kan jeg slippe for at betale børnebidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SØS skriver:

Jeg bliver lidt "stødt" over, at du skriver, at I også skal have råd til jeres egen lille familie - den familie er dit andet barn forhåbentlig også en væsentlig del af??

Derudover forstår jeg godt dit spørgsmål og jeg synes da, at du skal bringe det op næste gang i skal i Statsforvaltningen - ikke mindst for dit barns skyld.

Helt enig. 

Jeg kan virkelig undre mig over man overhovedet kan komme til at skrive det og glemme at ens barn jo også er en del af denne familie. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

mpr

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg betaler børnebidrag til min eks fordi vores barn bor hos ham og kommer hos mig hveranden weekend plus visse ferier.

Når mit barn kommer til samvær har h*n ét sæt tøj med til når h*n skal hjem igen, så jeg og min 'nye' mand har måttet ud og købe alt til ♥ - altså både undertøj, strømper bukser, bluser osv.  men også regntøj, gummistøvler, sko osv. Plus vi skal betale transport begge veje.

Vi elsker ♥ meget højt, men vores økonomi holder ikke til at vi skal købe alt det, betale min eks børnebidrag og samtidig forsørge vores egen lille familie.

Kan jeg slippe for at betale børnebidraget, eller i hvert fald noget af det?

Nej det kan du ikke, den eneste måde det kan lade sig gøre er med en 7/7 ordning hvor i samtidig betaler for halvdelen af de ting der er til barnet altså selv står for tøj, og halvdelen af institution.. så det ville ikke gøre det billigere for jeres vedkommende Men er ret sikker på at hvis i gik igennem sf så ville han få afvide han skulle give tøj med et sæt til hver dag og overtøj til vejret så det er vist den nemmeste løsning og der ville han nok også få afvide han skulle betale halv delen af transporten 

Anmeld Citér

26. maj 2015

sne190810

Hej TS 

Jeg forstår dig godt, det er også mange penge at skulle bonge ud med, når man er på SU - om man har sin egen lille hverdag med ny, mere familie på sidelinien eller ej. 

Så længe du betaler dit børnebidrag til din exkæreste, så er han forpligtet til at sørge for jeres barn har det tøj med han skal bruge til samvær (passende overtøj og sko efter årstiden, samt rent tøj til hver dag). Det er din exkærestes forsørgerpligt, og det vil du/i også få af vide hvis i går gennem statsamtet. 

Og ja, som nogle forslår kan du vel sagtens selv gå ud og købe tøj til dit barn, men hvad er så princippet i du betaler bidrag hver måned? Regler er vel regler, og gælder begge veje. :-) 

Anmeld Citér

26. maj 2015

sne190810

mor:) skriver:

Helt enig. 

Jeg kan virkelig undre mig over man overhovedet kan komme til at skrive det og glemme at ens barn jo også er en del af denne familie. 

Arh, er det ikke også at søge den lidt? 

TS har jo ingen steder skrevet at hun "glemmer sit barn" fra tidligere, og kun har fokus på sin nye familie. 

Tror måske mere bare det er en formuleringsfejl fra TS's side af, og hun formentlig bare har ment ift hun er på su og derfor også skal have sin egen hverdag/dagligdag til at fungere/hænge sammen økonomisk. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg bliver lidt "stødt" over, at du skriver, at I også skal have råd til jeres egen lille familie - den familie er dit andet barn forhåbentlig også en væsentlig del af??

Derudover forstår jeg godt dit spørgsmål og jeg synes da, at du skal bringe det op næste gang i skal i Statsforvaltningen - ikke mindst for dit barns skyld.

Selvfølgelig er ♥ en del af vores familie, det jeg mente var den lille familie vi er i hverdagen.

Indtil nu har jeg fået løn, men nu skal jeg have SU og så irriterer det mig at vi ikke "får noget for pengene"

Anmeld Citér

26. maj 2015

jenny4

Anonym skriver:

Selvfølgelig er ♥ en del af vores familie, det jeg mente var den lille familie vi er i hverdagen.

Indtil nu har jeg fået løn, men nu skal jeg have SU og så irriterer det mig at vi ikke "får noget for pengene"

Men har du talt med din x om det?

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
sne190810 skriver:

Arh, er det ikke også at søge den lidt? 

TS har jo ingen steder skrevet at hun "glemmer sit barn" fra tidligere, og kun har fokus på sin nye familie. 

Tror måske mere bare det er en formuleringsfejl fra TS's side af, og hun formentlig bare har ment ift hun er på su og derfor også skal have sin egen hverdag/dagligdag til at fungere/hænge sammen økonomisk. 

Tja - uanset undrer det mig man kan komme til at formulere sådan. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

put

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg betaler børnebidrag til min eks fordi vores barn bor hos ham og kommer hos mig hveranden weekend plus visse ferier.

Når mit barn kommer til samvær har h*n ét sæt tøj med til når h*n skal hjem igen, så jeg og min 'nye' mand har måttet ud og købe alt til ♥ - altså både undertøj, strømper bukser, bluser osv.  men også regntøj, gummistøvler, sko osv. Plus vi skal betale transport begge veje.

Vi elsker ♥ meget højt, men vores økonomi holder ikke til at vi skal købe alt det, betale min eks børnebidrag og samtidig forsørge vores egen lille familie.

Kan jeg slippe for at betale børnebidraget, eller i hvert fald noget af det?

Må man af ren nysgerrighed spørge, hvordan det kan være i ikke har fælles forældremyndighed?? Det er sjældent man hører om en mor der kun ser sit barn hver anden weekend.  Kunne slet ikke forestille mig kun af se mine børn så lidt! 

Anmeld Citér

27. maj 2015

Mettefpigen

put skriver:

Må man af ren nysgerrighed spørge, hvordan det kan være i ikke har fælles forældremyndighed?? Det er sjældent man hører om en mor der kun ser sit barn hver anden weekend.  Kunne slet ikke forestille mig kun af se mine børn så lidt! 

Hvorfor tror du de ikk har fælles forældremyndighed?...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.