MummiT skriver:
Personligt ville jeg aldrig lave en 7/7 ordning før barnet selv kommer og beder om det.
Så små børn har brug for en fast tryg base hvor de ved at de hører til. De har ikke brug for at blive kastet rundt hver uge på uden måde. Det vil 100% være forældrenes behov og ikke barnet.
Kunne I ikke evt lave en ordning med at han måske har hende hver anden weekend og 1-2 dage i løbet af ugen (hver uge) henter hende fra vs/dp og afleverer hende ved sengetid? Eller afleverer hende i vs/dp næste dag? Alt efter hvad der fungerer bedst for jer.
Jeg har en veninde som har sådan en ordning, så børnene (1 på 2½ år og 1 på 9 mdr) stadig ser deres far i hverdagen men har en fast base hos deres mor.
Her har far min datter hver anden weekend. Pt hjemme hos mig (eller hos ham, sammen med mig) men fra juni skal han have hende alene. Hun er næsten 11 mdr.
Umiddelbart giver jeg dig HELT ret.. Jeg synes ogsaa det er forkert.
Meeen, min mand har en ekskone, som han er meget sur paa og som der ikke er nogen god kommunikation med i forhold til deres søn. Og det kan jeg se gaar udover sønnen, han er saa 13, og til at snakke med om tingene, men jeg er saa skide ræd for, at hvis jeg først faar ham i statsforvaltningen pga samvær, saa er der ikke de samarbejdsproblemer vi ikke vil faa.
Jeg kender ham, og han er saaret og ked af det. Og sføli vil han ikke bevidst lade det gaa ud over vores datter. Men han tror bare han ved bedre nogengange. Saa hvis hun (i hans hoved) vil have bedst af 7:7, saa staar jeg overfor en fremtidig udfordring med samarbejdet, hvis jeg presser en anden ordning igennem. Han er ikke fornuftig paa det punkt.
Det er mega dilemma, og maaske maler jeg fanden paa væggen. For det er enten 7:7 og godt samarbejde med ham, eller en bedre ordning for hende.. Og kompliceret forhold (LÆS: MEGET kompliceret, har jo været vidne til det).
Saa jeg er enig med dig, men der er et 'men'.