Efter (endnu) en diskution med min eks, blir jeg nødt til at høre jeres mening.
Vores datter er lige startet i før skole, og skal i den forbindelse (måske) i SFO. Jeg går på barsel, og har derfor ikke pasningsbehov, og vil derfor ikke betale for det. Min eks stejler selvfølgelig over at jeg ikke vil betale, men siger der ud over at vores datter vil komme bagud socialt, hvis ikke hun kommer i SFO lissom alle(?!) andre.. Hun er fint med socialt. Hun kan snakke med alle og er meget vellidt.
Jeg synes det er så skønt at kunne hente mine børn tidligt og give dem fridage. Hendes lillebror går fortsat i børnehave.
I min verden er SFO og andre institutioner noget der er lavet for at forældre kan få deres børn passet, imens de selv går på arbejde. Mens min eks mener at børn skal være så meget i instituon som muligt..
Selvfølgelig er der også et socialt aspekt i SFOen, men hun er jo i skole fra 8-14 hver dag. Det er da en lang dag for et lille menneske. De har vel også brug for fritid og at komme hjem og bare være.. at kunne trække sig tilbage og få lidt ro i hovedet efter en lang dag med så mange mennesker omkring sig.. Det er ihvertfald min mening.
Hvad mener I, er institution børnenes eller forældrenes behov?
Anmeld
Citér