kan jeg slippe for at betale børnebidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.829 visninger
28 svar
36 synes godt om
25. maj 2015

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at jeg betaler børnebidrag til min eks fordi vores barn bor hos ham og kommer hos mig hveranden weekend plus visse ferier.

Når mit barn kommer til samvær har h*n ét sæt tøj med til når h*n skal hjem igen, så jeg og min 'nye' mand har måttet ud og købe alt til ♥ - altså både undertøj, strømper bukser, bluser osv.  men også regntøj, gummistøvler, sko osv. Plus vi skal betale transport begge veje.

Vi elsker ♥ meget højt, men vores økonomi holder ikke til at vi skal købe alt det, betale min eks børnebidrag og samtidig forsørge vores egen lille familie.

Kan jeg slippe for at betale børnebidraget, eller i hvert fald noget af det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg betaler børnebidrag til min eks fordi vores barn bor hos ham og kommer hos mig hveranden weekend plus visse ferier.

Når mit barn kommer til samvær har h*n ét sæt tøj med til når h*n skal hjem igen, så jeg og min 'nye' mand har måttet ud og købe alt til ♥ - altså både undertøj, strømper bukser, bluser osv.  men også regntøj, gummistøvler, sko osv. Plus vi skal betale transport begge veje.

Vi elsker ♥ meget højt, men vores økonomi holder ikke til at vi skal købe alt det, betale min eks børnebidrag og samtidig forsørge vores egen lille familie.

Det kan jeg ikke forestille mig du kan. Men du kan sige til SF at din x ikke sørger for tøj til barnet, eller ideelt sige til din x at barnet skal have mere tøj med..

Anmeld Citér

25. maj 2015

Fremad

Nej ikke medmindre eks siger go for det... Hvilket jo nok er tvivlsomt han går med til det...

Han SKAL sørge for rent tøj til weekenden, samt div som jakker osv efter årstiden.... Så det eneste i kan ændre er at han sørge for rent tøj, og nok til alle dage... Men den skal i jo så nok gennem statsamtet med da han åbenbart ikke kan tænke dp langt selv at man sørge for ens barn har rent og tørt tøj med os tøj til hvis der sker et uheld og man har behov for ekstra 

desuden skal forældre deles om udgifter til ttransportt, medmindre statsamtet finder grund for andet... Evt høj indkomst osv i forhold til den anden..

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det kan jeg ikke forestille mig du kan. Men du kan sige til SF at din x ikke sørger for tøj til barnet, eller ideelt sige til din x at barnet skal have mere tøj med..

Problemet er at min eks ofte sender ♥ på samvær med for småt/forkert tøj (f.eks. har h*n kun et par bukser der stumper og en tyk hættetrøje med i denne weekend) så jeg ikke føler jeg ikke kan være bekendt at sende mit barn af sted sådan.

Anmeld Citér

25. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej men du kan fortælle sf, at din ex ikke købe tøj til barnet, for det skal han, når han får børmebidrag, ellers betaler du sku mange penge.. Der er grund til der er børnebidrag.

Anmeld Citér

25. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Problemet er at min eks ofte sender ♥ på samvær med for småt/forkert tøj (f.eks. har h*n kun et par bukser der stumper og en tyk hættetrøje med i denne weekend) så jeg ikke føler jeg ikke kan være bekendt at sende mit barn af sted sådan.

Så må du have fat i SF.

Anmeld Citér

25. maj 2015

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Nej ikke medmindre eks siger go for det... Hvilket jo nok er tvivlsomt han går med til det...

Han SKAL sørge for rent tøj til weekenden, samt div som jakker osv efter årstiden.... Så det eneste i kan ændre er at han sørge for rent tøj, og nok til alle dage... Men den skal i jo så nok gennem statsamtet med da han åbenbart ikke kan tænke dp langt selv at man sørge for ens barn har rent og tørt tøj med os tøj til hvis der sker et uheld og man har behov for ekstra 

desuden skal forældre deles om udgifter til ttransportt, medmindre statsamtet finder grund for andet... Evt høj indkomst osv i forhold til den anden..

Så det vil sige at jeg godt kan tage den op nu her når vi alligevel skal i statsamtet? 

Anmeld Citér

25. maj 2015

Fremad

Anonym skriver:

Så det vil sige at jeg godt kan tage den op nu her når vi alligevel skal i statsamtet? 

Ja, men jeg tror ikke du skal regne med at slippe for bidrag det sker sjældent...

Men transport er som hovedregel 50/50  og bopæls forældre skal sørge for tøj der svare til årstiden mm...

Anmeld Citér

25. maj 2015

jenny4

Har du talt med din x om tøjet? At h*n skal have et større udvalg med samt overtøj og fodtøj til det varierende vejr?

Hvis din x nu vitterligt ikke tænker det som et problem fordi du alligevel køber, så kan det måske skade samarbejdet at du ikke har drøftet problemet med ham inden du tager det op i SF. Og har altså svært ved at forestille mig at han vil nægte sit barn ordentligt tøj hvis han bliver opmærksom på det. I kan evt aftale at du laver en pakkeliste så han ved hvad du gerne vil have sendt med.

Prøv lige dialogens vej inden du bringer det op i SF.

Anmeld Citér

26. maj 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Syntes jeg har hørt om vis du kan bevise du betaler alt tøj og transport plus sko 

Altså med kvitteringer så kan du godt få sat dit bidrag ned 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.