Cykel konflikt med min 11årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.925 visninger
26 svar
75 synes godt om
12. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Er jeg en led mor fordi jeg får min datter til at cykle i regnvejr  den fik hun lige slynget i hovedet på mig inden hun gik. Jeg kan bare ikke gå fra en sovede lillebror. Jeg kan heller ikke hente hende da jeg skal arbejde fra kl 15-23 idag. Og alligevel fik jeg det dårligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2015

FruK

Nej! 

Jeg har også en 12-årig der ind i mellem brokker sig. Han vil så heller ikke have regntøj på, så han bliver godt våd. 

Hvis vi har mulighed for det, kører vi ham. Ofte har vi ikke, og så må han cykle, uanset vejret. Og uanset om han mukker. That's life. Vi andre gør også alt muligt, som vi måske ikke har vildt meget lyst til, men som er nødvendigt.

Du er ikke en led mor - du har ikke andre muligheder! 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
FruK skriver:

Nej! 

Jeg har også en 12-årig der ind i mellem brokker sig. Han vil så heller ikke have regntøj på, så han bliver godt våd. 

Hvis vi har mulighed for det, kører vi ham. Ofte har vi ikke, og så må han cykle, uanset vejret. Og uanset om han mukker. That's life. Vi andre gør også alt muligt, som vi måske ikke har vildt meget lyst til, men som er nødvendigt.

Du er ikke en led mor - du har ikke andre muligheder! 

Hun ville heller ikke have regntøj på  det åbenbart ikke smart nok. Heldigvis er hun rigtig glad for sine støvler (Hunter). Synes bare det er ufølsomt af hende at hun ikke kan se at jeg ikke har noget valg. Men dejligt at høre, tror jeg ringer til hende inden timen begynder og hører hvor våd hun blev. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

FruK

Aisha skriver:

Hun ville heller ikke have regntøj på  det åbenbart ikke smart nok. Heldigvis er hun rigtig glad for sine støvler (Hunter). Synes bare det er ufølsomt af hende at hun ikke kan se at jeg ikke har noget valg. Men dejligt at høre, tror jeg ringer til hende inden timen begynder og hører hvor våd hun blev. 

Hun er 11 år - det er hendes job at være ufølsom. 

Hun bliver god igen. Og en dag kan hun pludselig forstå dig. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Mettefpigen

Neej det er du ikk!! Det er teenagere, men så må hun lære det på den hårde måde når hun ikk vil have regntøj på.... Da jeg var barn havde vi ikk bil og det har jeg heller ikk, så der er ikk andre valg... Bum, sådan er det

Anmeld Citér

12. maj 2015

alenemor42

Hun er pre teen .... De er bare grrrr  nogle gange. Og de tror verden drejer sig om dem.

Uanset om du havde andre muligheder så dør hun ikke af at blive våd eller cykle. Du skal på ingen måde have dårlig samvittighed.

Life sucks nogle gange også når det regner

Hold du bare fast og fortæl hende at det er jo hendes eget valg ikke at tage regntøj på og konsekvensen er det er jo at man bliver våd. 

Anmeld Citér

12. maj 2015

Frk.S

Nej, du er ikke en led mor.

Sådan er det da bare - du har jo ikke noget valg. Hun har da godt af at cykle - og hvis hun ikke vil have regntøj på, er det da hendes egen skyld hun bliver våd.

Jeg cyklede altså altid selv i skole som barn - uanset vejret.

Anmeld Citér

12. maj 2015

TNBC

Aisha skriver:

Er jeg en led mor fordi jeg får min datter til at cykle i regnvejr  den fik hun lige slynget i hovedet på mig inden hun gik. Jeg kan bare ikke gå fra en sovede lillebror. Jeg kan heller ikke hente hende da jeg skal arbejde fra kl 15-23 idag. Og alligevel fik jeg det dårligt

Nej, hun er bare mopset, fordi hun vel er vant til at blive kørt, så er det bare ikke sjovt at skulle cykle. Og hvis hun ikke vil have regntøj på, er der jo hendes egen skyld at hun bliver  våd.. man kan kke få alt.. 

Hvad nu hvis i ikke havde bil, eller at lillebror var syg? Så kunne du jo hellere ikke kører hende. 

Hvis hun ikke vil blive våd, må hun tage sit regntøj på,, ellers står det på egen regning. 

Og det må du så forklarer hende, hvis hun stadigvæk er sur. Så slemt er jo heller ikke at cykle til skole.

Anmeld Citér

12. maj 2015

jenny4

Helt enig, sådan er det.. Hvis du alligevel vil imødekomme hende lidt kunne du give hende nyt regntøj som hun gerne vil gå i 

Anmeld Citér

12. maj 2015

lineog4

Jeg hører ofte jeg er verdens ledeste mor - sådan er livet med en præteen og pubertetsbarn. 

Og ja gu pokker er jeg led i hendes øjne for jeg stiller krav til hende, jeg forventer hun kan nogen ting selv. Og om det regner eller sner det er da bare ærgerligt, posten skal ud 

men du skal gro lidt panserhud til den kommende tid, for du vil høre det maaaaaange gange og hver gang skal du bare holde fast i du er den voksne, du stille krav og de er ikke urimelige. 

Jeg ville personligt ikke ringe til hende og høre om hun blev våd, for så har du egentlig vist du vaklede i dine krav. Og sandsynligheden for det hele er glemt når hun kommer hjem er stor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.