et dovent spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
43 svar
34 synes godt om
27. maj 2015

Sandratoft

Og det er fordi jeg ikke gider sætte mig særlig meget ind i det. Men hvem skal man stemme på, hvis man gerne vil have en bedre normering i daginstitutioner? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sandratoft skriver:

Og det er fordi jeg ikke gider sætte mig særlig meget ind i det. Men hvem skal man stemme på, hvis man gerne vil have en bedre normering i daginstitutioner? 

Jeg kan ikke huske det. Men jeg fandt tidligere end god beskrivelse af hvad de forskellige partier går til valg på, inden på politiken.dk

Anmeld Citér

27. maj 2015

MorTilN

Jeg fandt ham her: Serdal Benli fra SF

Mærkesager

Tryghed og balance i familien

Tryghed og balance i familien er fundamentet for et godt liv i Danmark. Et fleksibelt arbejds...liv, med længere barsel til fædre, retten til dagpenge og uddannelse giver gode vilkår for børnefamilierne. Det skal være trygt at skabe en familie i Danmark, hvor de voksne kan gå på arbejde og overlade børnene i gode vuggestuer og børnehaver, med voksne der har tid.
Flere hænder i vuggestuer og børnehaver giver alle børn en god start på livet. Jeg mener, at en god kontakt med børnene giver mulighed for tidligt at kunne hjælpe de udsatte familier. Vi skal sørge for at færre børn og unge bliver oversete i skolerne, så vi kan forebygge marginalisering og de sociale problemer, som kan føre til kriminalitet og radikalisering.

JEG ARBEJDER FOR.....

Jeg vil arbejde for bedre vilkår for familien
• Fleksibelt arbejdsliv
• Længere barselsorlov til fædre
• Flere hænder i vuggestuer og børnehaver

Jeg vil arbejde for at undgå radikalisering af unge
• Tillidsofficerer i udsatte boligområder
• Fokus på radikalisering i fængsler
• Statslig Imamuddannelse

Motivation for at stille op

Jeg har smøget ærmerne op og vil tage erfaringerne fra Gladsaxe med mig til Christiansborg. Læs mere på min hjemmeside eller på min faceside.

Egen præsentation

Jeg er uddannet i socialvidenskab på RUC, og har siden 2003 været medlem af SF. Ved valget i 2005 blev jeg valgt ind i Hovedstadens Regionsråd, og i dag er jeg viceborgmester i Gladsaxe Kommune, folketingskandidat og medlem SF’s landsledelse.

Anmeld Citér

27. maj 2015

1977

Profilbillede for 1977

Du bliver vist nødt til at læse lidt. Socialdemokraterne var vist ude i sidste uge og sige de ikke vil lave minimums normering.  Men du skal vist også vide hvem, der stiller op i din kreds. Eller om du vil stemme liste 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Loa

Tag evt testen på TV2, der er flere forskellige spørgsmål og så svarer du på hvilken kommune du bor i, og så får du hvilke kandidater du er mest enige med

Anmeld Citér

27. maj 2015

lineog4

Pt har i hvert fald Enhedslisten og SF været ude med ord om minimum.

Ville umiddelbart også tro et parti som konservative kunne have den holdning og egentlig og DF. 

Men Socialdemokratiet og Radikale (de glemmes ofte når der tales om regerings politik) har lige været ude med en børnepakke som ikke gav minimumsnormeringer.

Anmeld Citér

27. maj 2015

Sprit25

DR1 eller TV2 i aften 

dovenskab er ikke vejen frem

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Sprit25 skriver:

DR1 eller TV2 i aften 

dovenskab er ikke vejen frem

Var sætningen "dovenskab er ikke vejen frem" virkelig nødvendig?

Politik er ret kompliceret, personligt syntes jeg godt det være lidt af en jungle...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Sprit25

Mom skriver:

Var sætningen "dovenskab er ikke vejen frem" virkelig nødvendig?

Politik er ret kompliceret, personligt syntes jeg godt det være lidt af en jungle...

Ja det synes jeg faktisk det var Ja naturligvis er politik kompliceret det er ikke nemme spørgsmål. Det mindste man kan gøre det at forsøge at sætte sig ind i det. Der er kandidattest, der er valgdebatter både på TV og i lokalområder 

Der er mennesker der hver dag kæmper for det samfund vi har så det skal bibeholdes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.