Overskridelse af grænser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2015

jenny4

Har din søster haft kærester før? Har de været "normale"?

Jeg ville sige fra overfor fyren på en ordentlig måde, og mht kindkys ville jeg give hånd i stedet. Hvis han reagerer ville jeg bare sige, at det med kindkys og kram ikke lige er mig.

Men jeg ville også snakke med min søster. Hvis hun ellers er velfungerende osv må hun da også kunne se at han måske ikke er det bedste kort at have på hånden. Hvis hun bliver sur, ville jeg sige at det kun er fordi jeg elsker hende og bekymrer mig, men at jeg selvfølgelig vil respektere hendes valg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

Sirius1981

jenny4 skriver:

Har din søster haft kærester før? Har de været "normale"?

Jeg ville sige fra overfor fyren på en ordentlig måde, og mht kindkys ville jeg give hånd i stedet. Hvis han reagerer ville jeg bare sige, at det med kindkys og kram ikke lige er mig.

Men jeg ville også snakke med min søster. Hvis hun ellers er velfungerende osv må hun da også kunne se at han måske ikke er det bedste kort at have på hånden. Hvis hun bliver sur, ville jeg sige at det kun er fordi jeg elsker hende og bekymrer mig, men at jeg selvfølgelig vil respektere hendes valg.

Hendes første kæreste var gift og med børn ... Kæreste nr 2 var vist normal nok men droppede hende desværre. Jeg brokkede mig en del over den første og advarede hende mod knust hjerte osv, og pga det cuttede vi kontakten i næsten 2 år. Det er også derfor jeg er påpasselig med at brokke mig for meget ...

Anmeld Citér

5. maj 2015

Sirius1981

Christina88 skriver:

Jeg ville dælme sige noget til ham. Jeg synes ikke engang altid, at det er rart min mand gerne vil sige hej og nusse min mave.
Som andre skriver, er ens krop ikke alle mands eje bare fordi man er gravid, så sig fra på en pæn måde og selvfølgelig må din mand da sige noget til ham også hvis han ikke bryder sig om det.
Jeg ville desuden også, sætte en stopper for at betale madvare for ham, som du beskriver. Han må sgu selv punge ud!
Tror faktisk bare generelt, at jeg ville sige til ham, at hvis han ikke kan opføre sig ordentlig og lade være med at kritisere mit hjem, så ønsker jeg ikke at se ham!

Men ja, det lyder da som om, at din søster kunne score noget bedre. Nu er jeg sådan en, som siger min mening og jeg ville på en pæn måde sige til hende, at jeg ikke bryder mig om hendes kæreste og at jeg synes hun kunne gøre bedre.
Og så skal hun lige være obs på, at hvis hun kender til hans sorte arbejde, så kan hun blive dømt som meddelagtig i socialbedrageri (hvis de bor sammen?), for det er det i den grad, når han får kh.

Hun er ved at blive opsagt fra sin lejlighed, så hun skal formentlig flytte sammen med ham. Det er noget møg 

Anmeld Citér

5. maj 2015

jenny4

Sirius1981 skriver:

Hendes første kæreste var gift og med børn ... Kæreste nr 2 var vist normal nok men droppede hende desværre. Jeg brokkede mig en del over den første og advarede hende mod knust hjerte osv, og pga det cuttede vi kontakten i næsten 2 år. Det er også derfor jeg er påpasselig med at brokke mig for meget ...

Men der er også forskel på at brokke sig fordi han irriterer DIG, og på at sige at du er bekymret for om han er et godt kort for HENDE - at du mener hun fortjener bedre.

Og selvfølgelig skal du træde varsomt, så I ikke bryder kontakten, men hvis du mener han er skidt for hende, så synes jeg du skal sige noget.

Anmeld Citér

5. maj 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Sådan en kammerat har min mand - han er dog ikke eksnarkoman ,men er meget glad for at røre ved mig eller det var han .Og det lærte han på den hårde måd e,at jeg ikke gider at nogen rører ved min mave når jeg er gravid ( og heller ikke når jeg ikke er...) 

For jeg fik nok -klaskede ham hårdt over fingrene og brølede at nu er det fanme nok kammerat!! Hold dine fingre for dig selv lige nu er det forstået!!?? 

Og ja det var forstået ,for nu nøjes han med at nikke usikkert til mig når han træder ind i huset .

Sig dog fra kvinde - fordi man er gravid behøver man ikke finde sig i at andre mennesker gramser løs . 

Ej undskyld - men stakkels mand dog. 

