Vi skal direkte i reagensglasbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.869 visninger
26 svar
7 synes godt om
27. april 2015

An&Jo

Så har jeg været på besøg ved Faurskov i Aalborg idag. Jeg fik ikke en gennemskylning som jeg ellers var henvist til. 

Men vi fik en snak, og han mente ikke at der var grund til en skylning, fordi at med vores forhistorie, og det faktum at jeg nu kun har en æggeleder, har større chance for at en ny graviditet sætter sig i æggelederen. Skylningen ville kun vise om der var gennemgang, ikke om fimrehårerne var der til at hjælpe med det sidste. Men han mente ikke at der var en chance for at den æggestok jeg har fungerer optimalt, derfor sendte han en henvisning direkte til Dronninglund fertilitetsklinik med henblik på at vi skal direkte i reagensglasbehandling. 

Men han mente at vi var yderst fertile begge to, og derfor ville han ikke spilde tiden med en masse prøver, det får klinikken lov til. Så nu er jeg spændt på hvor længe der går før vi skal derop til den første samtale. Men inseminering er udelukket, da chancen som sagt er alt for stor for at en ny graviditet sætter sig udenfor livmoderen igen.

Så nu skal vi lige synke den, og så venter vi på brevet fra Dronninglund. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

esioul

An&Jo skriver:

Så har jeg været på besøg ved Faurskov i Aalborg idag. Jeg fik ikke en gennemskylning som jeg ellers var henvist til. 

Men vi fik en snak, og han mente ikke at der var grund til en skylning, fordi at med vores forhistorie, og det faktum at jeg nu kun har en æggeleder, har større chance for at en ny graviditet sætter sig i æggelederen. Skylningen ville kun vise om der var gennemgang, ikke om fimrehårerne var der til at hjælpe med det sidste. Men han mente ikke at der var en chance for at den æggestok jeg har fungerer optimalt, derfor sendte han en henvisning direkte til Dronninglund fertilitetsklinik med henblik på at vi skal direkte i reagensglasbehandling. 

Men han mente at vi var yderst fertile begge to, og derfor ville han ikke spilde tiden med en masse prøver, det får klinikken lov til. Så nu er jeg spændt på hvor længe der går før vi skal derop til den første samtale. Men inseminering er udelukket, da chancen som sagt er alt for stor for at en ny graviditet sætter sig udenfor livmoderen igen.

Så nu skal vi lige synke den, og så venter vi på brevet fra Dronninglund. 

xxx'er for jer. går selv i Dronninglund 

Anmeld Citér

27. april 2015

An&Jo

esioul skriver:

xxx'er for jer. går selv i Dronninglund 

Takker. 

Vi krydser også nu. 3 år er længe at vente, og bentetiden bliver jo ikke mindre nu.. 

Ved du hvor lang tid vi kan forvente at skulle vente på samtale??

Anmeld Citér

27. april 2015

esioul

An&Jo skriver:

Takker. 

Vi krydser også nu. 3 år er længe at vente, og bentetiden bliver jo ikke mindre nu.. 

Ved du hvor lang tid vi kan forvente at skulle vente på samtale??

De har ca. 4 mdr på første samtale lige nu. (kender en der lige har modtaget brevet derfra). Så du skal nok først regne med efter sommerferien. De lukker nemlig ned nogle uger.

Anmeld Citér

27. april 2015

An&Jo

esioul skriver:

De har ca. 4 mdr på første samtale lige nu. (kender en der lige har modtaget brevet derfra). Så du skal nok først regne med efter sommerferien. De lukker nemlig ned nogle uger.

Hold da op, det er jo vildt lang tid.. 

Jeg vidste godt der var ventetid, men troede ikke at den var så lang.. og så er der vel også ventetid bagefter er der ikke??

Anmeld Citér

27. april 2015

esioul

An&Jo skriver:

Jeg vidste godt der var ventetid, men troede ikke at den var så lang.. og så er der vel også ventetid bagefter er der ikke??

Det er et skønt sted, men der er lang ventetid og afvisninger til behandling fordi de er under pres. 

Det kommer an på om du har fået taget blodprøver og om i skal aflevere en sædprøve der skal analyseres først. Ved ikke hvordan proceduren er når man går direkte til IVF. 

Anmeld Citér

27. april 2015

An&Jo

esioul skriver:

Det er et skønt sted, men der er lang ventetid og afvisninger til behandling fordi de er under pres. 

Det kommer an på om du har fået taget blodprøver og om i skal aflevere en sædprøve der skal analyseres først. Ved ikke hvordan proceduren er når man går direkte til IVF. 

Uha ja, det ved jeg jo ikke om vi skal.. 

Jeg fik bare afvide at han henviste os direkte til reagensglas, fremfor inseminering.

Anmeld Citér

27. april 2015

esioul

An&Jo skriver:

Uha ja, det ved jeg jo ikke om vi skal.. 

Jeg fik bare afvide at han henviste os direkte til reagensglas, fremfor inseminering.

Det vil også være spild at gennemgå inseminering. Der er noget bedre odds med reagensglas

Anmeld Citér

27. april 2015

An&Jo

esioul skriver:

Det vil også være spild at gennemgå inseminering. Der er noget bedre odds med reagensglas

ja og når oddsne for en udenfor livmoderen igen er så høj som den er, så foretrækker jeg bestemt også reagensglas.

Anmeld Citér

27. april 2015

Jn81

An&Jo skriver:

Nu ved je ikke om du/I skal i behandling i offentlig eller privat regi... Men hvis det er privat, kan jeg anbefale Copenhagen fertility center... Der er stort set ingen ventetid (vi var til samtale og jeg skulle bare ringe næste gang jeg fik mens og BUM så var vi igang)  hvis du bor langt væk kan man tage samtalen over Skype... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.