Er i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
29 svar
12 synes godt om
5. maj 2015

a93

Jeg har fulgt med i mange tråde de sidste par dage. 

Jeg er 21 år gammel, min kæreste er 23, vi har været sammen i tre år og har lige købt hus sammen. 

Jeg er stadig under uddannelse og er først færdig i lære om to år, og i torsdags fandt jeg ud af at jeg er gravid. Jeg har haft voldsom kvalme og har haft en helt vild lugtesans (som gør det svært at arbejde i et køkken ;-))

I dag var vi ved lægen og jeg fik bare at vide, at jeg "ikke er så langt", og min kæreste og jeg blev enige om, at vi ville "skrives op" til en abort og at vi havde brug for nogle dage til at tænke over det hele i; jeg kan mærke helt indeni, at det føles rigtigt for mig, at få barnet og min kæreste var ikke i tvivl om at han ikke ønskede det, inden vi var ved lægen, men nu er han. Han er bange for, at vi ikke kan tage os økonomisk af det, fordi vi har fået at vide flere steder, at man skal bruge "2500 kr. Mere om måneden, med et barn" og når vi lige har købt hus og jeg er under uddannelse (min kæreste er udlært med fast arbejde), så er det måske svært lige at se, hvordan det skal hænge sammen.

Jeg er begyndt at se på priser for barnevogn, startpakker og alt det nødvendige, for der er noget indeni mig, der føler at det er det rigtige og jeg kan ikke lade være - men jeg er bange for, at han måske ikke tør springe ud i det alligevel og helst vil have, at vi skal vente nogle år. 

Jeg har fortalt det til tre personer, udover min kæreste og inkl. Lægen - og de har alle sagt, at de håber vi tænker os lidt om, fordi vi skal springe ud i det og vi er modne personer. Den ene jeg har fortalt det til, er den ene af mine chefer og hun støtter mig i det hele og håber vi gør det, det gør mig tryg i forhold til min læreplads. 

Jeg ved jeg bliver mere ked af det, end glad, hvis jeg får en abort. Jeg har grædt over tanken om det. Men min kæreste betyder alt for mig, og jeg vil ikke gøre det uden ham. Han skal være med til at vælge. 

Jeg håber der er nogen, der har mod på at kommentere på mine tanker. For jeg tumler ret meget med det lige nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

April-baby

Jeg havde selv en abort i tankerne da jeg ventede overs datter, da jeg ingen indtægt havde I tre måneder. Jeg er normalt imod abort, men når man står i det, er det bare noget andet. Det skal siges det var sådan lidt planlagt at vi skulle ha er barn, bare ikke lige nu. Men nå, idag elsker jeg overs datter over alt! Det er ben hårdt at have en baby, men der er flere goder end det er hårdt (: 

mig det der med 2500 mere i måneden, har jeg aldrig hørt, og aldrig brugt i måneden på hende, kun da jeg bar gravid, hun er idag tre uger, vi har max brugt 500 kr på hende, tøj, skumklude, mme, sådan set det vi har brugt mere (: så det er nok hvad man gør det til, og hvad man køber (: vi havde så os købt bleer på tilbud i Tyskland og i Billa, så vi har mere end nok (:

Anmeld Citér

5. maj 2015

l.kjoeller

Når du har det sådan tænker jeg at det vil få store følelsesmæssige konsekvenser at få en abort. Vi sætter ikke 2500 ekstra af pr barn. Vi giver ca 250 pr mnd i bleer og hvad mad angår er det ikke så meget mere end ellers. Hvis i nu nedjustere tankerne om at alt skal være nyt og så lader børnechecken indgå i budgettet kan det nok lade gøre tænker  jeg. Og man finder så at sige råd. Håber din kæreste ændrer mening. Når i begge er i tvivl om i ønsker abort virker det ikke som rette løsning. Børn fortryder man heldigvis ikke  

Anmeld Citér

5. maj 2015

a93

April-baby skriver:

Jeg havde selv en abort i tankerne da jeg ventede overs datter, da jeg ingen indtægt havde I tre måneder. Jeg er normalt imod abort, men når man står i det, er det bare noget andet. Det skal siges det var sådan lidt planlagt at vi skulle ha er barn, bare ikke lige nu. Men nå, idag elsker jeg overs datter over alt! Det er ben hårdt at have en baby, men der er flere goder end det er hårdt (: 

mig det der med 2500 mere i måneden, har jeg aldrig hørt, og aldrig brugt i måneden på hende, kun da jeg bar gravid, hun er idag tre uger, vi har max brugt 500 kr på hende, tøj, skumklude, mme, sådan set det vi har brugt mere (: så det er nok hvad man gør det til, og hvad man køber (: vi havde så os købt bleer på tilbud i Tyskland og i Billa, så vi har mere end nok (:

Det er også fordi vi sagtens ville kunne tage os af et barn, vi er begge modne og ved hvad vi vil i livet. 

