Jeg vil have kærlighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Han er nok træt jeg har bare brug for at blive holdt om og elsket hele tiden. Jeg elsker ham selv om vi har været sammen i snart 15 år. Jeg VED han elsker mig. Han kysser og krammer også men det er som om det altid er mig der lige skal hive i ham. Han er den bedste far på hele Jorden. Han har gang i så mange ting med dem som svømning og lange ture i naturen. Vi har også sex flere/mange gange om ugen. MEN synes at han kun nærmer sig mig når han vil have sex.

Du skriver du har brug for at blive holdt om  og elsket hele tiden. Det lyder af meget!

Min mand er heller ikke typen der kaster om sig med kærlighedserklæringer, men han viser sin omsorg ved at være en rigtig dejlig far, og god mand, og kram og kys når jeg har behov for det, og det er helt i orden, for det er hans personlighed.

Man skal i et forhold rumme hinandens forskellige behov for kærlighed og omsorg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Du skriver du har brug for at blive holdt om  og elsket hele tiden. Det lyder af meget!

Min mand er heller ikke typen der kaster om sig med kærlighedserklæringer, men han viser sin omsorg ved at være en rigtig dejlig far, og god mand, og kram og kys når jeg har behov for det, og det er helt i orden, for det er hans personlighed.

Man skal i et forhold rumme hinandens forskellige behov for kærlighed og omsorg

Det ved jeg godt. Men jeg har et stort behov for at blive elsket. Set og holdt om. Det har han altid vidst. Så jeg synes at han skal blive som han var i starten af vores forhold. Jeg forlanger meget jeg ved det godt. Men hvis jeg ikke får opmærksomhed nok herhjemme er jeg bange for at jeg ikke kan fungere. Tænk hvis jeg bliver en af de utro kvinder der søger opmærksomhed et andet sted? det vil jeg ikke jeg elsker ham. Og jeg elsker alt ved ham. nogen gange føles det bare som om jeg elsker ham mere end han elsker mig...

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det ved jeg godt. Men jeg har et stort behov for at blive elsket. Set og holdt om. Det har han altid vidst. Så jeg synes at han skal blive som han var i starten af vores forhold. Jeg forlanger meget jeg ved det godt. Men hvis jeg ikke får opmærksomhed nok herhjemme er jeg bange for at jeg ikke kan fungere. Tænk hvis jeg bliver en af de utro kvinder der søger opmærksomhed et andet sted? det vil jeg ikke jeg elsker ham. Og jeg elsker alt ved ham. nogen gange føles det bare som om jeg elsker ham mere end han elsker mig...

Jeg kan godt se hvad du mener.

Men efter mange år sammen, så er man ikke den samme som i starten.

Som jeg ser det er der flere muligheder;

Du kan forlange omsorg og kærlighed baseret på kun dine behov, og ende med at manden føler han ikke slår til, og bliver ulykkelig.

Du kan prøve at finde ud af hvorfor dit behov er så stort?

Du kan lade som ingenting og ende med at blive ulykkelig (bitter).

Eller du kan ende med utroskab, og dermed såre en mand du elsker.

Det hele er selvfølgelig ikke skarpt som det er stillet op

Anmeld Citér

27. maj 2015

modesty

Han er nok træt jeg har bare brug for at blive holdt om og elsket hele tiden. Jeg elsker ham selv om vi har været sammen i snart 15 år. Jeg VED han elsker mig. Han kysser og krammer også men det er som om det altid er mig der lige skal hive i ham. Han er den bedste far på hele Jorden. Han har gang i så mange ting med dem som svømning og lange ture i naturen. Vi har også sex flere/mange gange om ugen. MEN synes at han kun nærmer sig mig når han vil have sex.

Hvis du vitterligt har brug for at blive holdt om og elsket hele tiden, så har du altså et problem. Og så burde du måske søge noget professionel hjælp og finde ud af hvorfor du har det som du har det.

Jeg synes ikke at du kan kræve af din mand at han laver om på sig selv for at tilfredsstille et behov der lyder til at bunde i usikkerhed og lavt selvværd.

Anmeld Citér

27. maj 2015

CLB

Anonym skriver:

Min mand er opvokset uden kærlighed og er en ulykkelig skilsmissebarn... Han siger selv jeg ved ikke hvordan man elsker. Alt hvad du lige har skrevet beskriver min mand meget godt. Og jeg vil prøve og gøre de ting du har gjort. Jeg krydser alt hvad jeg har (undtagen benene) og håber han bliver lidt mere kærlig

Det er en hård og lang kamp at tag op, her tog det halvandet år hvor vi boet sammen.

Men det er det hele værd i sidste ende! (:

Jeg håber du vil blive ved og ved selv når du får afslag og en måske sur mand. For det sker! 

Men pludselig vil han nyde nærkontakten og det at være intim, for det er en menneske lov og kan ikke undgåes! Nogle gange tager det bare lidt længere tid! 

Held og lykke! 

Anmeld Citér

27. maj 2015

jenny4

Det er altså ikke din mands ansvar at holde dit selvværd oppe. Tværtimod er jeg sikker på, at du vil få mere af det du ønsker af ham, hvis du lærer at elske dig selv. Selvfølgelig skal I vise hinanden at I elsker hinanden når I er i et forhold, men at han skal ændre sig for at imødekomme dit behov synes jeg er for meget forlangt. Jeg tror du skal arbejde med at elske dig selv i stedet for at være afhængig af hans bekræftelse af dig.

Anmeld Citér

27. maj 2015

hekran

Find ud af, hvilket kærlighedssprog han taler. Der findes fem forskellige måder at udtrykke kærlighed på og vi viser altid kærlighed på den måde, som vi helst selv vil have den - mange gange uden at overveje, at vores partner ikke nødvendigvis viser og mærker det på samme måde.

Sprogene er: tid til hinanden, anerkendende ord, tjenester, gaver og fysisk berøring.

Det kunne lyde som om at dit primære sprog er fysisk berøring og sekundære tid til hinanden.

Tal med ham. Hvad savner han fra dig? Det ville nok være hans kærlighedssprog.

Kan meget varmt anbefale bogen Kærlighedens fem sprog af Gary Chapman.

Anmeld Citér

27. maj 2015

Anonym trådstarter

27. maj 2015

Anonym trådstarter

hekran skriver:

Find ud af, hvilket kærlighedssprog han taler. Der findes fem forskellige måder at udtrykke kærlighed på og vi viser altid kærlighed på den måde, som vi helst selv vil have den - mange gange uden at overveje, at vores partner ikke nødvendigvis viser og mærker det på samme måde.

Sprogene er: tid til hinanden, anerkendende ord, tjenester, gaver og fysisk berøring.

Det kunne lyde som om at dit primære sprog er fysisk berøring og sekundære tid til hinanden.

Tal med ham. Hvad savner han fra dig? Det ville nok være hans kærlighedssprog.

Kan meget varmt anbefale bogen Kærlighedens fem sprog af Gary Chapman.

Den køber jeg imorgen.  Tak for råd.

Anmeld Citér

27. maj 2015

Benjamins'mor

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men hvis jeg var dig ville jeg ihvertfald snakke med ham om det. 

Jeg var ikke opmærksom på at jeg ikke gjorde det nok, og jeg følte heller ikke et så stort behov for det som ham. Og han lukkede det inde og til sidst blev det til en stor bombe der sprang, og jeg blev rigtigt ked af det, for jeg vidste slet ikke det var så stort et problem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.