Er i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2015

lineog4

l.kjoeller skriver:

Grænsen går ved 485000 i horsens kommune i hvertfald   

Avis der er steget en del - for 10 år siden da vi levede alene af min mands indkomst som ikke er på 485.000 kunne vi ikke få en krone i tilskud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

a93

Mange, MANGE tak for alle de svar der er kommet! Min kæreste og jeg har snakket om det i dag, og han har haft hele dagen til at tænke i. Nu er han så godt som sikker på, at vi aflyser tiden til abort og får barnet. Han har allerede været ved at kigge efter en mere familievenlig bil, end den han har i forvejen  Og han har fået mere ro i sjælen, efter jeg har fortalt nogle af de ting, I har skrevet. Gud, hvor er det surrealistisk det hele   Det var godt jeg tog ham med til lægen i dag! Ellers havde hun aldrig fået ham til at tvivle 

Anmeld Citér

5. maj 2015

jenny4

a93 skriver:

Mange, MANGE tak for alle de svar der er kommet! Min kæreste og jeg har snakket om det i dag, og han har haft hele dagen til at tænke i. Nu er han så godt som sikker på, at vi aflyser tiden til abort og får barnet. Han har allerede været ved at kigge efter en mere familievenlig bil, end den han har i forvejen  Og han har fået mere ro i sjælen, efter jeg har fortalt nogle af de ting, I har skrevet. Gud, hvor er det surrealistisk det hele   Det var godt jeg tog ham med til lægen i dag! Ellers havde hun aldrig fået ham til at tvivle 

Stort tillykke! Så kan du rigtig glæde dig til jeres liv bliver positivt forandret for altid 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Fremad

l.kjoeller skriver:

Du får uanset hvad 4300 i kvartalet de første 3 år i børnecheck

Herefter 3600. 

Endvidere kan i søge friplads eller tilskud til dagpleje hvis jeres indkomst  er under 485000 . 

Så er der noget med forhøjet s.u til forsørgere jeg dog ikke er helt sikker på. Alt i alt. Vælg med hjertet 

Der er desværre ingen forhøjet når hun bor sammen med en ikke selv er på Su... 

Anmeld Citér

6. maj 2015

ekebiv

Årgangs Mor skriver:

Nu sætter jeg op lidt løseligt op og et barn over 1 år 

dagpleje ca 2400 

vuggestue (fuld plads) 3400 

børnehave (fuld plads) 2000 

dertil kan komme frokostordning, det er der i vores børnehave og koster 500kr pr mdr 

mad ekstra pr mdr ca 500-1000 

Tøj, overtøj, sko og div ca 500-1000kr pr mdr 

dertil kommer div udstyr og lignende til barnet som løbende, bla seng, autostol, medicin, gave til jul/fødselsdag osv 

det er sådan hvad jeg kan komme i tanke om, og forbrug til tøj og udstyr mm kan jo variere og alt efter hvor billigt man kan gøre det, vi køber selv tøj i h&m, Bilka/Føtex, brugt osv. 

Der går faktisk mere til end man regner, men igen afhænger det af flere ting hvad man kan gøre det for, hvor hårdt børnene slider tøj og sko osv 

har taget taksterne for pasning fra min kommune, du kan søge og finde de takster som gælder i jeres kommune  

hver 3 mdr kommer børne/familieydelsen som er 0-2 år ca 4300-4400 og fra 3-mener det er 6 år 3300-3400 

De 500-1000 kr pr måned på tøj er det pr barn? Vi har 3 og det bruger jeg ikke engang på de 3 tilsammen og de mangler bestemt ikke noget. Nogle måneder bruger jeg måske 1000 kr men der er flere måneder hvor jeg ikke bruger noget overhovedet.

