Nu må i ikke misforstå mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2015

EnGodMor

Det er helt normalt. 

Men vil så os sige, at du er ikke nogen lille pige mere, men en voksen kvinde, og med alderen tager mange lidt flere kilo på

Sådan er det  og stort tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2015

Anonym trådstarter

EnGodMor skriver:

Det er helt normalt. 

Men vil så os sige, at du er ikke nogen lille pige mere, men en voksen kvinde, og med alderen tager mange lidt flere kilo på

Sådan er det  og stort tillykke med graviditeten

Det er rigtig. Trives dog i min lille krop men må jo leve med, at jeg ikke længere er 15 år. :-) det gik bare så hurtigt med den forandring dengang. Og det kun vægten der sladre. Selvf også målene. Men skulle aldrig veje mig. For synes nu stadig jeg er lille i spejlet. :-) 

lige nu er det graviditeten der tæller. 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Janey

Profilbillede for Janey

De eksta kg, du har taget på, inden du blev gravid, kan blive rigtig gode for dig, når du skal til at amme. Ligesom dig vejede jeg også kun omkring de 50 kg i mange år, men da jeg ramte 20'erne steg min vægt til 54-55 kg, og jeg fik flere kvindeformer, selv om jeg stadig var lidt til det tynde.

Da jeg havde født, røg de ekstra kg fra graviditeten i løbet af max. 14 dage og under amningen tabte jeg mig yderligere, så jeg igen var nede og runde de 50 kg, og det var hårdt for kroppen, så jeg er glad for, at jeg ikke startede på 50 kg inden graviditeten. 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Sprit25

Ligesom dig har jeg altid været tynd- tog dog 10 kg på da jeg flyttede sammen med min kæreste. Han har siden indrømmet det var en del af hans hemmelig plan jeg skulle få lidt sul på kroppen og da jeg så stadig kun vejede 60 kg jamen så

Men jeg tog også 12 kg på under min gravidtet og havde det så svært med det. Selvom jeg faktisk kunne være i mine egne jeans havde jeg det og følte mig som en hvalros. 

Men pas på du ikke fokuserer på tallet på vægten men mere på hvordan du ser ud. Hvis du ser "flot" ud jamen så er der jo ingen problem Jeg snakkede meget med min læge og han var meget hjælpsom og mindede mig om det forsvandt igen og at jeg skulle huske min datter en dag også vil få kropskomplekser så der ville det være godt for hende at se en smuk og sund mor

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Janey skriver:

De eksta kg, du har taget på, inden du blev gravid, kan blive rigtig gode for dig, når du skal til at amme. Ligesom dig vejede jeg også kun omkring de 50 kg i mange år, men da jeg ramte 20'erne steg min vægt til 54-55 kg, og jeg fik flere kvindeformer, selv om jeg stadig var lidt til det tynde.

Da jeg havde født, røg de ekstra kg fra graviditeten i løbet af max. 14 dage og under amningen tabte jeg mig yderligere, så jeg igen var nede og runde de 50 kg, og det var hårdt for kroppen, så jeg er glad for, at jeg ikke startede på 50 kg inden graviditeten. 

Åh. Hvor ville det bare gøre mig glad hvis det skete. Men er ret glad for jeg ikke startede på 50 kg hvis det kunne have haft negativ betydning. 

Men synes bare jeg høre så mange sige de aldrig tabte sig efter graviditeten. Ved ikke om det er en undskyldning for at spise for meget (ikke meningen at dømme), eller om jeg vitterligt kommer til at være en af de uheldige der aldrig taber kiloene igen. 

Men tror du har ret i, at det kan være sundt at have lidt at tage af under amningen. Tak for dit svar. Det gjorde mig lidt forhåbningsfuld. 

Anmeld Citér

11. maj 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ligesom dig har jeg altid været tynd- tog dog 10 kg på da jeg flyttede sammen med min kæreste. Han har siden indrømmet det var en del af hans hemmelig plan jeg skulle få lidt sul på kroppen og da jeg så stadig kun vejede 60 kg jamen så

Men jeg tog også 12 kg på under min gravidtet og havde det så svært med det. Selvom jeg faktisk kunne være i mine egne jeans havde jeg det og følte mig som en hvalros. 

Men pas på du ikke fokuserer på tallet på vægten men mere på hvordan du ser ud. Hvis du ser "flot" ud jamen så er der jo ingen problem Jeg snakkede meget med min læge og han var meget hjælpsom og mindede mig om det forsvandt igen og at jeg skulle huske min datter en dag også vil få kropskomplekser så der ville det være godt for hende at se en smuk og sund mor

Ja. Jeg tog også på da jeg flyttede sammen med min kæreste. Men nok mest fordi jeg ikke er 20 mere. For spiser ikke anderledes. Dog er jeg blevet gladere og tænker ikke så meget over vægten mere som jeg har gjort. Da jeg altid fik afvide hvor mange fejl jeg havde af min eks. Trods jeg var lille i forvejen. Det var aldrig nok. 

Min kæreste nu elsker min krop. Og fortæller mig hvor smuk han synes jeg er. Og så har min krop nok bare taget imod lidt mere af hvad jeg har spist, fordi min krop ikke har afskyet det på samme måde som da jeg var ked af det altid. 

Desuden har jeg også haft problemer med afføring siden 7+5. Måske det også betyder lidt. 

Tror du har ret. Og min datter skal også lære, at hun er smuk som hun er (hvis jeg får en datter). Da ingen skal få hende til at tro andet! Som jeg havde. Godt han kom ud! Han gjorde intet godt for mig! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.