Anonym skriver:
Jeg er en pige på 25. Jeg har hele mit liv altid vejet 50 kilo, men fra jeg var 23-25 begyndte jeg at tage på.
Jeg vejede pludselig 57-58 kilo. Nu er jeg så gravid og kan ikke spise andet end pasta, ris, nudler. Det har jeg dog altid spist meget. Så kan jeg godt engang imellem spise slik og få lyst til chokolade. Jeg kan spise lidt frugt og noget peber snacks, men jeg kan ikke spise kød og grønt ellers. Så kaster jeg op.
Jeg synes ikke jeg er tyk at se på og kan ikke se verdens største forskel på min krop. Men i dag gik jeg på vægten og vejede 60,1 kg. Første gang i mit liv jeg har set sådan et 6 tal på min vægt og jeg er i dag kun 9+3 dage henne.
Jeg er selvfølgelig ked af det fordi jeg inden graviditeten vejede mere end hvad jeg nogensinde har gjort. Men pludselig at veje 2-3 kilo mere og så, så tidligt i graviditeten. Er det normalt??? Tager man ikke først på i slutningen? 
Jeg kunne aldrig finde på at sulte mig selv, for ikke at tage på. Så i må ikke misforstå mig. Men hvordan holdte i det nede? Er så ked af det. Er ikke ret langt henne og vejer jo i mine øjne allerede 10 kg for meget. Please sig, at det ikke bliver ved sådan hele graviditeten.
Synes ikke jeg æder meget. Nu vejede jeg mig godt nok også midt på dagen og jeg har spist snoller i weekenden og en masse mad til fødselsdage, men i hverdagene spiser jeg ikke "meget" og holder sådan set snoller til weekenderne. I hverdagene kan jeg finde på at tage et stykke mørkt chokolade eller 1 stykke snoller. Men ja. Synes ikke jeg æder så meget mere end normalt?
Har altid spist meget. Men har aldrig taget på af det. Og mit indtag er ikke steget. Langt fra. Spiser utrolig lidt og langsomt de dage jeg er skidt tilpas.
Råd?
Jeg tror bare du må slappe lidt af i første omgang. du er virkelig meget fokuseret på din vægt i din beskrivelse, og lad den vægt være en vægt . .
Pasta mm er ikke lige det bedste hvis man skal holde vægten, men spis mere grønt istedet
der er så meget godt frisk grønt nu efterhånden som sommertiden kommer . .
og JO jeg forstå dig! Jeg selv var et nips på 48 kg inden jeg blev gravid med nr 1
jeg ramte "hold fast" 86 kg INDEN jeg fødte
og jeg nåede faktisk aldrig at smide det der babyfedt igen,
nu er jeg gravid med 3+4 og startede på 76 kg, nu siger den 82 kg og er 27 uger henne.
men! efterhånden som årene er gået er jeg blevet mere og mere ja rolig omkring min vægt
bare spist mere sundt og rigtigt i hverdagen, gå lidt længere ture, spis popcorn istedet for slik " ikke nær så mange kalorier i"
og ja. men først og fremmest lad vægten være noget tid og nyd graviditeten istedet, og så skal vægten nok komme ned igen når du har født og har mulighed for at motionere mere