Må de tjekke op på dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.628 visninger
30 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. maj 2015

Anonym trådstarter

Hvis du er på dagpenge, men er gravid. Må de så tjekke op på om du sender så mange ansøgninger du skal? Jeg er fire måneder henne når jeg er færdiguddannet. Ser bare ikke den store ære i at snyde folk. Mange stillinger er pr 1 August, hvor jeg vil være 5 måneder henne. 

må de tjekke om jeg sender mine ansøgninger? Og gør de det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Hvis du er på dagpenge, men er gravid. Må de så tjekke op på om du sender så mange ansøgninger du skal? Jeg er fire måneder henne når jeg er færdiguddannet. Ser bare ikke den store ære i at snyde folk. Mange stillinger er pr 1 August, hvor jeg vil være 5 måneder henne. 

Ja selvfølgelig må de det om de så gør det ved jeg ikke - men jeg går ud fra at de tjekker med stikprøver og ved mistanke .... 

Der er ingen der siger du skal snyde nogen ... Søg vikar Jobs eller skriv du er gravid men sagtens kan udføre stillingen 

Anmeld Citér

15. maj 2015

MorTilN

Ja de må gerne, her bliver jeg "tjekket" ca. hver 3 måned, ikke om jeg har skrevet præcis 4 ansøgninger om ugen, men om jeg generelt har søgt og at det nogenlunde passer med længden imellem de 2 besøg

Jeg er dog ikke gravid (endnu) men stort tillykke med den lille

Anmeld Citér

15. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det må de. Du behøver jo ikke at snyde nogen - du kan da bare fortælle at du er gravid hvis du skulle blive indkaldt til samtale. Eller ringe til firmaet inden samtalen. 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg blev ledig en mdr før jeg blev gravid med min ækdste og jeg skulle sende ansøgninger hele vejen igennem min graviditet og var til møder på akassen flere gange hvor jeg skulle medbringe et skema med de jobannoncer jeg havde søgt.... jeg havde lagt min ferie inden min barsel og to uger før jeg skulle på ferie og efterflg barsel fik jeg besked på at møde op til endnu et møde.. så ringede jeg og spurgte helt ærligt hvem får noget ud af dette møde og så hørte jeg ikke mere fra dem..... så du skal nok regne med at de tager fat i dig.. jeg skrev i mit cv under civilstand at jeg var gravid.....var jo udmærket godt klar over at jeg ikke ville få job så valgte at være ærlig omkring det i min ansøgning

Anmeld Citér

15. maj 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Du skal bare sende to om ugen, og opdatere om du har lavet et personligt opkald, mødt op et sted eller sendt en ansøgning. når du har få mdr til termin kan du sættes i bero for at søge fordi det ikke længere giver mening at søge. Mener det var 8 elle 12 uger før termin.

Anmeld Citér

15. maj 2015

marieo

Ja det må de gerne og det kan altså godt lade sig gøre at få arbejde selvom man er gravid 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Anonym trådstarter

marieo skriver:

Ja det må de gerne og det kan altså godt lade sig gøre at få arbejde selvom man er gravid 

Jeg kan være i job 2,5-3 måneder? Det tror jeg nu ikke mange er interesseret i. Har i hvert fald tænkt mig at være ærlig. Det bare frustrerende at skulle risikere nogle der bliver sur over at man spilder deres tid. Både med samtale og evt ansættelse? 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen. :-) søger i indenfor jeres fag så? Altså tænker jeg ikke kun ka søge sygeplejerstillinger, men også købmænd osv? Vil helst ikke med de få steder jeg kan få job i fremtiden, ødelægge mit ry os dem? 

Anmeld Citér

15. maj 2015

Skouboe

Jeg blev opsagt og havde 1½ måned efter udløb af min opsigelse til jeg skulle starte på nyt job. Kontrakten var allerede skrevet under, da jeg meldte mig ledig på A-kassen. Jeg skulle stadig sende 2 ansøgninger om ugen, men jeg slap dog for at skulle i aktivering og på kursus i at skrive ansøgninger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.