alder og forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. maj 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

I skal jo bare tænker over og forberede jer på at jeres børn måske mister sin far i en ung alder og det er hårdt (har selv mistet min i år som 21 årig). MEN han lyder frisk og rørig så vis i kan overskue det ser jeg ingen problem i at i får en 2'er.

Alderen er kun et tal på papiret, det kommer an på ens krop og hoved hvor "ung/gammel" men er krops- og mentalt mæssigt

Hvorfor skal man forberede børn på at de kan miste den ene forældre på grund af alder? Han er 43 og kan leve til han bliver over 100. 

Jeg mistede også tidligt, om 11årig, den yngste af mine forældre. Min far fylder 73 og er super aktiv, cykler rundt, har masser projekter i gang, holder foredrag.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

MorTilN

ErDetSnartNU skriver:

På den anden side kan man sige, at en 43 årig, som træner ofte og som generelt er aktiv måske er sundere og lever længere end en 23-årig som lever af MacD og sidder og spiller playstation hele dagen, som man læser om herinde nogle gange =) Jeg er helt med på at barnet statistisk set har sine forældre længere, hvis de er yngre, men alt kan jo ske, og man kan ikke gardere sig mod noget. Om ikke andet, så lyder den 43-årige som en meget aktiv og engageret far, og det ville jeg langt foretrække til mine børn fremfor en 20-årig knægt som går i byen hele tiden og ellers sidder plantet foran playstationen - også selvom den 20-årige sikkert får flere år sammen med sine børn. 

Min far døde af sygdom som knap 53 årig og det farver mig nok lidt da INGEN i min familie på fars side aldrig er blevet særlig gamle

Men hendes mand lyder som en der er gang i på den sunde måde i forhold til mange unge efterhånden så kan godt følge dig

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

Blvp87 skriver:

Min mand er lige blevet 43. Vi fik vores første barn sammen i januar i 2015 og jeg bliver 28 om få dage. Vi ville gerne ha en  2er. Men hvornår er man for gammel til at fÅ børn ?? 

Hvis det er det i vil o

g i kan klare det, så go for it. 

Min far bliver 73 i år, jeg selv 29 og min søster er 22 (vi er nr3 og 4) 

Man er for gammel, når man selv synes det, ved at man ikke ville kunne klare en hver dag med en baby. Synes jeg. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Hvorfor skal man forberede børn på at de kan miste den ene forældre på grund af alder? Han er 43 og kan leve til han bliver over 100. 

Jeg mistede også tidligt, om 11årig, den yngste af mine forældre. Min far fylder 73 og er super aktiv, cykler rundt, har masser projekter i gang, holder foredrag.. 

Nej de skal IKKE forberede børnene MEN sig selv på at det kan ske så man er klar til at tage sig af børnene VIS det sker

Anmeld Citér

7. maj 2015

alenemor42

Anonymbebs skriver:

Nej de skal IKKE forberede børnene MEN sig selv på at det kan ske så man er klar til at tage sig af børnene VIS det sker

Man kan også blive kørt ned imorgen og dø.... eller få sygdom i en ung alder

Mener ikke det er noget man skal have med i overvejelserne.

Min veninde efterlod 2 små drenge da hun døde af cancer som 36 årig.

Anmeld Citér

7. maj 2015

lineog4

I skal jo bare tænker over og forberede jer på at jeres børn måske mister sin far i en ung alder og det er hårdt (har selv mistet min i år som 21 årig). MEN han lyder frisk og rørig så vis i kan overskue det ser jeg ingen problem i at i får en 2'er.

Alderen er kun et tal på papiret, det kommer an på ens krop og hoved hvor "ung/gammel" men er krops- og mentalt mæssigt

Den gennemsnitlige forventede levealder for mænd i DK er 74,7 og stødt stigende, så med en mad på 45 vil man være næsten 30 når ens far rammer den alder, og med mænd der dør yngre ja så er sandsynligheden for farmand bliver 80+ år faktisk rimelig høj. 

Selvsagt vil en der får barn som 24 årig jo have de 20 år mere på papiret. Men ligefrem at barnet skal miste meget ung og tidligt er der nu ikke meget der taler for. 

Mistede forresten selv min far som 23 årig hvor han var 49, så han fik jo mig relativt tidligt og alligevel stod jeg tidligt uden en far.  Min mors far var 34 da han fik hende, og hun mistede ham da hun var 63.

Anmeld Citér

7. maj 2015

TNBC

Anonymbebs skriver:

Og den 2 1årig e mor kan blive ramt af en bil..

I løbet af to uger (mener jeg det var) døde to 19årige lige efter fødslen. 

Alle kan blive ramt af sygdom eller dø. unge som gamle.

Selvfølgelig kan man ende som enlig med børn, men at sige at bare fordi manden er 43 skal man forberede sig på at de kan miste deres far tidligt. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

alenemor42 skriver:

Man kan også blive kørt ned imorgen og dø.... eller få sygdom i en ung alder

Mener ikke det er noget man skal have med i overvejelserne.

Min veninde efterlod 2 små drenge da hun døde af cancer som 36 årig.

Jep livet er farligt man dør af det.

Jeg kan godt se det måske ikke er så vigtigt for man andre, men for mig fylder min fars død nok stadig en stor del, og ønsker ikke at andre skal prøve at stå med de følelser jeg står med stadig.

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

lineog4 skriver:

Den gennemsnitlige forventede levealder for mænd i DK er 74,7 og stødt stigende, så med en mad på 45 vil man være næsten 30 når ens far rammer den alder, og med mænd der dør yngre ja så er sandsynligheden for farmand bliver 80+ år faktisk rimelig høj. 

Selvsagt vil en der får barn som 24 årig jo have de 20 år mere på papiret. Men ligefrem at barnet skal miste meget ung og tidligt er der nu ikke meget der taler for. 

Mistede forresten selv min far som 23 årig hvor han var 49, så han fik jo mig relativt tidligt og alligevel stod jeg tidligt uden en far.  Min mors far var 34 da han fik hende, og hun mistede ham da hun var 63.

Jeg kan godt se at jeg er nok farvet af min egen familie (den ældste jeg kender til blev vist kun knap 74).

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

Yurie skriver:

Og den 2 1årig e mor kan blive ramt af en bil..

I løbet af to uger (mener jeg det var) døde to 19årige lige efter fødslen. 

Alle kan blive ramt af sygdom eller dø. unge som gamle.

Selvfølgelig kan man ende som enlig med børn, men at sige at bare fordi manden er 43 skal man forberede sig på at de kan miste deres far tidligt. 

Jeg er nok meget farvet af min fars død og har det meget med i mine overvejelse men kan godt se at det MIG der tænker forkert og nok prøver at forudse og forberede mig på alle de værste senarier fordi jeg ved hvor ondt det gør at stå i dem.

Til TS:

Bare se væk fra mit indlæg og gør hvad I synes der er rigtigt for JER

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.