Cykel konflikt med min 11årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2015

alenemor42

lineog4 skriver:

Jeg hører ofte jeg er verdens ledeste mor - sådan er livet med en præteen og pubertetsbarn. 

Og ja gu pokker er jeg led i hendes øjne for jeg stiller krav til hende, jeg forventer hun kan nogen ting selv. Og om det regner eller sner det er da bare ærgerligt, posten skal ud 

men du skal gro lidt panserhud til den kommende tid, for du vil høre det maaaaaange gange og hver gang skal du bare holde fast i du er den voksne, du stille krav og de er ikke urimelige. 

Jeg ville personligt ikke ringe til hende og høre om hun blev våd, for så har du egentlig vist du vaklede i dine krav. Og sandsynligheden for det hele er glemt når hun kommer hjem er stor

Jeg er fuldstændig enig... hvorfor ringe til hende?

Hun har selv valgt at blive våd.

Alle valg har konsekvenser. . Det kan Være gode eller dårlige. Det er præcis nu hun skal lære det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

De3Guldklumper

Nej du er ej. 

Jeg er aldrig blevet kørt andet end en håndfuld gange. Jeg har cyklet i regn og sne og passede det mig ikke ja så kunne jeg gå. 

Den dag i dag går jeg hjemme og bilen holder i indkørslen men jeg går i skole med mine unger uanset vejr. De har godt af at lære det og i min verden gør man sine børn en bjørnetjeneste ved hver evig eneste dag at starte bilen og drøne dem i skole. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Fremad

Aisha skriver:

Er jeg en led mor fordi jeg får min datter til at cykle i regnvejr  den fik hun lige slynget i hovedet på mig inden hun gik. Jeg kan bare ikke gå fra en sovede lillebror. Jeg kan heller ikke hente hende da jeg skal arbejde fra kl 15-23 idag. Og alligevel fik jeg det dårligt

Hendes opførsel viser for mig at det er på tide hun cykler selv... 

Uden regntøj bliver man våd, så det må hun jo om ;-)

Du er ikke en ondt mor, men du har en pree teen som du nok har kørt før, som har været en bjørnetjeneste.... 

Og giver du efter, ja så gør du en endnu større bjørnetjeneste... :-) 

Anmeld Citér

12. maj 2015

SandraXOXO

Jeg kan huske jeg også kunne brokke mig noget så grusomt, og kalde min mor led og tarvelig. Men hun tog det altid med et smil og sagde ting som, "druknede du? Nej vel, så var det nok ikke så slemt endda"  jeg blev sgu aldrig kørt i skole. Og jeg overlevede. Elsker tilmed min mor den dag idag. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mom

Profilbillede for Mom
De3Guldklumper skriver:

Nej du er ej. 

Jeg er aldrig blevet kørt andet end en håndfuld gange. Jeg har cyklet i regn og sne og passede det mig ikke ja så kunne jeg gå. 

Den dag i dag går jeg hjemme og bilen holder i indkørslen men jeg går i skole med mine unger uanset vejr. De har godt af at lære det og i min verden gør man sine børn en bjørnetjeneste ved hver evig eneste dag at starte bilen og drøne dem i skole. 

Hvorfor gør man dem en bjørnetjeneste? Der er mange børn som går i skole meget langt fra deres bopæl, som bliver kørt, det kan jeg intet forkert se i..

Til TS: du havde ikke andre muligheder idag, og sådan er det bare

Personligt, så cykler min mand og vores sønner hver dag, imens jeg kører vores datter som går i 0. klasse. Jeg er også den mor som hver dag tager mellemstesønnes skoletaske med både frem og tilbage, når jeg alligevel kører turen, fordi den er mega tung, og det gør jeg gerne for mine børn, så længe de formår at sætte pris på det.

Køb noget regntøj til din datter som hun syntes er cool at have på, på den måde imødekommer du hende, og måske sikre unødig sygdom pga hun har siddet våd i skolen hele dagen.

Og nej hun er ikke ufølsom, hun er et barn der udtrykker sine følelser, og det skal hun vel have lov til?

Anmeld Citér

12. maj 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har skulle cykle i skole hver dag siden jeg Startede

Har ofte været misundelig på dem der blev kørt, men min mor skulle også nå at aflevere min søster i bh og på arbejde selv, så der var ikke andre muligheder. Og jeg lever da endnu selvom jeg har cyklet både i regnvejr og snevejr

Nej du er ikke en led mor, du gør hvad der er nødvendigt og det skal du bare blive ved med. Din datter dør ikke af at blive våd

Anmeld Citér

12. maj 2015

Ciss

Nej. Du er ikke led! Det kan hun bare ikke selv se endnu. Det kommer om nogen år.

Du ville være mere led i længden om du slap alt, du havde i hænderne, for at være chauffør for hende, hver gang hun af den ene eller den anden grund ikke føler for at cykle selv. Der er rigtig meget læring i at klare sig selv i al slags vær og vide, at man kan det, og at opleve konsekvenserne af f eks ikke at klæde sig rigtigt på efter vejret. Jeg var selv kronisk til ikke at ville bruge regntøj, da jeg var teenager. Det var bare ikke smart i mine øjne. Jeg blev våd nogen gange, men så skete der heller ikke mere. Resultatet var jo også, at jeg i dag ved, hvordan jeg takler det, når jeg en dag har klædt mig forkert og må gå hjem fra job i tæt regn uden regntøj.

Mine forældre havde ikke bil, så jeg måtte cykle eller gå eller tage bussen. Det var da surt nogen gange, men samtidig var der også en frihed i det i forhold til de venner, som altid måtte vente, til nogen kunne komme og hente dem. Jeg har ikke selv bil nu, så mine børn kan heller ikke forvente at blive kørt alle vejne. Jeg tror faktisk, at det er lidt sundt.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
FruK skriver:

Hun er 11 år - det er hendes job at være ufølsom. 

Hun bliver god igen. Og en dag kan hun pludselig forstå dig. 

Hihi, hendes job. Er bare ikke vant til at hun svare mig tilbage hun er min ældste

Anmeld Citér

12. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
jenny4 skriver:

Helt enig, sådan er det.. Hvis du alligevel vil imødekomme hende lidt kunne du give hende nyt regntøj som hun gerne vil gå i 

Jeg er på udkig efter et smart regntøj.

Anmeld Citér

12. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
lineog4 skriver:

Jeg hører ofte jeg er verdens ledeste mor - sådan er livet med en præteen og pubertetsbarn. 

Og ja gu pokker er jeg led i hendes øjne for jeg stiller krav til hende, jeg forventer hun kan nogen ting selv. Og om det regner eller sner det er da bare ærgerligt, posten skal ud 

men du skal gro lidt panserhud til den kommende tid, for du vil høre det maaaaaange gange og hver gang skal du bare holde fast i du er den voksne, du stille krav og de er ikke urimelige. 

Jeg ville personligt ikke ringe til hende og høre om hun blev våd, for så har du egentlig vist du vaklede i dine krav. Og sandsynligheden for det hele er glemt når hun kommer hjem er stor

Hun er min ældste så jeg kommer nok til at lave flere fejl. Jeg ringede inden timen begyndte og hun var blevet våd. Jeg har lovet hende at vi går ud og finder et smart sæt regntøj hun vil have på. Hun plejer og bare være så perfekt og nu er hun begyndt og svare igen. Jeg skal lige vende mig til min nye datter i hendes nye rolle. Det bliver ikke nemt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.