Overskridelse af grænser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.680 visninger
29 svar
40 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2015

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min søster har fået en kæreste som hun har haft i ca. 9 mdr efterhånden. Og jeg kan bare ikke snuppe ham. Bevares, han er sikkert rigtig sød overfor hende, men hver gang han ses hos os, skal han altid give kindkys og kysse min mave (!) og røre ved mig og sige "sikke en smuk gravid kvinde!", og mine grænser kan SLET ikke tage det. Jeg havde det skidt med det før jeg blev gravid, men det er kun blevet værre efter (jeg er i 7. måned). Jeg har ingen problemer med at andre gør det - min mand, min søster, min familie, selv tossen nede fra byen har jeg intet imod rører min mave. Men ham her kan jeg bare ikke have gør det.

Det skal lige siges at han er gammel eksnarkoman (hårde stoffer) og nu har han "bare" et enormt overforbrug af benzodiazepiner. Jeg stoler ikke på narkomaner over en dørtærskel, så måske kan det have noget at gøre med det. Derudover har jeg for 13 år siden været offer for voldtægt og for 1 år siden været udsat for et halvt års voldsom sexchikane. Men disse ting påvirker bare ikke mine grænser på anden måde, så jeg synes ikke det giver nogen mening hvis det er det? Hvad tror I?

Og så til konklusionen: Hvordan skal jeg sige til min søster, at jeg synes det er ubehageligt? Jeg er sikker på, at hun vil blive stødt/fornærmet og anklage mig for at hade ham eller hade mænd eller lignende. 

Jeg har ikke engang tænkt over, hvordan jeg vil have det med at "onkel" kommer og besøger os når babyen kommer - åh, suk ...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2015

Loa

Du er ikke anonym... Bare lige til info

Anmeld Citér

4. maj 2015

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Du er ikke anonym... Bare lige til info

Det fandt jeg også ud af ... oh well 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Rockertand

Sagen er den, at min søster har fået en kæreste som hun har haft i ca. 9 mdr efterhånden. Og jeg kan bare ikke snuppe ham. Bevares, han er sikkert rigtig sød overfor hende, men hver gang han ses hos os, skal han altid give kindkys og kysse min mave (!) og røre ved mig og sige "sikke en smuk gravid kvinde!", og mine grænser kan SLET ikke tage det. Jeg havde det skidt med det før jeg blev gravid, men det er kun blevet værre efter (jeg er i 7. måned). Jeg har ingen problemer med at andre gør det - min mand, min søster, min familie, selv tossen nede fra byen har jeg intet imod rører min mave. Men ham her kan jeg bare ikke have gør det.

Det skal lige siges at han er gammel eksnarkoman (hårde stoffer) og nu har han "bare" et enormt overforbrug af benzodiazepiner. Jeg stoler ikke på narkomaner over en dørtærskel, så måske kan det have noget at gøre med det. Derudover har jeg for 13 år siden været offer for voldtægt og for 1 år siden været udsat for et halvt års voldsom sexchikane. Men disse ting påvirker bare ikke mine grænser på anden måde, så jeg synes ikke det giver nogen mening hvis det er det? Hvad tror I?

Og så til konklusionen: Hvordan skal jeg sige til min søster, at jeg synes det er ubehageligt? Jeg er sikker på, at hun vil blive stødt/fornærmet og anklage mig for at hade ham eller hade mænd eller lignende. 

Jeg har ikke engang tænkt over, hvordan jeg vil have det med at "onkel" kommer og besøger os når babyen kommer - åh, suk ...

Hvorfor involvere din søster - jeg ville da bare sige det direkte til ham, så han kunne forstå det, og hvis det krævede, at jeg slog hans hånd væk eller noget i den dur, så måtte det være sådan (det har jeg i øvrigt tidligere gjort med gramsende berøringer på maven, folk bliver meget overraskede, men respekterer det efterfølgende, og jeg er fuldstændig ligeglad med, hvad de tænker - MIN mave, MIN krop).

Anmeld Citér

4. maj 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså tror da manden har en lille fetichistis for gravide maver eller noget!!! 

Du må jo bare pænt sige til ham at han ska holde naller og mund fra din mave. Jeg forstår slet, slet ik hvorfor han overhovedet har sku kysse din mave, da det i min verden kun er noget feks faren ka få lov til! Vh stine

Anmeld Citér

4. maj 2015

TNBC

Det er da ham du skal sige noget til, at han gør noget du ikke har det godt mex, det er da ligemeget  om det er onkel, faren eller en hel tradje, hvis man ikke vil have at nogen rør eller kysser ens mave, siger man nej. Jeg forstår slet ikke hvorfor han ef begyndt? ..

Anmeld Citér

4. maj 2015

Carina:-)

Sådan en kammerat har min mand - han er dog ikke eksnarkoman ,men er meget glad for at røre ved mig eller det var han .Og det lærte han på den hårde måd e,at jeg ikke gider at nogen rører ved min mave når jeg er gravid ( og heller ikke når jeg ikke er...) 

For jeg fik nok -klaskede ham hårdt over fingrene og brølede at nu er det fanme nok kammerat!! Hold dine fingre for dig selv lige nu er det forstået!!?? 

Og ja det var forstået ,for nu nøjes han med at nikke usikkert til mig når han træder ind i huset .

Sig dog fra kvinde - fordi man er gravid behøver man ikke finde sig i at andre mennesker gramser løs . 

Anmeld Citér

4. maj 2015

Sirius1981

(jeg har oprettet ny profil, det er mig der er trådstarter)

Mange tak for alle jeres svar. Jeg var bange for at jeg var for sart eller for hormonel eller noget i den dur, men jeg kan høre at det ikke er tilfældet. De fleste folk er jeg vitterligt meget tryg ved (også mht at røre ved maven), så længe det er "min" omgangskreds, men det er jo ikke tilfældet her. 

Og så skal han altid røre på sådan en langsom, snigende måde .... ARGH det er SÅ ulækkert! 

Anmeld Citér

5. maj 2015

A&F

Jeg forstår slet ikke hvorfor det er svært at sige fra. Det er din krop. Hvad siger din mand/kæreste til det? Synes han det er i orden? Han burde efter min mening også sige noget til ham.

Anmeld Citér

5. maj 2015

TNBC

Sirius1981 skriver:

(jeg har oprettet ny profil, det er mig der er trådstarter)

Mange tak for alle jeres svar. Jeg var bange for at jeg var for sart eller for hormonel eller noget i den dur, men jeg kan høre at det ikke er tilfældet. De fleste folk er jeg vitterligt meget tryg ved (også mht at røre ved maven), så længe det er "min" omgangskreds, men det er jo ikke tilfældet her. 

Og så skal han altid røre på sådan en langsom, snigende måde .... ARGH det er SÅ ulækkert! 

Han lyder som en spooky person. Mærkeligt at din søster synes det er ok.. Jeg ville sku ikke have at min kæreste gik og kyssede min søsters gravide mave.. Forstår ikke hvorfor han skulle det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.