UK/Sædestilling - hvordan føles spark?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2015

Signe-bine

Mettebids skriver:

Ja jeg havde det på samme måde. Og jeg oplevede også at blive vurderet forkert, bare omvendt, altså at de troede hovedet var nederst 

Men ja bliver da spændende med scanning. Hvor langt er du? 

Jeg mærkede aldrig spark opad (hun lå i sædestillingen hele tiden) - kun hovedet som møvede imod mine ribben. 

Jeg er 36+3 :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2015

Signe-bine

Maja88 skriver:

Du kan jo få hende vendt...

Ved den 1 mærkede jeg mest aktivitet i toppen af maven så var sikker på da det var omvendt med nr 2 at hun så.lå rigtigt... men nej hun var bare en tramper :-)..

Den først lå i spænd. Hun lå meget usædvanligt og de havde ikke set en baby ligge sådan som hun gjorde.. så gætter på nr 2 lå mere normalt.

Kunne 2 kunne også nemt vendes hvor nr 1 ikke kunne grundet hendes måde at ligge på

Hvis hun vender forkert, vil jeg helt sikkert også have at de prøver at vende hende. Men det lykkes vidst kun i cirka halvdelen af tilfældene... Men så kan det jo være jeg er heldig.

Kan hovedet rokkes, hvis det er det der ligger øverst? Eller kan numsen?

Anmeld Citér

8. maj 2015

Maja88

Signe-bine skriver:

Hvis hun vender forkert, vil jeg helt sikkert også have at de prøver at vende hende. Men det lykkes vidst kun i cirka halvdelen af tilfældene... Men så kan det jo være jeg er heldig.

Kan hovedet rokkes, hvis det er det der ligger øverst? Eller kan numsen?

Hovedet kan rokkes.. man tager stramt  om det med 2 fingre og rokker forsigtigt fra side til side.. det kan rokkes uanset om det er øverst eller nederst..

Anmeld Citér

8. maj 2015

Signe-bine

Maja88 skriver:

Hovedet kan rokkes.. man tager stramt  om det med 2 fingre og rokker forsigtigt fra side til side.. det kan rokkes uanset om det er øverst eller nederst..

Okay det vidste jeg ikke. Det vil jeg prøve når det stikker ud igen :-D Tak for tippet

Anmeld Citér

8. maj 2015

Maja88

Signe-bine skriver:

Okay det vidste jeg ikke. Det vil jeg prøve når det stikker ud igen :-D Tak for tippet

Det behøves ikke stikke ud..mærk efter på maven.. baby kan holde til meget

Anmeld Citér

9. maj 2015

Mariposa2

Der var også tvivl om hvad vej min Nr. to vendte, og kan godt huske alle følelserne. Jeg skulle også føde helt naturligt derhjemme og kejsersnit var et skrækscenarie. 

Mine jordemødre gav mig en masse gode råd, om hvordan jeg kunne gøre det nemmere for babyen af sig vendt. Og  til skanningen 5 dage efter vendte hun heldigvis rigtigt.

Anmeld Citér

9. maj 2015

FruK

Jeg har prøvet både normal fødsel og kejsersnit, og jeg må indrømme, ar jeg ikke helt forstår det der med at gå glip af en hel masse. Men jeg ved godt, at jeg nok er lidt atypisk på det punkt.

Min yngste vendte forkert og kunne ikke vendes.

Selvfølgelig er den naturlige måde at foretrække, men synes det var fantastisk at få kejsersnit. 

Der gik vel 45 minutter fra vi kørte ind på operationsstuen til vi blev kørt ud igen - og da lå hun hos mig. Selvfølgelig var det far der gik med ind og fik hende vejet osv mens jeg blev lappet sammen, men hun kom op til mig straks bagefter, vel 10-15 minutter efter fødslen. Så jeg synes ikke at jeg gik glip af noget. Jeg følte mig heller ikke specielt mere begrænset end efter kejsersnit end efter alm fødsel.

Anmeld Citér

9. maj 2015

tarkoflen

Jeg har det som dig med ks! Ville det bare ikke! Thea lå med hovedet mellem mine ribben og sparkede ind mod ryggen, så man kunne ikke rigtig se de der kæmpe spark på maven. 

Thea blev vendt ca en uge før jeg fødte og jeg fødte 38+1. 

Vendingsforsøget var helt fint og gjorde ikke voldsomt ondt, selvom jeg tudede undervejs, men det var fordi jeg var bange for hun ikke kunne vende hende! Men hun kæmpede ekstra længe og til sidst lykkedes det så prøv det først og bed dem om at give det en ekstra skalle for at få det til at lykkedes

Anmeld Citér

9. maj 2015

Signe-bine

tarkoflen skriver:

Jeg har det som dig med ks! Ville det bare ikke! Thea lå med hovedet mellem mine ribben og sparkede ind mod ryggen, så man kunne ikke rigtig se de der kæmpe spark på maven. 

Thea blev vendt ca en uge før jeg fødte og jeg fødte 38+1. 

Vendingsforsøget var helt fint og gjorde ikke voldsomt ondt, selvom jeg tudede undervejs, men det var fordi jeg var bange for hun ikke kunne vende hende! Men hun kæmpede ekstra længe og til sidst lykkedes det så prøv det først og bed dem om at give det en ekstra skalle for at få det til at lykkedes

Det lyder godt, jeg beder dem give den en skalle :-D Ellers kommer jeg fandme igen til endnu et vendings forsøg dagen efter :-P

Anmeld Citér

9. maj 2015

Signe-bine

Mariposa2 skriver:

Der var også tvivl om hvad vej min Nr. to vendte, og kan godt huske alle følelserne. Jeg skulle også føde helt naturligt derhjemme og kejsersnit var et skrækscenarie. 

Mine jordemødre gav mig en masse gode råd, om hvordan jeg kunne gøre det nemmere for babyen af sig vendt. Og  til skanningen 5 dage efter vendte hun heldigvis rigtigt.

Du kan vel ikke huske nogle af de gode råd du fik, til hvordan barnet lettere selv kan vende sig? :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.