Må de tjekke op på dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.628 visninger
30 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvis du er på dagpenge, men er gravid. Må de så tjekke op på om du sender så mange ansøgninger du skal? Jeg er fire måneder henne når jeg er færdiguddannet. Ser bare ikke den store ære i at snyde folk. Mange stillinger er pr 1 August, hvor jeg vil være 5 måneder henne. 

må de tjekke om jeg sender mine ansøgninger? Og gør de det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Hvis du er på dagpenge, men er gravid. Må de så tjekke op på om du sender så mange ansøgninger du skal? Jeg er fire måneder henne når jeg er færdiguddannet. Ser bare ikke den store ære i at snyde folk. Mange stillinger er pr 1 August, hvor jeg vil være 5 måneder henne. 

Ja selvfølgelig må de det om de så gør det ved jeg ikke - men jeg går ud fra at de tjekker med stikprøver og ved mistanke .... 

Der er ingen der siger du skal snyde nogen ... Søg vikar Jobs eller skriv du er gravid men sagtens kan udføre stillingen 

Anmeld Citér

15. maj 2015

MorTilN

Ja de må gerne, her bliver jeg "tjekket" ca. hver 3 måned, ikke om jeg har skrevet præcis 4 ansøgninger om ugen, men om jeg generelt har søgt og at det nogenlunde passer med længden imellem de 2 besøg

Jeg er dog ikke gravid (endnu) men stort tillykke med den lille

Anmeld Citér

15. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det må de. Du behøver jo ikke at snyde nogen - du kan da bare fortælle at du er gravid hvis du skulle blive indkaldt til samtale. Eller ringe til firmaet inden samtalen. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor