Så valgte vi at holde pause.. Jeres tanker og råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2015

FrkC

Sender mit varmeste kram 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2015

Os&lilledig

Mulle0802 skriver:

Det er mange penge men jeg har dem stående på min opsparing. Så det føles ikke så voldsomt fordi det ikke er noget der skal sparres op til i den forstand. 

Ja præcis - især når vi ikke har haft muligheden for IUI så er 3 forsøg ingen ting, men stadig siger de 70 % bliver gravide på 3 forsøg, det er jo mange. 

Er det noget med i er to kvinder eller husker jeg forkert?  Tillykke med gravidliteten hvor langt er du henne?

Hvorfor startede i direkte ICSI..?  

yep to kvinder og tusind mange tak. Er 11+4

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mulle0802

Os&lilledig skriver:

Hvorfor startede i direkte ICSI..?  

yep to kvinder og tusind mange tak. Er 11+4

Fordi manden har stærkt nedsat sædkvalitet. Så der var ikke andre muligheder for os 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Jn81

Mulle0802 skriver:

Tak fordi du vil dele din historie og så ned i detaljer, tak for det. 

Det I har gennemgået er også det nogen af mine tanker går på. Kæresten har stærkt nedsat sædkvalitet men jeg er ikke blevet tjekket for noget som helst fordi de "fandt fejlen". Mine tanker går også på om der kan være noget som gør at jeg ikke kan holde på æggene. Samt om der er noget med æggenes kvalitet siden kun 1 ud af 9 modne æg blev befrugtet. 

Jeg ønskede egentligt lidt at "få overstået det offentlige inden sommerferien" fordi jeg ikke rigtig føler de kan hjælpe os med deres standard løsninger.

Tanken om at en privat klinik vil lave specielle løsninger til os, f.eks. sådan noget som at udvikle æggene i længere end 2 dage så man er mere sikker på at det æg man får lagt op har mulighed for at blive til noget - man har lidt følelsen af de går til allerede samme dag som det er sat op. 

Må jeg spørge hvor gammel du er, nu i holdte 3 års pause? Noget af det der trykker mig lidt er at jeg fylder 29 år. i næste uge, kæresten er kun 27 år. Jeg har altid ønsket af blive mor inden jeg blev 30 år. fordi min mor selv var 35 år, da hun fik mig og det har jeg godt kunne mærke i mine teenage år og nu. 

Tillykke med gravdiliteten Har i selv valgt at få to æg op i det private eller er det enæggede tvillinger? 

Jamen det var skam så lidt.... Det er "rart" at have nogle man kan dele alle ens tanker, erfaringer osv med som er i samme båd som en selv.... Som ved hvad det er man går igennem....

jeg tænker lidt... Mon det er bedst at springe direkte til det private hvis du alligevel føler at det sidste forsøg i off "bare" skal overståes og du ikke føler at det sidste forsøg vil give graviditet alligevel? Det er jo sindssygt meget vi udsætter is selv og vores krop for når vi er i IVF/ICSI behandling.... 

Jeg er 33 år og  manden bliver 36 om 3 uger... Vi startede på PB da jeg var 23 og søgte hjælp da jeg var 25.... 

Vi havde også tænkt blastocyst, hvor de modner æggene til 5 dagen men der var det at Svend på CFC sagde at det ikke ville ændre noget... Der var ikke forskel på om jeg fik dem op 2 eller 5 dagen... Det der var "problemet" var at (hans bud) æggene ikke blev ordentlig modnet, så det var ændring i medicinen der skulle til.... 

Jeg fik gonal f, så fik jeg suprefacten i 2 dage mere (eller tidligere) og så fik jeg 1 enkelt klik af ovitrellen i 5-6 dage inden jeg skulle tage en hel ovitrelle 2 dage inden ÆU.... Jeg er jo ikke sikker på at det er det der har gjort at jeg nu er gravid men jeg tror det sgu... Hvad sku det ellers være tænker jeg.... 

Vi har faktisk hver gang fået lagt 2 æg op... Det ønskede vi selv og da de ikke kunne finde ud af hvad der gjorde at jeg ikke blev gravid var det også deres forslag alle 6 gange for at øge chancen.... Så umiddelbart er det begge æg der har sat sig fast og det ene havde så delt sig men det er vist så den ene enæggede der er gået til... Så som vi kan se på scanningerne venter vi tveæggede tvillinger  

vi ønskede også at blive forældre tidligt.... Men måtte jo så sande at det ikke altid går som "præsten prædiker".... Ja vi bliver "gamle" forældre men er stadig friske... Og vi priser os lykkelige for at vi, trods alt, startede så tidligt når nu vi har haft så store problemer..... 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Jn81

