Frk.S skriver:
Jeg bliver nødt til lige at sige... da jeg lige havde fået stemmeret (for snart mange år siden), bestemte jeg mig for at se disse valgdebatter - og har gjort det flere gange, til min store fortydelse. Det er ikke andet end en omgang mudderkast... ganske enkelt spild af tid.
Man ser det så tydeligt allerede med al den valgkamp der allerede er startet. Partierne går mere op i at fortælle hvad de andre vil gøre eller ikke gøre, end hvad de selv vil gøre. Og her kommer så det næste problem, at vi jo alle godt ved at de VIL en hel masse op til valg - men der er sjældent handling bag deres ord (og det gælder skam både rød og blå)
Jeg har stået og læst en plakat fra socialdemokratiet, hvor der udelukkende stod hvad Lars Løkke ville og ikke ville - der stod ikke ét ord om hvad de ville.
Jeg har læst Helle skrive at hun ville investere i fx skoler og sygehuse. Ja, så skulle du måske have fået fingeren ud de sidste 4 år...? Det er sgu lidt hyklerisk at komme med sådan en kommentar efter en kæmpe sparerunde på fx sygehusene! 

Jeg må indrømme jeg i de år jeg har interesseret mig for politik (også før jeg fik stemmeret) har oplevet et skred. Især mod meget personfikseret, nu er det Thorning mod Løkke - nej det er ej de er blot kransekagefigurer og skulle da meget gerne repræsentere en ideologi, idealer, tanker om fremtiden mm. Som de forresten ikke selv er alene med, men som er debatteret i en styregruppenog som igen er debatteret med deres bagland.
jeg er så træt af mediernes dækning, hvor det handler om personer, fejl og mangler. Jeg ville så forfærdelig gerne at medierne begyndte at have fokus på politik og ideologi og ikke på tasker, bukser og smil.
Nå men udover det ser jeg det jo igen i år, men for hvert år får jeg mere og mere politiker eller vel rettere politikere i medierne lede. Men vakler mellem to partier, så må nok hellere have ørene slået ud...
Og så lige til valgløfter - må indrømme jeg også har fået et mindre chok over hvad en socialdemokratisk regering har lavet i denne periode, men tror rigtig mange glemmer de sidder i regering med radikale, som har valgt at være meget meget meget usynlige måske fordi de ikke vil tage tævene. Men ingen tvivl om de har haft en del at skulle have sagt, så meget så SF måtte trække sig. Uden 90 mandater alene skal man jo gå på kompromis. Men må dog sige, A kan ikke få min stemme efter den her periode.