Vi vil bare ikke leve grænsen hver måned - og det tror jeg heller ikke vi kommer til, men det ville være så ærgerligt, hvis man står der og ikke har råd til noget. Forstå mig ret, jeg tænker ikke KUN på penge, men det er nok noget af det eneste, der virkelig holder os tilbage, for vi ved ikke præcist hvad det koster 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Kløver

Øv øv øv altså 

men ja i skal ko regne på om det overhovedet ka. Lade dig gøre, en ting er mad, for e. Nyfødt spiser jo ikke meget, i ens husholdning med mindre barnet ikke kan blive ammet, så er erstatning ret dyrt. Bleer koster og senere grød og alm mad. Tøj og tilbehør er også en post msn skal tænke over og plads til dagpleje/vuggestue 

at have børn er ikke billigt når man først regner alt med og 2500 kr kan slet ikke gøre det når først barnet skal i pasning 

Følelses mæssigt skal i sammen tænke og virkelig overveje, hvad er vigtigst, kan det blive så surt det koster jeres forhold, kan din udd lade sig give dig også økonomisk 

Jeg håber i får det vendt godt, begge dele er et valg for livet, og kun jer der kan bedømme hvad som er rigtigt for jer 

håber i finder den rigtige løsning 

Anmeld Citér

5. maj 2015

a93

l.kjoeller skriver:

Når du har det sådan tænker jeg at det vil få store følelsesmæssige konsekvenser at få en abort. Vi sætter ikke 2500 ekstra af pr barn. Vi giver ca 250 pr mnd i bleer og hvad mad angår er det ikke så meget mere end ellers. Hvis i nu nedjustere tankerne om at alt skal være nyt og så lader børnechecken indgå i budgettet kan det nok lade gøre tænker  jeg. Og man finder så at sige råd. Håber din kæreste ændrer mening. Når i begge er i tvivl om i ønsker abort virker det ikke som rette løsning. Børn fortryder man heldigvis ikke  

Jeg tror heller ikke det er den rigtige løsning følelsesmæssigt. Men økonomisk er min kæreste meget bevidst og jeg aner ikke hvad man får af tilskud og m.m. 

Jeg ville ønske jeg havde nogle tal, så jeg kunne nævne dem for ham. Han har bare det tal "2500" mere om måneden med et barn 

Anmeld Citér

5. maj 2015

De3Guldklumper

Det er selvfølgelig en ekstra udgiftspost når der kommer barn/børn til. 

Men man vælger jo selv hvor billigt man vil gøre det. Vores første barn kostede til start 17.000 for de materielle ting. Så kom tøj og sådan noget oveni. 

I dag er der rigtig mange som køber brugt. Og man kan finde enormt mange ting som er næsten nye og virkelig til billige penge. 

Vi fik barn nr 3 sidste år og det blev alt stortset også handlet brugt da det meste var solgt igen fra nr 1. Så hun kostede os måske de 2500kr i opstart  

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anna2706

a93 skriver:

Jeg tror heller ikke det er den rigtige løsning følelsesmæssigt. Men økonomisk er min kæreste meget bevidst og jeg aner ikke hvad man får af tilskud og m.m. 

Jeg ville ønske jeg havde nogle tal, så jeg kunne nævne dem for ham. Han har bare det tal "2500" mere om måneden med et barn 

I ville få 4300 kr hver tredje måned i børnepenge de første 3 år, derefter falder tilskuddet stille og roligt :-) Tror sagtens det kan lade sig gøre økonomis, hvis du spørger mig :-) Snak om det med din kæreste igen og se hvad han siger, og jeg tror også at du vil fortryde en abort når du nu er så meget i tvivl. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

a93

Åh, hvor er det dejligt at høre noget fra nogen erfarne personer. Jeg er meget mere rolig nu, og jeg er også typen, der ikke har noget imod at købe en brugt barnevogn eller andre brugte ting. Det er jo alligevel ikke noget man bruger for evigt  

Jeg tror også det kan lade sig gøre, jeg bekymrer mig måske bare for meget.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Kløver

Nu sætter jeg op lidt løseligt op og et barn over 1 år 

dagpleje ca 2400 

vuggestue (fuld plads) 3400 

børnehave (fuld plads) 2000 

dertil kan komme frokostordning, det er der i vores børnehave og koster 500kr pr mdr 

mad ekstra pr mdr ca 500-1000 

Tøj, overtøj, sko og div ca 500-1000kr pr mdr 

dertil kommer div udstyr og lignende til barnet som løbende, bla seng, autostol, medicin, gave til jul/fødselsdag osv 

det er sådan hvad jeg kan komme i tanke om, og forbrug til tøj og udstyr mm kan jo variere og alt efter hvor billigt man kan gøre det, vi køber selv tøj i h&m, Bilka/Føtex, brugt osv. 

Der går faktisk mere til end man regner, men igen afhænger det af flere ting hvad man kan gøre det for, hvor hårdt børnene slider tøj og sko osv 

har taget taksterne for pasning fra min kommune, du kan søge og finde de takster som gælder i jeres kommune  

hver 3 mdr kommer børne/familieydelsen som er 0-2 år ca 4300-4400 og fra 3-mener det er 6 år 3300-3400 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.