Mulle0802 skriver:

Mange tak, ja det har jeg også hørt. Min svigermor har også tanker på det alternative og det tror jeg også jeg vil prøve  

Nu vil jeg ikke sable det alternative ned.... Men vil bare komme med min historie.... Jeg bor tæt på Frederikssund hvor der er en "kineser mand" son kan noget kokos pokus... Ham gik jeg til... Fik nåle og sugekopper på maven nede ved livmoderen... ( her skal det så siges at eftersom jeg vejer lidt for meget og havde meget løs hud på "undermaven" var det MEGET spøjst at se de er to røgfarvede 70'er glas med hud suget op i, hoppe og danse på min mave da jeg ikke rigtig kunne holde op med at grine...) 

efter det ikke hjalp prøvede jeg zoneterapi... Det hjalp heller ikke...

til sidst prøvede jeg kranio sakral terapi... Hjalp heller ikke en dyt....

dog har jeg fået akupunktur LIGE inden ægoplægningen her på CFC... Altså som i DIREKTE LIGE INDEN... Det skulle gøre at livmoderen blev mere modtagelig og man slappede mere af... Det virkede for mig... Jeg var helt rolig og ikke nervøs.... Og som sagt... Jeg er nu gravid  

samtidig vil jeg også sige at jeg har været meget glad for at være meldt ind i gr 2 i Danmark (den dyreste) da de giver 100% tilskud til medicin... Også alt det man køber ifm IVF hvor man mange gange skal have rigtig rigtig meget.... Kunne ikke få kroniker tilskud hver gang så jeg har sparet 30.000+ på min medicin....

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mulle0802

FruNielsen81 skriver:

Jamen det var skam så lidt.... Det er "rart" at have nogle man kan dele alle ens tanker, erfaringer osv med som er i samme båd som en selv.... Som ved hvad det er man går igennem....

jeg tænker lidt... Mon det er bedst at springe direkte til det private hvis du alligevel føler at det sidste forsøg i off "bare" skal overståes og du ikke føler at det sidste forsøg vil give graviditet alligevel? Det er jo sindssygt meget vi udsætter is selv og vores krop for når vi er i IVF/ICSI behandling.... 

Jeg er 33 år og  manden bliver 36 om 3 uger... Vi startede på PB da jeg var 23 og søgte hjælp da jeg var 25.... 

Vi havde også tænkt blastocyst, hvor de modner æggene til 5 dagen men der var det at Svend på CFC sagde at det ikke ville ændre noget... Der var ikke forskel på om jeg fik dem op 2 eller 5 dagen... Det der var "problemet" var at (hans bud) æggene ikke blev ordentlig modnet, så det var ændring i medicinen der skulle til.... 

Jeg fik gonal f, så fik jeg suprefacten i 2 dage mere (eller tidligere) og så fik jeg 1 enkelt klik af ovitrellen i 5-6 dage inden jeg skulle tage en hel ovitrelle 2 dage inden ÆU.... Jeg er jo ikke sikker på at det er det der har gjort at jeg nu er gravid men jeg tror det sgu... Hvad sku det ellers være tænker jeg.... 

Vi har faktisk hver gang fået lagt 2 æg op... Det ønskede vi selv og da de ikke kunne finde ud af hvad der gjorde at jeg ikke blev gravid var det også deres forslag alle 6 gange for at øge chancen.... Så umiddelbart er det begge æg der har sat sig fast og det ene havde så delt sig men det er vist så den ene enæggede der er gået til... Så som vi kan se på scanningerne venter vi tveæggede tvillinger  

vi ønskede også at blive forældre tidligt.... Men måtte jo så sande at det ikke altid går som "præsten prædiker".... Ja vi bliver "gamle" forældre men er stadig friske... Og vi priser os lykkelige for at vi, trods alt, startede så tidligt når nu vi har haft så store problemer..... 

Det hjælper også at høre at der er håb forude. 

Jeg tror bare det er min frygt der taler når jeg siger jeg ikke tror de kan hjælpe os og det at man går med forestillinger om at feks. 5 dages udvikling kan hjælpe os, men det lyder så ikke til at være tilfældet. 

