7:7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.491 visninger
31 svar
34 synes godt om
21. maj 2015

Anonym trådstarter

Hej derude

Jeg tror jeg staar overfor et brud med min datters far.. Min datter er 17 mdr, og jeg har brug for nogle raad eller nogle solskinshistorier.

Jeg er i syv sind.. allerhelst ville jeg jo gerne have min datter mest muligt, men saadan har hendes far det osse. Derfor er det nærliggende at det skal være en 7:7 ordning. Dog har jeg paa statsforvaltningens hjemmeside læst, at de fraraader denne ordning til smaa børn.

Jeg er sikker paa, at jeg ikke kan lave en 9:4 ordning med hendes far, uden at det kommer til at gøre ondt.. og skal igennem statsforvaltningen. Han vil ikke give tiden væk med hende, bare saadan lige, derfor er det mere fredeligt med en 7:7 ordning, selvom det smerter i mit hjerte. Hun skal jo have hvad der er bedst for hende.

Er der nogle af jer, der har erfaring med 7:7 ordning til de helt smaa?

Paa forhaand tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

vitapigen

Da min svoger blev skilt var den mindste knap 1 år. Det blev lavet at de 3 store børn skulle deles 7-7 og den lille 9-4 men det blev hurtigt ændret da de større søskende ikke kunne forstå at lillesøster ikke skulle med hjem til far. Og da det blev ændret er det bare gået over alt forventning  de klare sig godt alle børn 

Anmeld Citér

21. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej derude

Jeg tror jeg staar overfor et brud med min datters far.. Min datter er 17 mdr, og jeg har brug for nogle raad eller nogle solskinshistorier.

Jeg er i syv sind.. allerhelst ville jeg jo gerne have min datter mest muligt, men saadan har hendes far det osse. Derfor er det nærliggende at det skal være en 7:7 ordning. Dog har jeg paa statsforvaltningens hjemmeside læst, at de fraraader denne ordning til smaa børn.

Jeg er sikker paa, at jeg ikke kan lave en 9:4 ordning med hendes far, uden at det kommer til at gøre ondt.. og skal igennem statsforvaltningen. Han vil ikke give tiden væk med hende, bare saadan lige, derfor er det mere fredeligt med en 7:7 ordning, selvom det smerter i mit hjerte. Hun skal jo have hvad der er bedst for hende.

Paa forhaand tak 

Personligt ville jeg aldrig lave en 7/7 ordning før barnet selv kommer og beder om det.

Så små børn har brug for en fast tryg base hvor de ved at de hører til. De har ikke brug for at blive kastet rundt hver uge på uden måde. Det vil 100% være forældrenes behov og ikke barnet. 

Kunne I ikke evt lave en ordning med at han måske har hende hver anden weekend og 1-2 dage i løbet af ugen (hver uge) henter hende fra vs/dp og afleverer hende ved sengetid? Eller afleverer hende i vs/dp næste dag? Alt efter hvad der fungerer bedst for jer.

Jeg har en veninde som har sådan en ordning, så børnene (1 på 2½ år og 1 på 9 mdr) stadig ser deres far i hverdagen men har en fast base hos deres mor.

Her har far min datter hver anden weekend. Pt hjemme hos mig (eller hos ham, sammen med mig) men fra juni skal han have hende alene. Hun er næsten 11 mdr.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Sprit25

Jeg har også hørt de decideret fraråder en 7/7 ordning ved så små børn og selv når de er ældre ville de ønske at forældrene flyttede så barnet blev i huset og mor/far flyttede til og fra. Derudover går de vist også efter reglen 1 år en overnatning, 2 år to overnatninger. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg har også hørt de decideret fraråder en 7/7 ordning ved så små børn og selv når de er ældre ville de ønske at forældrene flyttede så barnet blev i huset og mor/far flyttede til og fra. Derudover går de vist også efter reglen 1 år en overnatning, 2 år to overnatninger. 

Ja, jeg haaber jeg kan snakke fornuft med ham, men det er saa følelsesladet og svært, at skulle give afkald paa tid med hende.. Det ville jeg jo aldrig selv gøre.. 

Jeg spurgte ham faktisk i dag, om det var set paa den maade du siger.. Med at det er forældrene der flytter hver uge, fremfor barnet. For det er jo os der har lavet kaos'et..

Anmeld Citér

21. maj 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Ja, jeg haaber jeg kan snakke fornuft med ham, men det er saa følelsesladet og svært, at skulle give afkald paa tid med hende.. Det ville jeg jo aldrig selv gøre.. 

Jeg spurgte ham faktisk i dag, om det var set paa den maade du siger.. Med at det er forældrene der flytter hver uge, fremfor barnet. For det er jo os der har lavet kaos'et..

Og det er jo kun skønt han vil hende! 

Ja, I har lavet et kaos lige nu, men hvis I var blevet sammen var der jo også kaos. Og det vil hun forstå en dag

Anmeld Citér

21. maj 2015

modesty

Hej derude

Paa forhaand tak 

Der er et par i vores gård der har kørt 7/7 ordning fra deres mindste var knap 2 år. Det er gået fint. Det skal så også siges at de bor i samme opgang, så barnet ser jo den anden forælder løbende igennem ugen. Selvom de ikke planlægger det, så støder de på hinanden i gården o.s.v.