Til Ts: forhold til netop tøj så har Bilka og Kvickly ind imellem minus 50% på alt deres tøj så har man muligheden kan der blive fyldt godt op til ikke ret mange penge.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg har købt mange fine ting(både tøj og legetøj, autostol, skråstol osv) til ingen penge på loppemarkeder. Jeg bor så også et sted hvor der 3 gange om året er store børneloppemarkeder.

når i kommer til daginstitution kan i evt få lidt tilskud fra kommunen, det bliver udregnet efter indkomst.

pøj pøj med det hele :-)

Anmeld Citér

6. maj 2015

lineog4

ekebiv skriver:

De 500-1000 kr pr måned på tøj er det pr barn? Vi har 3 og det bruger jeg ikke engang på de 3 tilsammen og de mangler bestemt ikke noget. Nogle måneder bruger jeg måske 1000 kr men der er flere måneder hvor jeg ikke bruger noget overhovedet.

Til Ts: forhold til netop tøj så har Bilka og Kvickly ind imellem minus 50% på alt deres tøj så har man muligheden kan der blive fyldt godt op til ikke ret mange penge.

Nu ved jeg ikke hvor du bor men jeg har købt mange fine ting(både tøj og legetøj, autostol, skråstol osv) til ingen penge på loppemarkeder. Jeg bor så også et sted hvor der 3 gange om året er store børneloppemarkeder.

når i kommer til daginstitution kan i evt få lidt tilskud fra kommunen, det bliver udregnet efter indkomst.

Tænkte det samme, men så når jeg lige tænker fodtøj, så er der jo 3 gange om året hvor der ryger 500 pr barn. Så er der vinter overtøj puha også hurtigt 500-800 pr barn i bare en måned der skal betales. 

Jeg tror ikke jeg når 500 pr barn om måneden i gennemsnit, men det er da nok alligevel der op af selvom jeg køber brugt, billigt, de arver fra hinanden, jeg syr en del selv (stoffet skal jo også med i budgettet).

Anmeld Citér

6. maj 2015

SPJ85

Hvor meget et barn koster er virkelig hvad man gør det til. Vi har måske brugt et par tusinde inden, og de første mange måneder er børnepenge en overskudforretning her i huset.

Vi er også en studerende og men færdiguddannet med mellemlang uddannelse. Vi kan få delvis økonomiske friplads til institution. Er ikke helt sikker på hvor meget vi ender med at skulle betale, men tror det er omk. 1700-1800 om måneden. 

Brugt tøj kan være så billigt. Man kan tit få en stor pose for 100 kr. på reshopper. Vintertøj og sko og alt andet udstyr kan også være rigtig billigt. 

Det kan jo også være at jeres eget forbrug automatisk bliver mindre. Hvis I eks. plejer at gå meget i byen, så vil I naturligt spare på den post. 

Hvis i ender med at skulle betale ca. 2000 i institution mens du er under uddannelse, så tror jeg at 2500 kr. i ekstraudgifter er meget realistisk, hvis I køber brugt tøj mm. Når i får 4400 kr. i kvartalet i børnepenge, så er det jo reelt kun en ekstra udgift på omkring 1000 kr. 

Forældre er ofte også meget gavmilde, selvfølgelig ikke I alle familier, men I kan jo være heldige, at der lige ryger en barnevogn el. lign. af i svinget.

Jeg håber det bedste for jer. 

Anmeld Citér

6. maj 2015

Kløver

ekebiv skriver:

Jeg regnede løseligt sammen og delte det ud, jeg køber ikke tøj hver mdr og køber både brugt og i Bilka og Føtex osv men skal man både have div tøj, overtøj og sko/støvler så tror jeg der ryger mere end man tror. Så tror jeg ikke 6000 på et år er urealistisk og nogle bruger nok også mere. Men ja er lidt svært da jeg er vant til at købe til flere. 

