Overskridelse af grænser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2015

Kløver

Ianset om og hvad der spiller ind, så er det da kun ok du siger fra. Din mave dine regler. Du gnubber jo heller ikke andre på maven og jeg ville absolut heller ikke bryde mig om kindkys 

Sig det ærligt men på en på måde, eller kom i forkøbet ved ar række hånden frem til bare at give hånd  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2015

Sirius1981

Yurie skriver:

Han lyder som en spooky person. Mærkeligt at din søster synes det er ok.. Jeg ville sku ikke have at min kæreste gik og kyssede min søsters gravide mave.. Forstår ikke hvorfor han skulle det.

Nej, jeg ved heller ikke hvad jeg snart skal mene. Jeg vil jo gerne være høflig og rar over for alle, men det er virkelig for meget. Også fordi han konstant har sådan en atmosfære af upålidelighed over sig, man føler på ingen måde tillid ved ham. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

TNBC

Sirius1981 skriver:

Nej, jeg ved heller ikke hvad jeg snart skal mene. Jeg vil jo gerne være høflig og rar over for alle, men det er virkelig for meget. Også fordi han konstant har sådan en atmosfære af upålidelighed over sig, man føler på ingen måde tillid ved ham. 

Hvordan begyndte det? 

Men jeg ville helt sikkert næste gang de kommer, så stikke hånden frem, stå bag noget så maven ikke er til at komme til. Og så ville jeg sige; min mave er ikke kyssetempel(måske ikke lige  det.. hehe) men at du fortæller at der altså kun er en der kysser din mave og det er din mand, for alt andet er over dine grænser. Og hvis han ikke respekterer  det, så må der snakkes  med store bogstaver.

Anmeld Citér

5. maj 2015

Sirius1981

A&F skriver:

Jeg forstår slet ikke hvorfor det er svært at sige fra. Det er din krop. Hvad siger din mand/kæreste til det? Synes han det er i orden? Han burde efter min mening også sige noget til ham.

Min mand er absolut ikke ok med det (men synes ikke rigtig han kan tillade sig at sige fra på dén måde, da han jo ikke "ejer" mig). Men så igen, ham her filejsen gør simpelthen så mange mærkelige ting at man egentlig hele tiden er paf over hans ord og handlinger. Eksempler: Han lægger sig til at sove når han synes der er for længe til maden bliver serveret (dén mad, som han egentlig havde sagt han ville hjælpe med at lave), han brokker sig når han er ude og besøge anden familie ("ej, de havde kun kager, jeg havde ligesom lyst til rigtig mad"), i Netto flår han dyre ting ned fra hylderne uden at spørge først og regner med at vi da selvfølgelig betaler (senerehen vil han så slet ikke have nogen af de her dyre madvarer - og vi spiser ikke sådan noget), kritiserer vores hus fra ende til anden, forklarer at han "får klaustrofobi" når han ikke er i nærheden af en 7-11 (vi bor på landet). Han er på KH men har et sort arbejde, fordi han ikke "orker" at skulle stå op hver dag (og alt hvad der hedder udgifter, ferie mm. bliver betalt af min søster), han er komplet dopet af sin sløvende medicin, osv. osv. Jeg synes min søster kunne score SÅ meget bedre, men det er nok bare fordi jeg er ældst ... jeg ved det ikke ... 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Sirius1981

Yurie skriver:

Hvordan begyndte det? 

Men jeg ville helt sikkert næste gang de kommer, så stikke hånden frem, stå bag noget så maven ikke er til at komme til. Og så ville jeg sige; min mave er ikke kyssetempel(måske ikke lige  det.. hehe) men at du fortæller at der altså kun er en der kysser din mave og det er din mand, for alt andet er over dine grænser. Og hvis han ikke respekterer  det, så må der snakkes  med store bogstaver.

Det begyndte med de dér klamme kindkys (inden jeg blev gravid), og så er det eskaleret jo større maven er blevet ... Heldigvis ser jeg ham relativt sjældent, eftersom de bor i byen og vi på landet, men det er bare så træls. Jeg har jo lyst til at se min søster, men absolut ikke lyst til at se ham.

Anmeld Citér

5. maj 2015

TNBC

Sirius1981 skriver:

Det begyndte med de dér klamme kindkys (inden jeg blev gravid), og så er det eskaleret jo større maven er blevet ... Heldigvis ser jeg ham relativt sjældent, eftersom de bor i byen og vi på landet, men det er bare så træls. Jeg har jo lyst til at se min søster, men absolut ikke lyst til at se ham.

