Jeg synes det er svært at vide hvad der er bedst og ud fra hvilke argumenter.
Faktum er barnet skal undvære en af sine primære omsorgspersoner i flere dage i træk - det kan være 7:7 hvor det så er 7 dage af gangen barnet mangler den ene eller den anden. Det kan være 9:4 hvor barnet så skal mangle den ene part i hele 9 dage hvilket jo er endnu mere end 9 dage.
Og hvem er der så barnet skal undvære, det er vel ikke givet som selvfølge at barnet skal være flest dage hos mor?
Jeg tror det ideelle ville være at barnet havde en base, det kendte sted og om det er er hos eller far må man jo så debattere. I den base er meget af samværet dvs. Man kan sagtens hente barnet fra institution, tage hjem og være sammen, spise sammen osv men man flytter ikke ind, man sover der ikke. Endnu mere ideelt hvis mor og far kunne det sammen, så den der har samvær måske ikke skal stå for det praktiske alene. Og så vil man selvsagt også gerne have de lange stræk og jeg vil tro 3 dages tid men ikke længere væk fra den trygge base.
grunden til det er jeg ville være helt oplagt selv hvis jeg skulle have to trygge baser, to steder hvor jeg var helt kendt. Jeg har selv været posedame da jeg boede i Roskilde og min kæreste boede på Amager. Jeg nød at komme ind til ham, men det var aldrig mit hjem, aldrig der hvor jeg virkelig slappede af, for der manglede altid lige den ting som jo lå der hjemme....
Anmeld
Citér