Sagen er den, at min søster har fået en kæreste som hun har haft i ca. 9 mdr efterhånden. Og jeg kan bare ikke snuppe ham. Bevares, han er sikkert rigtig sød overfor hende, men hver gang han ses hos os, skal han altid give kindkys og kysse min mave (!) og røre ved mig og sige "sikke en smuk gravid kvinde!", og mine grænser kan SLET ikke tage det. Jeg havde det skidt med det før jeg blev gravid, men det er kun blevet værre efter (jeg er i 7. måned). Jeg har ingen problemer med at andre gør det - min mand, min søster, min familie, selv tossen nede fra byen har jeg intet imod rører min mave. Men ham her kan jeg bare ikke have gør det.
Det skal lige siges at han er gammel eksnarkoman (hårde stoffer) og nu har han "bare" et enormt overforbrug af benzodiazepiner. Jeg stoler ikke på narkomaner over en dørtærskel, så måske kan det have noget at gøre med det. Derudover har jeg for 13 år siden været offer for voldtægt og for 1 år siden været udsat for et halvt års voldsom sexchikane. Men disse ting påvirker bare ikke mine grænser på anden måde, så jeg synes ikke det giver nogen mening hvis det er det? Hvad tror I?
Og så til konklusionen: Hvordan skal jeg sige til min søster, at jeg synes det er ubehageligt? Jeg er sikker på, at hun vil blive stødt/fornærmet og anklage mig for at hade ham eller hade mænd eller lignende.
Jeg har ikke engang tænkt over, hvordan jeg vil have det med at "onkel" kommer og besøger os når babyen kommer - åh, suk ...
Det er da ham du skal sige noget til, at han gør noget du ikke har det godt mex, det er da ligemeget om det er onkel, faren eller en hel tradje, hvis man ikke vil have at nogen rør eller kysser ens mave, siger man nej. Jeg forstår slet ikke hvorfor han ef begyndt? ..
Anmeld
Citér