et dovent spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2015

Sprit25

lineog4 skriver:

Jeg må indrømme jeg i de år jeg har interesseret mig for politik (også før jeg fik stemmeret) har oplevet et skred. Især mod meget personfikseret, nu er det Thorning mod Løkke - nej det er ej de er blot kransekagefigurer og skulle da meget gerne repræsentere en ideologi, idealer, tanker om fremtiden mm. Som de forresten ikke selv er alene med, men som er debatteret i en styregruppenog som igen er debatteret med deres bagland.

jeg er så træt af mediernes dækning, hvor det handler om personer, fejl og mangler. Jeg ville så forfærdelig gerne at medierne begyndte at have fokus på politik og ideologi og ikke på tasker, bukser og smil. 

Nå men udover det ser jeg det jo igen i år, men for hvert år får jeg mere og mere politiker eller vel rettere politikere i medierne lede. Men vakler mellem to partier, så må nok hellere have ørene slået ud...

Og så lige til valgløfter - må indrømme jeg også har fået et mindre chok over hvad en socialdemokratisk regering har lavet i denne periode, men tror rigtig mange glemmer de sidder i regering med radikale, som har valgt at være meget meget meget usynlige måske fordi de ikke vil tage tævene. Men ingen tvivl om de har haft en del at skulle have sagt, så meget så SF måtte trække sig. Uden 90 mandater alene skal man jo gå på kompromis. Men må dog sige, A kan ikke få min stemme efter den her periode.

Medierne bærer ikke skylden alene for personfikseringen. Politikerne fokuserer jo mindst ligeså meget på det. 

9/10 politikere ville hellere lave en artikel om dem selv og hvem de er, end deres politiske overbevisning. Fordi det sælger

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2015

lineog4

Sprit25 skriver:

Medierne bærer ikke skylden alene for personfikseringen. Politikerne fokuserer jo mindst ligeså meget på det. 

9/10 politikere ville hellere lave en artikel om dem selv og hvem de er, end deres politiske overbevisning. Fordi det sælger

Du har ret, men medierne kunne jo også stolle andre spørgsmål. Men så såmænd lige på As egen facebookside et billede med en blå og en rød side. Og så netop Lars versus Helle.... Må indrømme jeg ikke en gang gider læse deres argumenter, står af lige så snart der står det.... 

Kan være man vi der stemmer når det handler om personer og underbukser... Men man taber også nogen. Nu vil jeg altid gøre brug af min demokratiske ret, men må indrømme det er tæt på en blank stemme, hvis ikke jeg vidste der alene bare er en stemme på vinderen. Men hvis vi var 30% der gav udtryk for vores utilfredshed, så....

Anmeld Citér

28. maj 2015

Carina:-)

Jeg er på ingen måde rød .Men jeg synes Helle har taget ansvar.

Hun har kunnet se at det gik den forkerte vej med vores velfærd og har reageret. 
Ærgeligt nok har hun ikke formået at holde fast i alle reformerne - Men har alligevel kunnet få drejet tingene den rigtige vej.

Jeg synes ikke hun har gjort det skidt,men derfor vil jeg stadig helst ikke se en rød regering -Men det handler mere om hele den røde tankegang som er virkelig langt fra mine holdninger og verdenssyn . 

Anmeld Citér

28. maj 2015

MorTilN

Mor og meget mere skriver:

Han stiller op i Københavns Omegns Storkreds - TS er fra Århus ifølge profilen 

Ups undskyld

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.