Denne gang skal vi så også i lang behandling aå det er jo ikke fordi de ikke fordi de ikke prøver noget andet. Men de har ikke snakket om muligheden for at få lagt to æg op ved os - der har så også kun været et æg hver gang. Men måske hvis der er to æg denne gang bliver vi spurgt men ved det ikke når vi begge er under 30 år. 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Mulle0802

FruNielsen81 skriver:

Nu vil jeg ikke sable det alternative ned.... Men vil bare komme med min historie.... Jeg bor tæt på Frederikssund hvor der er en "kineser mand" son kan noget kokos pokus... Ham gik jeg til... Fik nåle og sugekopper på maven nede ved livmoderen... ( her skal det så siges at eftersom jeg vejer lidt for meget og havde meget løs hud på "undermaven" var det MEGET spøjst at se de er to røgfarvede 70'er glas med hud suget op i, hoppe og danse på min mave da jeg ikke rigtig kunne holde op med at grine...) 

efter det ikke hjalp prøvede jeg zoneterapi... Det hjalp heller ikke...

til sidst prøvede jeg kranio sakral terapi... Hjalp heller ikke en dyt....

dog har jeg fået akupunktur LIGE inden ægoplægningen her på CFC... Altså som i DIREKTE LIGE INDEN... Det skulle gøre at livmoderen blev mere modtagelig og man slappede mere af... Det virkede for mig... Jeg var helt rolig og ikke nervøs.... Og som sagt... Jeg er nu gravid  

samtidig vil jeg også sige at jeg har været meget glad for at være meldt ind i gr 2 i Danmark (den dyreste) da de giver 100% tilskud til medicin... Også alt det man køber ifm IVF hvor man mange gange skal have rigtig rigtig meget.... Kunne ikke få kroniker tilskud hver gang så jeg har sparet 30.000+ på min medicin....

Jeg rykkede også op i gr. 2 inden vi startede - det har været rart. 

Jeg troede man kunne få kroniker tilskud så længe man havde en "kronisk sygdom"?

Anmeld Citér

24. maj 2015

Os&lilledig

FruNielsen81 skriver:

Ham Svend og CFC lyder simpelthen SÅ godt..!!! Utroligt hvad de får præsteret på CFC. Hvis jeg skal have flere børn bliver der der inde! 

Stort tillykke med graviditeten. Sikke mange år at kæmpe. I fortjener det helt klart og fuck hvor gamle i er blevet! 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Jn81

Os&lilledig skriver:

Ham Svend og CFC lyder simpelthen SÅ godt..!!! Utroligt hvad de får præsteret på CFC. Hvis jeg skal have flere børn bliver der der inde! 

Stort tillykke med graviditeten. Sikke mange år at kæmpe. I fortjener det helt klart og fuck hvor gamle i er blevet! 

Der er MANGE meninger om Svend og CFC.... Nok ligeså mange meninger som der er dage på året.... Men for os har han og de været SÅ søde og fantastiske... Man kan få en gratis uforpligtende samtale inden man starter i behandling... Vi besluttede is for at tage den og så derefter danne os vores egen mening og indtryk om vi skulle fortsætte hos dem eller finde en anden klinik.... Da jeg var til min sidste ÆU havde Svend åbenbart sneget sig ind på stuen for at "holde øje" om jeg havde det godt... Det fik jeg først afvide af manden bagefter men det gjorde mig bare så tryg (med tilbagevirkende kraft ) at han lige holdt øje med os.... Også da vi var færdige og jeg lige sad og ventede på at se om jeg kunne tisse kom han hen... "Puha det var en hård omgang, hva... Pas godt på jer selv og forkæl fruen" sagde han til min mand  

jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at CFC skal have "æren" for at jeg nu er gravid.... 

Anmeld Citér

24. maj 2015

Os&lilledig

FruNielsen81 skriver:

Der er MANGE meninger om Svend og CFC.... Nok ligeså mange meninger som der er dage på året.... Men for os har han og de været SÅ søde og fantastiske... Man kan få en gratis uforpligtende samtale inden man starter i behandling... Vi besluttede is for at tage den og så derefter danne os vores egen mening og indtryk om vi skulle fortsætte hos dem eller finde en anden klinik.... Da jeg var til min sidste ÆU havde Svend åbenbart sneget sig ind på stuen for at "holde øje" om jeg havde det godt... Det fik jeg først afvide af manden bagefter men det gjorde mig bare så tryg (med tilbagevirkende kraft ) at han lige holdt øje med os.... Også da vi var færdige og jeg lige sad og ventede på at se om jeg kunne tisse kom han hen... "Puha det var en hård omgang, hva... Pas godt på jer selv og forkæl fruen" sagde han til min mand  

jeg er ihvertfald ikke i tvivl om at CFC skal have "æren" for at jeg nu er gravid.... 

Vi var på dansk fertilitets klinik "danfert". Øv! Ville aldrig råde andre til dem.. De er slet ikke villige til at ændre behandling, undersøge eller tage chancer..  Alle har dog været søde og da vi fik konstateret MA, var det grundigt undersøgt og alle var søde. Har bare hørt om vildt mange som har givet CFC deres sidste chance for at få barn og så lykkes det hos dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.