Her har skoene bla været slidt hurtigt ved min søn i børnehaven (sæsonen hvor han var 3 år) brugte han 3-4 par sko og selvom man køber billigt ja så er der hurtigt røget 700-1000 kr på en sæson  

Anmeld Citér

6. maj 2015

Mullesmith

Et barn koster nærmest ingen ting, det er hvad man gør det til, man kan sagtens få en fin brugt barnevogn eller i starten har man egentlig bare brug for en lift, hvilket også kan købes brugt jo. Tremmeseng kan også fås brugt for meget lidt? Det samme med autostol, og meget andet, men man behøver oftest slet ikke alt mulig unødvendigt, baby har bare brug for ren ble (Aldi og rema) og mors babs og så lidt basis tøj så som bodystocking med lange ærmer og bløde bukser eller heldragter, som er rare for baby at ligge i. Alt andet er faktisk unødvendigt da man sagtens kan klare sig uden. Husk på det er hvad man gør det til og du vil fortryde hvis du ikke får baby, jeg fik selv en abort som 19 årig og jeg er så ked af det over jeg gjorde det, men jeg kunne bare ikke se andre udveje dengang, men idag ved jeg at børn ikke er en hindring, de gør en stærkere og giver en kræfterne til at gennemføre det man vil her i livet. Jeg startede med at læse til pædagog da mine tvillinger var 9mdr og klarede det uden problemer og blev færdig her i januar måned i år  ønsker jer alt mulig held og lykke og du skal ikke bekymre dig om det økonomiske, hvis du ikke absolut skal have ALT fra nyt

Anmeld Citér

6. maj 2015

Cama

a93 skriver:

Jeg har fulgt med i mange tråde de sidste par dage. 

Jeg er 21 år gammel, min kæreste er 23, vi har været sammen i tre år og har lige købt hus sammen. 

Jeg er stadig under uddannelse og er først færdig i lære om to år, og i torsdags fandt jeg ud af at jeg er gravid. Jeg har haft voldsom kvalme og har haft en helt vild lugtesans (som gør det svært at arbejde i et køkken ;-))

I dag var vi ved lægen og jeg fik bare at vide, at jeg "ikke er så langt", og min kæreste og jeg blev enige om, at vi ville "skrives op" til en abort og at vi havde brug for nogle dage til at tænke over det hele i; jeg kan mærke helt indeni, at det føles rigtigt for mig, at få barnet og min kæreste var ikke i tvivl om at han ikke ønskede det, inden vi var ved lægen, men nu er han. Han er bange for, at vi ikke kan tage os økonomisk af det, fordi vi har fået at vide flere steder, at man skal bruge "2500 kr. Mere om måneden, med et barn" og når vi lige har købt hus og jeg er under uddannelse (min kæreste er udlært med fast arbejde), så er det måske svært lige at se, hvordan det skal hænge sammen.

Jeg er begyndt at se på priser for barnevogn, startpakker og alt det nødvendige, for der er noget indeni mig, der føler at det er det rigtige og jeg kan ikke lade være - men jeg er bange for, at han måske ikke tør springe ud i det alligevel og helst vil have, at vi skal vente nogle år. 

Jeg har fortalt det til tre personer, udover min kæreste og inkl. Lægen - og de har alle sagt, at de håber vi tænker os lidt om, fordi vi skal springe ud i det og vi er modne personer. Den ene jeg har fortalt det til, er den ene af mine chefer og hun støtter mig i det hele og håber vi gør det, det gør mig tryg i forhold til min læreplads. 

Jeg ved jeg bliver mere ked af det, end glad, hvis jeg får en abort. Jeg har grædt over tanken om det. Men min kæreste betyder alt for mig, og jeg vil ikke gøre det uden ham. Han skal være med til at vælge. 

Jeg håber der er nogen, der har mod på at kommentere på mine tanker. For jeg tumler ret meget med det lige nu 

Om det koster 2500 kr Per barn om måneden ved jeg ikke, ved bare at abort ikke er et let valg - jeg valgte det på et tidspunkt men grundet problemer endte det med at kroppen selv gjorde arbejdet alene og efterfølgende er jeg glad for at det egentlig ikke var min endelig beslutning. 

Valget er er svært men ifl mig ikke let hvad enden man vælger - PS idag er det primært institutionen man skal tænke på de andre ting kan man få brugt langt hen af vejen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.