Vi skal direkte i reagensglasbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2015

An&Jo

Frunielsen81 skriver:

Nu ved je ikke om du/I skal i behandling i offentlig eller privat regi... Men hvis det er privat, kan jeg anbefale Copenhagen fertility center... Der er stort set ingen ventetid (vi var til samtale og jeg skulle bare ringe næste gang jeg fik mens og BUM så var vi igang)  hvis du bor langt væk kan man tage samtalen over Skype... 

Vi skal i offentlig regi og vi bor i Nordjylland så København er lidt langt at køre.. 

Men da vi ingen børn har sammen så er vi barnløse og skal ikke betale selv, derfor skal vi i det offentlige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

Jn81

An&Jo skriver:

Vi skal i offentlig regi og vi bor i Nordjylland så København er lidt langt at køre.. 

Men da vi ingen børn har sammen så er vi barnløse og skal ikke betale selv, derfor skal vi i det offentlige 

Ja ok det kan jeg godt se er lidt langt.... Ja i det OFF er der jo nogle gratis forsøg... Kender kun behandlings verdenen, alt for godt... 10 år tog det os før vi stod med en positiv graviditets test... Intet er dog sikkert endnu.. Er kun 6 uger henne... Men CFC skal ha æren for at det er lykkedes... Nu når du skal i IVF, er det jo højst sandsynligt udgifter til medicin... Kan i den forbindelse anbefale dig at melde dig ind i Danmark... Gr 2 er godt nok den dyreste (ca 1000kr pr kvartal) men så er der 100% dækning på medicin.... Det har sparet mig for nok 40.000kr de sidste år... 

Anmeld Citér

27. april 2015

modesty

An&Jo skriver:

Så har jeg været på besøg ved Faurskov i Aalborg idag. Jeg fik ikke en gennemskylning som jeg ellers var henvist til. 

Men vi fik en snak, og han mente ikke at der var grund til en skylning, fordi at med vores forhistorie, og det faktum at jeg nu kun har en æggeleder, har større chance for at en ny graviditet sætter sig i æggelederen. Skylningen ville kun vise om der var gennemgang, ikke om fimrehårerne var der til at hjælpe med det sidste. Men han mente ikke at der var en chance for at den æggestok jeg har fungerer optimalt, derfor sendte han en henvisning direkte til Dronninglund fertilitetsklinik med henblik på at vi skal direkte i reagensglasbehandling. 

Men han mente at vi var yderst fertile begge to, og derfor ville han ikke spilde tiden med en masse prøver, det får klinikken lov til. Så nu er jeg spændt på hvor længe der går før vi skal derop til den første samtale. Men inseminering er udelukket, da chancen som sagt er alt for stor for at en ny graviditet sætter sig udenfor livmoderen igen.

Så nu skal vi lige synke den, og så venter vi på brevet fra Dronninglund. 

Det var den samme melding vi fik, efter jeg havde fået bortopereret en æggeleder.

Pøj pøj med det. 

Anmeld Citér

27. april 2015

modesty

Frunielsen81 skriver:

Ja ok det kan jeg godt se er lidt langt.... Ja i det OFF er der jo nogle gratis forsøg... Kender kun behandlings verdenen, alt for godt... 10 år tog det os før vi stod med en positiv graviditets test... Intet er dog sikkert endnu.. Er kun 6 uger henne... Men CFC skal ha æren for at det er lykkedes... Nu når du skal i IVF, er det jo højst sandsynligt udgifter til medicin... Kan i den forbindelse anbefale dig at melde dig ind i Danmark... Gr 2 er godt nok den dyreste (ca 1000kr pr kvartal) men så er der 100% dækning på medicin.... Det har sparet mig for nok 40.000kr de sidste år... 

Man får kronikertilskud når man er i fertilitetsbehandling, så der er et loft på cirka 4.000 kr. pr. år. 

Anmeld Citér

28. april 2015

Jn81

modesty skriver:

Man får kronikertilskud når man er i fertilitetsbehandling, så der er et loft på cirka 4.000 kr. pr. år. 

Det er jeg udemærket godt klar over... Men har stadig sparet en ordentlig røvfuld penge ved at være i Danmark... 

Anmeld Citér

28. april 2015

modesty

Frunielsen81 skriver:

Det er jeg udemærket godt klar over... Men har stadig sparet en ordentlig røvfuld penge ved at være i Danmark... 

Men det må vel være fordi du bruger det til andre ting også? Hvis det koster 1.000 kr. i kvartalet.

Anmeld Citér

28. april 2015

Jn81

modesty skriver:

Men det må vel være fordi du bruger det til andre ting også? Hvis det koster 1.000 kr. i kvartalet.

De 40kr jeg får om måneden for mine kontakt linser er ikke det store  men jeg blev meldt ind fordi jeg på et tidspunkt ikke kunne få kroniker tilskud... Hvad grunden var kan jeg ikke huske... Om det var fordi kvoten var opbrugt, måske?!? Men jeg har ihvertfald sparet en ordentlig sum penge 

Anmeld Citér

28. april 2015

modesty

De 40kr jeg får om måneden for mine kontakt linser er ikke det store  men jeg blev meldt ind fordi jeg på et tidspunkt ikke kunne få kroniker tilskud... Hvad grunden var kan jeg ikke huske... Om det var fordi kvoten var opbrugt, måske?!? Men jeg har ihvertfald sparet en ordentlig sum penge 

Pointen er at det ikke er så relevant for TS hvis hun skal betale lige så meget til Danmark som hun ville skulle betale for medicinen, altså cirka 4.000 kr. Du fik det til at lyde i dit oprindelige indlæg som om det var noget helt specielt at man kunne få medicinen til den pris, og det er det jo ikke.

Men hvis hun kan bruge Danmark til noget andet smart, kan det selvfølgelig betale sig.

Anmeld Citér

29. april 2015

An&Jo

Frunielsen81 skriver:

Jeg kan slet ikke komme ind i danmark da jeg har en kronisk hoftelidelse som jeg får fast medicin for i perioder..

Der er en betydelig forskel på længden af mine ben som har gjort at jeg har fået slidgigt i mine hofter, og derfor får fast medicin nogengange, derfor vil de ikke have mig ind.

Anmeld Citér

29. april 2015

An&Jo

modesty skriver:

Det var den samme melding vi fik, efter jeg havde fået bortopereret en æggeleder.

Pøj pøj med det. 

Tak..  

Det var næsten også hvad jeg forventede.. 

Ved jer ville de heller ikke prøve insemination ville de??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.