et dovent spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Men for nogle er der kun det ene spørgsmål der er vigtigt for dem (det der med det enkelte emne)..

Det tror jeg ikke på. Hvis de får bedre normeringer i daginstitutionerne, men skal betale 70 % i skat/hvis lægebesøg skal koste 1000,-/hvis hjælpen til deres bedsteforældre skæres væk, så de sidder i skidt og møg - så går det op for de fleste, at andre spørgsmål VAR vigtige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Syntes også Det er svært at vælge. Især når der går valgflæsk i det. Det forvirre mere end det gavner. 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Det tror jeg ikke på. Hvis de får bedre normeringer i daginstitutionerne, men skal betale 70 % i skat/hvis lægebesøg skal koste 1000,-/hvis hjælpen til deres bedsteforældre skæres væk, så de sidder i skidt og møg - så går det op for de fleste, at andre spørgsmål VAR vigtige. 

Absolut, det går op for dem EFTER valget :-)

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Absolut, det går op for dem EFTER valget :-)

Og derfor er dovenskab i denne sammenhæng skidt 

Ikke, at man kan være sikker på noget som helst - siger en folkeskolelærer, der glædede sig til en lydhør regering sidst   

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Og derfor er dovenskab i denne sammenhæng skidt 

Ikke, at man kan være sikker på noget som helst - siger en folkeskolelærer, der glædede sig til en lydhør regering sidst   

Men der nu en gang en realitet, at folk ikke ved hvad de skal gøre i stemmeboksen. Og derfor tager den nemme tilgang til valget, og selvom du, jeg og andre syntes det er dovenskab, så er til trods alt bedre end ingenting (jeg ser så hellere at folk stemmer blankt, da det også er et statement).

Anmeld Citér

27. maj 2015

Carina:-)

Sandratoft skriver:

Tak for svar der er godt nok langt fra SF og så til venstre som jeg plejer at stemme på, men må lige undersøge dem lidt nærmere  

Husk at kigge på hvordan de vil financere deres valgløfter.

Det er ikke alle partier der rigtig vil ud med hvordan de vil gøre det,og det plejer at hænge sammen med at det bare er valgflæsk og der ikke er tænkt dybere .

For alle kan i kampens hede love ,men det er ikke ensbetydende med at tingene går sådan -Og nogen skal betale gildet da vi endnu ikke har fundet guldkrukken ved regnbuens ende :) 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Frk.S

Sprit25 skriver:

Ja det synes jeg faktisk det var Ja naturligvis er politik kompliceret det er ikke nemme spørgsmål. Det mindste man kan gøre det at forsøge at sætte sig ind i det. Der er kandidattest, der er valgdebatter både på TV og i lokalområder 

Der er mennesker der hver dag kæmper for det samfund vi har så det skal bibeholdes

Jeg bliver nødt til lige at sige... da jeg lige havde fået stemmeret (for snart mange år siden), bestemte jeg mig for at se disse valgdebatter - og har gjort det flere gange, til min store fortydelse. Det er ikke andet end en omgang mudderkast... ganske enkelt spild af tid. 

Man ser det så tydeligt allerede med al den valgkamp der allerede er startet. Partierne går mere op i at fortælle hvad de andre vil gøre eller ikke gøre, end hvad de selv vil gøre. Og her kommer så det næste problem, at vi jo alle godt ved at de VIL en hel masse op til valg - men der er sjældent handling bag deres ord (og det gælder skam både rød og blå)

Jeg har stået og læst en plakat fra socialdemokratiet, hvor der udelukkende stod hvad Lars Løkke ville og ikke ville - der stod ikke ét ord om hvad de ville.

Jeg har læst Helle skrive at hun ville investere i fx skoler og sygehuse. Ja, så skulle du måske have fået fingeren ud de sidste 4 år...? Det er sgu lidt hyklerisk at komme med sådan en kommentar efter en kæmpe sparerunde på fx sygehusene! 

Anmeld Citér

27. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977
Frk.S skriver:

Jeg bliver nødt til lige at sige... da jeg lige havde fået stemmeret (for snart mange år siden), bestemte jeg mig for at se disse valgdebatter - og har gjort det flere gange, til min store fortydelse. Det er ikke andet end en omgang mudderkast... ganske enkelt spild af tid. 

Man ser det så tydeligt allerede med al den valgkamp der allerede er startet. Partierne går mere op i at fortælle hvad de andre vil gøre eller ikke gøre, end hvad de selv vil gøre. Og her kommer så det næste problem, at vi jo alle godt ved at de VIL en hel masse op til valg - men der er sjældent handling bag deres ord (og det gælder skam både rød og blå)

Jeg har stået og læst en plakat fra socialdemokratiet, hvor der udelukkende stod hvad Lars Løkke ville og ikke ville - der stod ikke ét ord om hvad de ville.

Jeg har læst Helle skrive at hun ville investere i fx skoler og sygehuse. Ja, så skulle du måske have fået fingeren ud de sidste 4 år...? Det er sgu lidt hyklerisk at komme med sådan en kommentar efter en kæmpe sparerunde på fx sygehusene! 

Det var da en god gang underholdning  Masser af øhhh bøhhh og snublende ord. Synes ikke nogen af dem var gode i aften. Men de skal jo også lige i gang  Kunne dog godt lide den positive runde og glæder mig til at vi kommer længere hen i kampen. 

Anmeld Citér

28. maj 2015

Sprit25

Frk.S skriver:

Nu fungerer det danske demokrati sådan at man skal kunne tælle til 90 for at få sine løfter igennem. Så derfor er der rigtig mange "løfter" der går tabt. 

Personligt hader jeg ordet løftebryder fordi vi lever i et demokrati, ikke diktatur. Thorning var nok nød til at spare på sygehuse for at få plads til f.eks andet. Samtidig for 4 år siden vidste Thorning ikke hvad hun overtog. 

Og nej jeg er ikke socialdemokrat

Anmeld Citér

28. maj 2015

lineog4

Frk.S skriver:

Jeg må indrømme jeg i de år jeg har interesseret mig for politik (også før jeg fik stemmeret) har oplevet et skred. Især mod meget personfikseret, nu er det Thorning mod Løkke - nej det er ej de er blot kransekagefigurer og skulle da meget gerne repræsentere en ideologi, idealer, tanker om fremtiden mm. Som de forresten ikke selv er alene med, men som er debatteret i en styregruppenog som igen er debatteret med deres bagland.

jeg er så træt af mediernes dækning, hvor det handler om personer, fejl og mangler. Jeg ville så forfærdelig gerne at medierne begyndte at have fokus på politik og ideologi og ikke på tasker, bukser og smil. 

Nå men udover det ser jeg det jo igen i år, men for hvert år får jeg mere og mere politiker eller vel rettere politikere i medierne lede. Men vakler mellem to partier, så må nok hellere have ørene slået ud...

Og så lige til valgløfter - må indrømme jeg også har fået et mindre chok over hvad en socialdemokratisk regering har lavet i denne periode, men tror rigtig mange glemmer de sidder i regering med radikale, som har valgt at være meget meget meget usynlige måske fordi de ikke vil tage tævene. Men ingen tvivl om de har haft en del at skulle have sagt, så meget så SF måtte trække sig. Uden 90 mandater alene skal man jo gå på kompromis. Men må dog sige, A kan ikke få min stemme efter den her periode.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.