Han lyder som et lille barn (læste dit svar til en anden) en der er vant til at bare at gøre hvad det passer ham og din søster er forblændet  af kærlighed. . 

Selvfølgelig  vil du se din søster, men ka  du ikke invitere hende til noget, kun jer to. Og næste gang han kommer; så sig nej når han nærmere sig og fjern dig, så han fatter det. Eller som csåarina, et ordentligt rap over fingerne. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Anonym

Jeg prøver af og til det samme i min mands familie - der er faktisk 2 der gør noget lignende. Jeg allierede mig med min svigermor og hun sagde så fra på mine vegne - jeg ved dog ikke om han kan styre det næste gang og det værste er at hans kone bare er jealous og sur på mig og jeg kan overhovedet ikke tage ham.

Men det er godt at få andre til at hjælpe, når det er svært at sige fra selv

Anmeld Citér

5. maj 2015

alenemor42

Ofte mangler tidligere misbrugere osv. De gængse filtre for andres grænser.

Men sig fra nu!!! Man kan ikke gå igennem livet og være flink overfor alle, ej heller kan man være elsket af alle (heldigvis )

Han ejer ikke grænserne ..... du må sætte dem for ham og du må gøre det tydeligt!

Anmeld Citér

5. maj 2015

A&F

Sirius1981 skriver:

Min mand er absolut ikke ok med det (men synes ikke rigtig han kan tillade sig at sige fra på dén måde, da han jo ikke "ejer" mig). Men så igen, ham her filejsen gør simpelthen så mange mærkelige ting at man egentlig hele tiden er paf over hans ord og handlinger. Eksempler: Han lægger sig til at sove når han synes der er for længe til maden bliver serveret (dén mad, som han egentlig havde sagt han ville hjælpe med at lave), han brokker sig når han er ude og besøge anden familie ("ej, de havde kun kager, jeg havde ligesom lyst til rigtig mad"), i Netto flår han dyre ting ned fra hylderne uden at spørge først og regner med at vi da selvfølgelig betaler (senerehen vil han så slet ikke have nogen af de her dyre madvarer - og vi spiser ikke sådan noget), kritiserer vores hus fra ende til anden, forklarer at han "får klaustrofobi" når han ikke er i nærheden af en 7-11 (vi bor på landet). Han er på KH men har et sort arbejde, fordi han ikke "orker" at skulle stå op hver dag (og alt hvad der hedder udgifter, ferie mm. bliver betalt af min søster), han er komplet dopet af sin sløvende medicin, osv. osv. Jeg synes min søster kunne score SÅ meget bedre, men det er nok bare fordi jeg er ældst ... jeg ved det ikke ... 

Men du er hans kone? Skal han seriøst bare se på, indtil du kan sige fra? Så kan han prøve at hjælpe dig her tænker jeg,  når du selv har svært ved det ven. Årh de typer der, får de hånden tager de hele armen. Der skal sættes grænser. 

Anmeld Citér

5. maj 2015

Mom2

Sirius1981 skriver:

Jeg ville dælme sige noget til ham. Jeg synes ikke engang altid, at det er rart min mand gerne vil sige hej og nusse min mave.
Som andre skriver, er ens krop ikke alle mands eje bare fordi man er gravid, så sig fra på en pæn måde og selvfølgelig må din mand da sige noget til ham også hvis han ikke bryder sig om det.
Jeg ville desuden også, sætte en stopper for at betale madvare for ham, som du beskriver. Han må sgu selv punge ud!
Tror faktisk bare generelt, at jeg ville sige til ham, at hvis han ikke kan opføre sig ordentlig og lade være med at kritisere mit hjem, så ønsker jeg ikke at se ham!

Men ja, det lyder da som om, at din søster kunne score noget bedre. Nu er jeg sådan en, som siger min mening og jeg ville på en pæn måde sige til hende, at jeg ikke bryder mig om hendes kæreste og at jeg synes hun kunne gøre bedre.
Og så skal hun lige være obs på, at hvis hun kender til hans sorte arbejde, så kan hun blive dømt som meddelagtig i socialbedrageri (hvis de bor sammen?), for det er det i den grad, når han får kh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.