også har brug for at handle og beskytte jeres datter fra at blive slået.

Hvis han siger han ikke vil snakke om det, skal du bare sige at det behøver han heller ikke, men at du bare gerne vil sige det her til ham og at du så nok skal lade ham være hvis han ikke vil snakke mere bagefter. Men så skal du også respektere hvis han ikke vil snakke mere når du har sagt det du vil.

Rigtig mange mænd har brug for at fordøje ting lidt mere end os kvinder før de reagere, hvilket sikkert også er grunden til at han pludselig fik nok og ville konfrontere børnehaven og måske er grunden til at han ikke vil snakke mere når du har fortalt ham det ovenstående. Håber det giver mening, anderkendelse er vejen frem og som der står under mit billede: Følelser er aldrig forkerte, kun måden vi vælger at tackle dem på KAN være det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LonglivetheQueen skriver:

Ja, men min pointe er jo at hun reelt set ikke ved hvad han siger og hvordan han siger det. Hvis min partner havde brug for at få sin stemme hørt i sådan en sag, ville jeg støtte ham, tror kun det skader at gå imod ham når det han tydeligt ønsker er at hjælpe sit barn. 

Jeg har fuld forståelse for at det er irriterende. men sådan er livet. og jeg tror børnehavens pædagoger overlever og har prøvet det før. HAN må jo tydeligvis IKKE føle at der er arbejde i gang. og så har han i følge mig lige så stor ret til at blive hørt.

Måske de så skulle have været sammen om det fra starten, men det var de som jeg forstår det ikke og nu har han altså også brug for at "hjælpe" på hans egen måde.

Det er min holdning.

Jeg tror nu heller ikke det vil gøre nogen skade. Jeg tror godt pædagogerne kan rumme en bekymret far. 

Men derfor forstår jeg godt ts's reaktion. Ud fra det skrevne, virker det ikke ligefrem som at tingene vil blive sagt i den bedste tone - men jeg kan selvfølgelig læse forkert. 

Detudover må han jo involvere sig mere fra start så han også får et mere realistisk billede af børnehavelivet. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

MEAK

Så din mand vil gå til lederen, fordi et barn har slået jeres datter med en bil og en anden angiveligt har slået hende i maven? Jeg får seriøst lyst til at sige så stop dog den hysteriske tilgang til det at have børn i en institution! 

Det er lige præcis denne her migmigmig og MIT barn, der kendetegner en hel generation af megatrælse forældre, der forventer at hele samfundet hopper og springer for dem og deres afkom. Hvad har din mand forventet af livet i en daginstitution? Ja, der vil opstå konflikter mellem børnene, nej, det er ikke ok at blive slået - men det er jo for pokker en del af læringsprocessen for et barn; både at lære ikke at slå men også at sige fra selv eller hente en voksen.

Jeg synes, personalet lyder til at have styr på deres arbejde, både hvad angår konflikthåndtering og med at skabe nye legemuligheder ved at matche børnene i mindre sessioner.

Håber egentlig, at han bliver sat godt og grundigt på plads, hvis han vælger at 'klage' over noget som helst. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

MEAK skriver:

Så din mand vil gå til lederen, fordi et barn har slået jeres datter med en bil og en anden angiveligt har slået hende i maven? Jeg får seriøst lyst til at sige så stop dog den hysteriske tilgang til det at have børn i en institution! 

Det er lige præcis denne her migmigmig og MIT barn, der kendetegner en hel generation af megatrælse forældre, der forventer at hele samfundet hopper og springer for dem og deres afkom. Hvad har din mand forventet af livet i en daginstitution? Ja, der vil opstå konflikter mellem børnene, nej, det er ikke ok at blive slået - men det er jo for pokker en del af læringsprocessen for et barn; både at lære ikke at slå men også at sige fra selv eller hente en voksen.

Jeg synes, personalet lyder til at have styr på deres arbejde, både hvad angår konflikthåndtering og med at skabe nye legemuligheder ved at matche børnene i mindre sessioner.

Håber egentlig, at han bliver sat godt og grundigt på plads, hvis han vælger at 'klage' over noget som helst. 

Enig. 

