alder og forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.778 visninger
27 svar
17 synes godt om
7. maj 2015

Blvp87

Min mand er lige blevet 43. Vi fik vores første barn sammen i januar i 2015 og jeg bliver 28 om få dage. Vi ville gerne ha en  2er. Men hvornår er man for gammel til at fÅ børn ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2015

ErDetSnartNU

Jeg synes det kommer meget an på, hvordan din mand har det fysisk og "psykisk" - hvis han er overskudsagtig og frisk ville jeg ikke tøve med at få endnu et barn med ham =) Der er mange 43-årige som er i bedre form - både fysisk og mentalt - end 25-årige, og når det ikke er hans krop der skal udsættes for en graviditet kan jeg ikke se noget problem med det  

Anmeld Citér

7. maj 2015

Blvp87

ErDetSnartNU skriver:

Jeg synes det kommer meget an på, hvordan din mand har det fysisk og "psykisk" - hvis han er overskudsagtig og frisk ville jeg ikke tøve med at få endnu et barn med ham =) Der er mange 43-årige som er i bedre form - både fysisk og mentalt - end 25-årige, og når det ikke er hans krop der skal udsættes for en graviditet kan jeg ikke se noget problem med det  

Han træner hver dag og er vild med vores tre måneders gammel datter. Har mere energi end jeg. 

Folk har bare delt deres fordomme og råbt og skreget over at han var for gammel da vi fik vores datter.

Anmeld Citér

7. maj 2015

alenemor42

Jeg er godt nok kvinde, men venter mit 3 barn som kan komme når som helst og jeg er netop fyldt 43 og mine andre børn er 20 og 15 år

Jeg har kun mødt en der var fordomsfuld og det var den første læge der scannede mig.

Alle andre har syntes det er fedt, måske fordi de bliver overraskede over min alder da de fleste tror jeg er en del yngre end jeg rent faktisk er.

Mit biologiske ur fejler jo tydeligt intet

Anmeld Citér

7. maj 2015

modesty

Blvp87 skriver:

Min mand er lige blevet 43. Vi fik vores første barn sammen i januar i 2015 og jeg bliver 28 om få dage. Vi ville gerne ha en  2er. Men hvornår er man for gammel til at fÅ børn ?? 

Min mand var 50 da vi fik vores søn. Han lever meget sundt og er ung af sin alder, både i krop og sind.

Det eneste problem har været i forhold til nætterne. Han kunne ikke klare ikke at sove, så det var mig der stod med den tjans - i den periode hvor vores søn vågnede hvert 90. minut (som var et halvt år). Derefter, da min søn "kun" vågnede hver 3. time, tog min mand halvdelen af nætterne. Det passede heldigvis fint med at natamningen sluttede.

Jeg aner jo ikke om det har haft noget med hans alder at gøre eller ej. Og derudover har vi delt alt 50/50, både husligt, praktisk og m.h.t tid med vores søn. Han er en rigtig god far.

Nå, men min pointe er at det afhænger af manden. Nogle mænd bliver lorteforældre som 25-årige, nogle mænd bliver fantastiske forældre som 50-årige, og omvendt.

Lad være med at tænke så meget på konventionerne. Se på hvad der virker for jer.

Anmeld Citér

7. maj 2015

Blvp87

Vi arbejder på sagen når min operation er ovre. Endte med nedsunken blære og tarm efter vore datters fødsel. 

Så har hun også en lege kammerat når hendes store søskende er så store

han har 2 døtre på 11 og 15 og min dreng er 7

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

I skal jo bare tænker over og forberede jer på at jeres børn måske mister sin far i en ung alder og det er hårdt (har selv mistet min i år som 21 årig). MEN han lyder frisk og rørig så vis i kan overskue det ser jeg ingen problem i at i får en 2'er.

Alderen er kun et tal på papiret, det kommer an på ens krop og hoved hvor "ung/gammel" men er krops- og mentalt mæssigt

Anmeld Citér

7. maj 2015

ErDetSnartNU

Anonymbebs skriver:

I skal jo bare tænker over og forberede jer på at jeres børn måske mister sin far i en ung alder og det er hårdt (har selv mistet min i år som 21 årig). MEN han lyder frisk og rørig så vis i kan overskue det ser jeg ingen problem i at i får en 2'er.

Alderen er kun et tal på papiret, det kommer an på ens krop og hoved hvor "ung/gammel" men er krops- og mentalt mæssigt

På den anden side kan man sige, at en 43 årig, som træner ofte og som generelt er aktiv måske er sundere og lever længere end en 23-årig som lever af MacD og sidder og spiller playstation hele dagen, som man læser om herinde nogle gange =) Jeg er helt med på at barnet statistisk set har sine forældre længere, hvis de er yngre, men alt kan jo ske, og man kan ikke gardere sig mod noget. Om ikke andet, så lyder den 43-årige som en meget aktiv og engageret far, og det ville jeg langt foretrække til mine børn fremfor en 20-årig knægt som går i byen hele tiden og ellers sidder plantet foran playstationen - også selvom den 20-årige sikkert får flere år sammen med sine børn. 

Anmeld Citér

7. maj 2015

MorTilN

ErDetSnartNU skriver:

På den anden side kan man sige, at en 43 årig, som træner ofte og som generelt er aktiv måske er sundere og lever længere end en 23-årig som lever af MacD og sidder og spiller playstation hele dagen, som man læser om herinde nogle gange =) Jeg er helt med på at barnet statistisk set har sine forældre længere, hvis de er yngre, men alt kan jo ske, og man kan ikke gardere sig mod noget. Om ikke andet, så lyder den 43-årige som en meget aktiv og engageret far, og det ville jeg langt foretrække til mine børn fremfor en 20-årig knægt som går i byen hele tiden og ellers sidder plantet foran playstationen - også selvom den 20-årige sikkert får flere år sammen med sine børn. 

Det jo også det jeg har skrevet bare at det andet også KAN ske 

Anmeld Citér

7. maj 2015

Starfish

Jeg er enig med de andre svar. Folk vil altid have fordomme og det kan du ikke bruge til ret meget, for det er jo dit liv og ikke deres. Det handler om at mærke efter nede i maven og i hjertet hvordan man selv føler at ens liv skal leves og det kan I kun selv vurdere

Personligt ville jeg ikke tøve...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.