Jeg fandt ham her: Serdal Benli fra SF
Mærkesager
Tryghed og balance i familien
Tryghed og balance i familien er fundamentet for et godt liv i Danmark. Et fleksibelt arbejds...liv, med længere barsel til fædre, retten til dagpenge og uddannelse giver gode vilkår for børnefamilierne. Det skal være trygt at skabe en familie i Danmark, hvor de voksne kan gå på arbejde og overlade børnene i gode vuggestuer og børnehaver, med voksne der har tid.
Flere hænder i vuggestuer og børnehaver giver alle børn en god start på livet. Jeg mener, at en god kontakt med børnene giver mulighed for tidligt at kunne hjælpe de udsatte familier. Vi skal sørge for at færre børn og unge bliver oversete i skolerne, så vi kan forebygge marginalisering og de sociale problemer, som kan føre til kriminalitet og radikalisering.
JEG ARBEJDER FOR.....
Jeg vil arbejde for bedre vilkår for familien
• Fleksibelt arbejdsliv
• Længere barselsorlov til fædre
• Flere hænder i vuggestuer og børnehaver
Jeg vil arbejde for at undgå radikalisering af unge
• Tillidsofficerer i udsatte boligområder
• Fokus på radikalisering i fængsler
• Statslig Imamuddannelse
Motivation for at stille op Jeg har smøget ærmerne op og vil tage erfaringerne fra Gladsaxe med mig til Christiansborg. Læs mere på min hjemmeside eller på min faceside.
Egen præsentation Jeg er uddannet i socialvidenskab på RUC, og har siden 2003 været medlem af SF. Ved valget i 2005 blev jeg valgt ind i Hovedstadens Regionsråd, og i dag er jeg viceborgmester i Gladsaxe Kommune, folketingskandidat og medlem SF’s landsledelse.
Anmeld
Citér