Anonym skriver:
Tænkte om der er andre bruger herinde som lever et liv med kroniske smerter i hverdagen som har lyst til at dele lidt om hvordan hverdagen hænger sammen??
hvordan du håndtere at have et socialt liv?
tanker omkring at have begrænsninger i hverdagen ?
forståelse fra omgivelserne ( familie )??
Jeg har smerter i nakke, ryg.. Nogle gange knæ og fod.
Og det er hver dag, og det er hårdt at leve med, for det gør jeg bare ikke altid kan gøre de ting jeg vil, at jeg ofte har brug for at bare fred, nu lider jeg også af angst, så det slår ind over, og jeg har det som så ikke svært socialt, kan sagtens være sammen med folk(Der er ikke mange der ved jeg har dem) så hvis jeg får det dårligt, så sætter jeg bare ned, stiller mig op af en væg.. Jeg er bare ikke så god til at opsøge folk, komme af sted, hvis det er alene. (jeg kan ikke tage mig sammen) Jo mine smerter og angst, har helt sikkert gjort noget ved mit social liv, det er ikke så stort mere, håber at det vil ændrer sig snart.
Begrænsniger; Nu arbejder jeg med børn, og jeg må indrømme at det af en eller anden grund, hjælper det(selvfølgelig uden at ødelægge mig selv).
Jeg prøver ikke at lade det begrænse mig for meget.. Jeg ved at hvis jeg gør noget forkert med i nakke, jamen så er jeg bare i smertehelvede, og det vil man jo heller ikke, men jeg vil ikke lade det stoppe mig. Jeg vil leve så normalt som jeg kan.
Som sagt, der er ikke mange der ved det, nogle få venner(tætte), min søster og far, og de forstår det, og ved at det jo ikke er min skyld, og min søster har også selv smerter, så hun ved jo hvordan det er. De ved at der er forhindringer, at jeg skal overvinde nogle ting.. Som min søster sagde; Hvis jeg ikke havde fået den smule hjælp jeg fik, havde jeg ikke været hvor jeg er i dag(Et andet land).
Jeg ved at de her smerterne aldrig vil forsvinde, men jeg kan gøre mit eget for at holde det nede, gør alt for at jeg kan have et liv jeg kan leve med..