7:7 ordning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2015

majba

Anonym skriver:

Hej derude

Jeg tror jeg staar overfor et brud med min datters far.. Min datter er 17 mdr, og jeg har brug for nogle raad eller nogle solskinshistorier.

Jeg er i syv sind.. allerhelst ville jeg jo gerne have min datter mest muligt, men saadan har hendes far det osse. Derfor er det nærliggende at det skal være en 7:7 ordning. Dog har jeg paa statsforvaltningens hjemmeside læst, at de fraraader denne ordning til smaa børn.

Jeg er sikker paa, at jeg ikke kan lave en 9:4 ordning med hendes far, uden at det kommer til at gøre ondt.. og skal igennem statsforvaltningen. Han vil ikke give tiden væk med hende, bare saadan lige, derfor er det mere fredeligt med en 7:7 ordning, selvom det smerter i mit hjerte. Hun skal jo have hvad der er bedst for hende.

Er der nogle af jer, der har erfaring med 7:7 ordning til de helt smaa?

Paa forhaand tak 

7/7 er længe i den alder at undvære mor eller far! 

Jeg kender nogle der lavede en anderledes dele ordning. Den hed mandag-onsdag =far onsdag-fredag=mor fredag-søndag= far også omvendt i næste uge. Jeg syntes det er for mange bytte dage! Men jeg vil arbejde for en 8-5 ordning. 8 dage hos mor, hvor far besøger en enkel dag, og 5 dage ved far hvor mor muligvis også besøger en enkel dag. 

Jeg ville arbejde på at far stadig er en primæ forældre og ikke kun bliver en weekend far. En at far stadig henter, bringer i hverdagen. Han er muligvis bange for at han kun bliver weekend far. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2015

Sprit25

majba skriver:

Den "regl" er hvis de skal være væk fra begge deres forældre. En far er jo en primæ forældre, ligesom en mor. 

Jeg har også set det brugt i samværdssager

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

majba skriver:

Den "regl" er hvis de skal være væk fra begge deres forældre. En far er jo en primæ forældre, ligesom en mor. 

Den bliver også brugt i samværdssager. At barnet starter kun med at være hos faren i dagstimerne, når de er små og så efter noget tid første overnatning.

Anmeld Citér

21. maj 2015

majba

Sprit25 skriver:

Jeg har også set det brugt i samværdssager

Mine fætter har været skilsmisse børn siden den yngste var under 1 år. Og det har hele tiden heddet hver anden weekend. Men tiden kan være ændret. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

majba

Yurie skriver:

Den bliver også brugt i samværdssager. At barnet starter kun med at være hos faren i dagstimerne, når de er små og så efter noget tid første overnatning.

Jeg kender flere med børn under 1 år, der har være anden weekend. Fordi at faren er ligeså meget knyttet til barnet, som moren. 

Anmeld Citér

21. maj 2015

Sprit25

majba skriver:

Mine fætter har været skilsmisse børn siden den yngste var under 1 år. Og det har hele tiden heddet hver anden weekend. Men tiden kan være ændret. 

Jeg siger bare hvad jeg har oplevet

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

majba skriver:

Jeg kender flere med børn under 1 år, der har være anden weekend. Fordi at faren er ligeså meget knyttet til barnet, som moren. 

Har jeg sagt noget om det.? Jeg siger at der er sager hvor barnet ikke overnatter hos samværdsforældren før efter noget tid. 

Da du sagde at den regel kun var når begge forældre var væk

Anmeld Citér

21. maj 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej derude

Jeg tror jeg staar overfor et brud med min datters far.. Min datter er 17 mdr, og jeg har brug for nogle raad eller nogle solskinshistorier.

Jeg er i syv sind.. allerhelst ville jeg jo gerne have min datter mest muligt, men saadan har hendes far det osse. Derfor er det nærliggende at det skal være en 7:7 ordning. Dog har jeg paa statsforvaltningens hjemmeside læst, at de fraraader denne ordning til smaa børn.

Jeg er sikker paa, at jeg ikke kan lave en 9:4 ordning med hendes far, uden at det kommer til at gøre ondt.. og skal igennem statsforvaltningen. Han vil ikke give tiden væk med hende, bare saadan lige, derfor er det mere fredeligt med en 7:7 ordning, selvom det smerter i mit hjerte. Hun skal jo have hvad der er bedst for hende.

Er der nogle af jer, der har erfaring med 7:7 ordning til de helt smaa?

Paa forhaand tak 

Som der bliver sagt nogen børn kan klare det, andre kan ikke.  

Hvor skal han bo? Bliver han i samme by? 

Jeg ville sætte mig ned og snakke med ham, siger at du selvfølgelig ikke vil tage hende fra ham, men i er nød til at se på hendes behov, hvad hun kan klare. Starte med weekend, og en eller to dage i den anden uge. Hente hende i vs, i kan tage på legeplads sammen, aflevere hende. Også så han ikke barr forsvinder helt.  

Anmeld Citér

21. maj 2015

PernilleogLouis

Jeg tror på det er vigtigt at man lige husker på at det er barnets behov der er det vigtige. Min dreng er 7.5 år og ja hans far vil gerne ha en 7-7 men det kommer ikke til at ske for det kan min dreng ikke rumme. Det ved far godt så selvom han så gerne vil ha ham mere så må han jo tilsidesætte hans egne behov fremfor hans søns behov. Sådan er det at være forældre

Anmeld Citér

21. maj 2015

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Jeg tror på det er vigtigt at man lige husker på at det er barnets behov der er det vigtige. Min dreng er 7.5 år og ja hans far vil gerne ha en 7-7 men det kommer ikke til at ske for det kan min dreng ikke rumme. Det ved far godt så selvom han så gerne vil ha ham mere så må han jo tilsidesætte hans egne behov fremfor hans søns behov. Sådan er det at være forældre

Jeg føler ogsaa jeg tænker paa min datter..

Et videre forløb med hendes far, hvor han ikke er samarbejdsvillig, er i hvertfald heller ikke at foretrække for min datter.. Derfor min rådvildethed.. (hvis der er noget der hedder det).

Jeg vil HENDE det bedste, og er ikke selv i tvivl om hvad det er. Men hvis han ikke er enig, kan jeg jo ikke sætte mig ned og sige 'det skal du være'. Hvis han nu oprigtigt mener noget andet. Jeg kan jo ikke bestemme, hvad han skal mene, synes, eller gøre. Og det er der problemet er. 

Saa hvis jeg kæmper for sagen i statsforvaltningen (og ikke mindst hvis jeg 'vinder'), saa risikerer jeg at vi kan finde ud af at samarbejde fremover.. Og det kan lyde nok saa dumt, og han bare maa tage sig sammen... JAMEN... det kan jeg jo ikke gøre for ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.