Dog ikke i "sætte på plads" delen

Anmeld Citér

28. maj 2015

MomInTheMaking

mor:) skriver:

Jeg tror nu heller ikke det vil gøre nogen skade. Jeg tror godt pædagogerne kan rumme en bekymret far. 

Men derfor forstår jeg godt ts's reaktion. Ud fra det skrevne, virker det ikke ligefrem som at tingene vil blive sagt i den bedste tone - men jeg kan selvfølgelig læse forkert. 

Detudover må han jo involvere sig mere fra start så han også får et mere realistisk billede af børnehavelivet. 

Men jeg har skrevet i et tidligere indlæg at det meget vel kan være at han overreagere og at jeg godt kan forstå hvis hun har svært ved at forstå hans måde at reagere på.

Jeg ved ikke om jeg tolker det som om han ikke vil sige det pænt, men det har jeg også skrevet at selvfølgelig synes jeg han skal sige det på en pæn måde, det ville TS jo faktisk kunne hjælpe ham med hvis hun støttede ham i stedet for stille sig på bagben.

Og jeg er enig i at han selvfølgelig skal involvere sig fra starten fremover, men han er også blot et menneske med følelser.. nogengange mærker mennesker - især mænd - ikke deres følelser før de er ved at eksplodere. 

At kende sig selv, sine mønstre og følelser er i de fleste tilfælde noget man skal øve sig på og lære med tiden. Med en konstruktiv snak om hvad han gerne vil sige og hvad han gerne vil have gjort kunne de måske have undgået at stå i en situation hvor de begge ikke føler sig gode nok. Han fordi hun ikke støtter ham og synes han er træls fordi han vil gøre det han mener er at beskytte deres datter. Hende fordi han ikke tager det at hun har styr på det "for gode vare", selv om det slet ikke er det, som det handler om. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

Frygter egentlig også hvordan han har sagt tingene.

han vil ikke sige hvad han har sagt og hvad de har sagt så er en smule nervøs over at skulle aflevere min datter imorgen. Han har også klaget over at det kun er de store børn der kan komme på tur imorgen. Men de er utrolig mange børn til få pædagoger og de har ekstra fået ekstra hjælp så de kan komme afsted så det er kun de ældste børn der kan komme afsted. Hvis de alle skulle med ville det være uforsvarligt pga. de ikke er mange pædagoger. Vores datter kan så komme med næste år.

Anmeld Citér

28. maj 2015

Anonym trådstarter

MEAK skriver:

Det er ikke kun pga. at hun siger at hun bliver slået men også det med at hun ikke har så mange legekammerater.

Anmeld Citér

29. maj 2015

Anonym skriver:

Frygter egentlig også hvordan han har sagt tingene.

han vil ikke sige hvad han har sagt og hvad de har sagt så er en smule nervøs over at skulle aflevere min datter imorgen. Han har også klaget over at det kun er de store børn der kan komme på tur imorgen. Men de er utrolig mange børn til få pædagoger og de har ekstra fået ekstra hjælp så de kan komme afsted så det er kun de ældste børn der kan komme afsted. Hvis de alle skulle med ville det være uforsvarligt pga. de ikke er mange pædagoger. Vores datter kan så komme med næste år.

Jeg synes godt nok ikke han ved meget om vilkårene i en børnehave. Håber at hans klage har givet ham en realitetssans.  

Anmeld Citér

29. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg synes godt nok ikke han ved meget om vilkårene i en børnehave. Håber at hans klage har givet ham en realitetssans.  

Jeg ved snart ikke mere... Vi er bare blevet mega uvenner over det  Jeg er så træt a at jeg ikke må have mine egne holdninger og meninger!!

Anmeld Citér

29. maj 2015

Anonym skriver:

Jeg ved snart ikke mere... Vi er bare blevet mega uvenner over det  Jeg er så træt a at jeg ikke må have mine egne holdninger og meninger!!

Prøv at fortælle ham at det selvfølgelig er okay at han også vil tale med pædagogerne, men din reaktion skyldtes udelukkende at du jo allerede har taget hånd om det. Og du er ked af hvis han har følt han ikke må være med i det samarbejde, for selvfølgelig må han det. Og så ville jeg ikke koge mere på den suppe. Så må han komme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.