Ville I have mulighed for at spise middag sammen 1 eller 2 gange om ugen, for jeres barns skyld?

Jeg tror at det helt optimale er hvis man så lang tid som muligt laver ordningen med at det er forældrene der bytter bopæl fra uge til uge, så barnet får lov til at blive i vante rammer. Et eller andet sted virker det jo helt urimeligt at man ikke vil udsætte sig selv for den slags opbrudte hverdag, men i stedet udsætter sit barn for det.

Jeg synes den er lidt svær, den dér med hvad eksperterne råder til. Det ændrer sig hele tiden hvad der nu lige er det smarte at gøre. Og man bliver nødt til at have med i sine overvejelser at alle børn er forskellige. For nogle børn vil en 7/7 ordning i så ung en alder være helt forkert. For andre vil det være en super mulighed for at knytte tætte bånd til begge forældre.

Det lyder som om din mand er en god far der virkelig vil sit barn, og det er jo et rigtig godt udgangspunkt.

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Personligt ville jeg aldrig lave en 7/7 ordning før barnet selv kommer og beder om det.

Så små børn har brug for en fast tryg base hvor de ved at de hører til. De har ikke brug for at blive kastet rundt hver uge på uden måde. Det vil 100% være forældrenes behov og ikke barnet. 

Kunne I ikke evt lave en ordning med at han måske har hende hver anden weekend og 1-2 dage i løbet af ugen (hver uge) henter hende fra vs/dp og afleverer hende ved sengetid? Eller afleverer hende i vs/dp næste dag? Alt efter hvad der fungerer bedst for jer.

Jeg har en veninde som har sådan en ordning, så børnene (1 på 2½ år og 1 på 9 mdr) stadig ser deres far i hverdagen men har en fast base hos deres mor.

Her har far min datter hver anden weekend. Pt hjemme hos mig (eller hos ham, sammen med mig) men fra juni skal han have hende alene. Hun er næsten 11 mdr.

Umiddelbart giver jeg dig HELT ret.. Jeg synes ogsaa det er forkert.

Meeen, min mand har en ekskone, som han er meget sur paa og som der ikke er nogen god kommunikation med i forhold til deres søn. Og det kan jeg se gaar udover sønnen, han er saa 13, og til at snakke med om tingene, men jeg er saa skide ræd for, at hvis jeg først faar ham i statsforvaltningen pga samvær, saa er der ikke de samarbejdsproblemer vi ikke vil faa. 

Jeg kender ham, og han er saaret og ked af det. Og sføli vil han ikke bevidst lade det gaa ud over vores datter. Men han tror bare han ved bedre nogengange. Saa hvis hun (i hans hoved) vil have bedst af 7:7, saa staar jeg overfor en fremtidig udfordring med samarbejdet, hvis jeg presser en anden ordning igennem. Han er ikke fornuftig paa det punkt.

Det er mega dilemma, og maaske maler jeg fanden paa væggen. For det er enten 7:7 og godt samarbejde med ham, eller en bedre ordning for hende.. Og kompliceret forhold (LÆS: MEGET kompliceret, har jo været vidne til det). 

Saa jeg er enig med dig, men der er et 'men'.

Anmeld Citér

21. maj 2015

majba

Sprit25 skriver:

Den "regl" er hvis de skal være væk fra begge deres forældre. En far er jo en primæ forældre, ligesom en mor. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Umiddelbart giver jeg dig HELT ret.. Jeg synes ogsaa det er forkert.

Meeen, min mand har en ekskone, som han er meget sur paa og som der ikke er nogen god kommunikation med i forhold til deres søn. Og det kan jeg se gaar udover sønnen, han er saa 13, og til at snakke med om tingene, men jeg er saa skide ræd for, at hvis jeg først faar ham i statsforvaltningen pga samvær, saa er der ikke de samarbejdsproblemer vi ikke vil faa. 

Jeg kender ham, og han er saaret og ked af det. Og sføli vil han ikke bevidst lade det gaa ud over vores datter. Men han tror bare han ved bedre nogengange. Saa hvis hun (i hans hoved) vil have bedst af 7:7, saa staar jeg overfor en fremtidig udfordring med samarbejdet, hvis jeg presser en anden ordning igennem. Han er ikke fornuftig paa det punkt.

Det er mega dilemma, og maaske maler jeg fanden paa væggen. For det er enten 7:7 og godt samarbejde med ham, eller en bedre ordning for hende.. Og kompliceret forhold (LÆS: MEGET kompliceret, har jo været vidne til det). 

Saa jeg er enig med dig, men der er et 'men'.

Hvis han ABSOLUT ikke er til at tale til fornuft VIL have en 7/7 ordning, så ville jeg nok kræve at det måtte blive jer (mor og far) der flytter frem og tilbage, som det også er nævnt.

Men jeg ville nok tale min sag godt og grundigt for at det blev samvær et par dage i løbet af ugen, evt med overnatning og hver anden weekend.

Men uanset så er det jo kun dejligt at han vil jeres datter så meget.

Min datters far vil ikke se hende mere end hver anden weekend (og når han skal være her ofte kun et par timer den ene dag) og fra august faktisk kun hver 3. weekend. - Han har andre ting han synes er vigtigere. 

Men jeg kan godt forstå du synes det er kompliceret, det er det da også. Men i min verden kommer barnets tarv bare langt før hvad forældrene vil.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.