kan jeg slippe for at betale børnebidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg betaler børnebidrag til min eks fordi vores barn bor hos ham og kommer hos mig hveranden weekend plus visse ferier.

Når mit barn kommer til samvær har h*n ét sæt tøj med til når h*n skal hjem igen, så jeg og min 'nye' mand har måttet ud og købe alt til ♥ - altså både undertøj, strømper bukser, bluser osv.  men også regntøj, gummistøvler, sko osv. Plus vi skal betale transport begge veje.

Vi elsker ♥ meget højt, men vores økonomi holder ikke til at vi skal købe alt det, betale min eks børnebidrag og samtidig forsørge vores egen lille familie.

Kan jeg slippe for at betale børnebidraget, eller i hvert fald noget af det?

Hvorfor købet du ikke bare tøjet brugt? 

Men mener det er manden der skal sørge for at give hende det med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor købet du ikke bare tøjet brugt? 

Men mener det er manden der skal sørge for at give hende det med. 

Vi køber også en del brugt, men jeg er opdraget med at han ikke køber sko og undertøj brugt.

Desuden så er jeg på SU mens min eks får en rimelig god løn. 

Anmeld Citér

26. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi køber også en del brugt, men jeg er opdraget med at han ikke køber sko og undertøj brugt.

Desuden så er jeg på SU mens min eks får en rimelig god løn. 

Jamen hvad siger han til det, når du fortæller ham at du mangler gummistøvler, regnjakke osv.? 

Anmeld Citér

26. maj 2015

alenemor42

Hvis i alligevel skal i statsforvaltningen ville jeg bringe det op, send dem en mail omkring problemet så de er forberedt

Din ex vil få at vide at han skal sørge for tøj til samvær... desuden skal han også betale 50% af omkostningerne til transport til samvær.

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Hvis i alligevel skal i statsforvaltningen ville jeg bringe det op, send dem en mail omkring problemet så de er forberedt

Din ex vil få at vide at han skal sørge for tøj til samvær... desuden skal han også betale 50% af omkostningerne til transport til samvær.

Dengang vi flyttede fra hinanden fandt jeg en lille lejlighed 2-3 km fra deres lejlighed og institutionen, så der cyklede jeg bare, men da min mand og jeg flyttede i noget større 20 km væk, så ville jeg gerne dele udgifter til transport men fik svaret "du valgte jo selv at flytte"

Anmeld Citér

26. maj 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Dengang vi flyttede fra hinanden fandt jeg en lille lejlighed 2-3 km fra deres lejlighed og institutionen, så der cyklede jeg bare, men da min mand og jeg flyttede i noget større 20 km væk, så ville jeg gerne dele udgifter til transport men fik svaret "du valgte jo selv at flytte"

Var det hans svar til dig?? For hvad han syntes gælder ikke

Så ville jeg tale med ham igen og sige at statsforvaltningen  må ind over hvis han ikke vil samarbejde omkring det.

Han kan jo evt. Selv læse reglerne på statsforvaltningens hjemmeside 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Bebe89

Jeg tror ikke du kan slippe for børnebidraget, nu ved jeg heller ikke hvor meget du betaler, men jeg tror altså jeg ville købe noget tøj til at have liggende ved jer, så jeres barn har noget ordentligt tøj at have på mens han eller hun er hos jer. Det behøver jo ikke være dyre mærkevarer, men et par skuffer med nogle sæt tøj ville være en god løsning, synes jeg. 

Men ja ellers må du tale med din eks om at han skal sørge for noget mere tøj og i den rigtige størrelse. Det jeg ville tænke over var om jeres barn går i forkert/for småt tøj til hverdag eller om det er for at straffe dig på en eller anden underlig måde? For det er jo ikke i orden hvis barnet ikke er klædt ordentligt på. 

Held og lykke med det! 

Anmeld Citér

26. maj 2015

Anonym trådstarter

Bebe89 skriver:

Jeg tror ikke du kan slippe for børnebidraget, nu ved jeg heller ikke hvor meget du betaler, men jeg tror altså jeg ville købe noget tøj til at have liggende ved jer, så jeres barn har noget ordentligt tøj at have på mens han eller hun er hos jer. Det behøver jo ikke være dyre mærkevarer, men et par skuffer med nogle sæt tøj ville være en god løsning, synes jeg. 

Men ja ellers må du tale med din eks om at han skal sørge for noget mere tøj og i den rigtige størrelse. Det jeg ville tænke over var om jeres barn går i forkert/for småt tøj til hverdag eller om det er for at straffe dig på en eller anden underlig måde? For det er jo ikke i orden hvis barnet ikke er klædt ordentligt på. 

Held og lykke med det! 

Jeg frygter at h*n altid går i for småt tøj, fordi h*n brokker sig aldrig over at tøjet er for småt, men h*n brokker sig "helsigvis" hvis h*n kun har f.eks. tykke trøjer med på en varm sommerdag. 

Men jeg bryder mig ikke om at skulle spørge pædagogerne, for når jeg henter er de altid omringet af børn - og jeg vil ikke spørge foran dem.

Anmeld Citér

26. maj 2015

TNBC

Jeg frygter at h*n altid går i for småt tøj, fordi h*n brokker sig aldrig over at tøjet er for småt, men h*n brokker sig "helsigvis" hvis h*n kun har f.eks. tykke trøjer med på en varm sommerdag. 

Men jeg bryder mig ikke om at skulle spørge pædagogerne, for når jeg henter er de altid omringet af børn - og jeg vil ikke spørge foran dem.

Så må du trække en pædagog til side(det er de vant til), sige at du har et spørgsmål.. Og så må du spørge om xx ofte har for småt tøj på?

Barnet skal have nyt tøj en gang i mellem.. Og du skal finde ud af om barnet kun har for småt tøj på, når det kommer til jer, eller om det er altid.

Man behøver jo heller ikke brokke sig fordi tøjet er for småt, så længe det ikke gør ondt at have på. Jeg har da set børn med bukser, der helt sikkert er blevet for små, men de går stadigvæk i dem.
T-shirt og trøjer kan de vel ikke få på når de er for små.

Anmeld Citér

26. maj 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg betaler børnebidrag til min eks fordi vores barn bor hos ham og kommer hos mig hveranden weekend plus visse ferier.

Når mit barn kommer til samvær har h*n ét sæt tøj med til når h*n skal hjem igen, så jeg og min 'nye' mand har måttet ud og købe alt til ♥ - altså både undertøj, strømper bukser, bluser osv.  men også regntøj, gummistøvler, sko osv. Plus vi skal betale transport begge veje.

Vi elsker ♥ meget højt, men vores økonomi holder ikke til at vi skal købe alt det, betale min eks børnebidrag og samtidig forsørge vores egen lille familie.

Kan jeg slippe for at betale børnebidraget, eller i hvert fald noget af det?

Jeg bliver lidt "stødt" over, at du skriver, at I også skal have råd til jeres egen lille familie - den familie er dit andet barn forhåbentlig også en væsentlig del af??

Derudover forstår jeg godt dit spørgsmål og jeg synes da, at du skal bringe det op næste gang i skal i Statsforvaltningen - ikke mindst for dit barns skyld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.