Ham har da tydeligvis ikke vidst at det ikke var i orden og så får han lige bidt hovedet af. 

Til ts: næste gang han prøver at kysse din mave, siger du bare til ham, at du ikke bryder dig om det og kys på maven faktisk er forbeholdt din mand og så kan du lige smide ind, at du i det hele taget ikke er til kys nogen steder af andr end din mand 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Sirius1981

Men der er også forskel på at brokke sig fordi han irriterer DIG, og på at sige at du er bekymret for om han er et godt kort for HENDE - at du mener hun fortjener bedre.

Og selvfølgelig skal du træde varsomt, så I ikke bryder kontakten, men hvis du mener han er skidt for hende, så synes jeg du skal sige noget.

Du har så meget ret! Jeg er (som I nok kan høre) bare så satans konfliktsky at det halve kunne være nok. Og så er der det at vi sidste år mistede vores mor til kræft, og der stod han jo klar med trøst og støtte til min søster - på en måde tror jeg, at hun tror hun skylder ham en hel masse. Og det at vi har haft et hårdt år gør også, at jeg er lidt tilbageholdende med at gøre ting, der kan gøre hende ked af det.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mom2

Sirius1981 skriver:

Hun er ved at blive opsagt fra sin lejlighed, så hun skal formentlig flytte sammen med ham. Det er noget møg 

Jeg ville tage en snak med hende, evt. sammen med jeres forældre, hvis de også har et dårligt indtryk af ham.. Hun skal i hvert fald være opmærksom på det med socialbedrageri

Anmeld Citér

5. maj 2015

jenny4

Sirius1981 skriver:

Du har så meget ret! Jeg er (som I nok kan høre) bare så satans konfliktsky at det halve kunne være nok. Og så er der det at vi sidste år mistede vores mor til kræft, og der stod han jo klar med trøst og støtte til min søster - på en måde tror jeg, at hun tror hun skylder ham en hel masse. Og det at vi har haft et hårdt år gør også, at jeg er lidt tilbageholdende med at gøre ting, der kan gøre hende ked af det.

Din søster kender dig sandsynligvis godt nok til at vide, at du er konfliktsky og vil måske også forstå, at når du vælger at bringe det op så er det fordi du virkelig bekymrer dig om hende - og du kan jo godt bruge lidt ekstra krudt på at fortælle hende at du gør du af omsorg for hende.

Du kan måske også bruge lidt mere tid med hende end du plejer, så I kan få styrket fortroligheden og søsterskabet lidt ekstra. Nu ved jeg ikke hvor gammel din søster er, men kunne der måske også være et element af latent jalousi fra hendes side? Du har mand, hus og barn og hun har haft det lidt sværere ved at finde en god mand at dele sit liv med. Måske tror hun endda at det er bedre at have en skidt mand end slet ingen?

Anmeld Citér

5. maj 2015

Sirius1981

jenny4 skriver:

Din søster kender dig sandsynligvis godt nok til at vide, at du er konfliktsky og vil måske også forstå, at når du vælger at bringe det op så er det fordi du virkelig bekymrer dig om hende - og du kan jo godt bruge lidt ekstra krudt på at fortælle hende at du gør du af omsorg for hende.

Du kan måske også bruge lidt mere tid med hende end du plejer, så I kan få styrket fortroligheden og søsterskabet lidt ekstra. Nu ved jeg ikke hvor gammel din søster er, men kunne der måske også være et element af latent jalousi fra hendes side? Du har mand, hus og barn og hun har haft det lidt sværere ved at finde en god mand at dele sit liv med. Måske tror hun endda at det er bedre at have en skidt mand end slet ingen?

Hun er 5 år yngre end mig. Og ja, jeg har selv tænkt tanken at der kunne være lidt jalousi indblandet. Og at hun foretrækker skidt selskab fremfor at være alene.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Carina:-)

mor:) skriver:

Ej undskyld - men stakkels mand dog. 

Ham har da tydeligvis ikke vidst at det ikke var i orden og så får han lige bidt hovedet af. 

Til ts: næste gang han prøver at kysse din mave, siger du bare til ham, at du ikke bryder dig om det og kys på maven faktisk er forbeholdt din mand og så kan du lige smide ind, at du i det hele taget ikke er til kys nogen steder af andr end din mand 

Hvis man som voksen ikke er klar over at der er grænser for hvordan man kan opføre sig i offentligt rum må man forvente at der sker  en konsekvens . 

Og jeg gider ikke at alle mulige gramser hverken på min mave,mås osv - og kunne aldrig selv finde på at røre ved andre bare fordi de er gravide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.