Afblegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Tænker også på den mange kommer med at i gamle dage røg drak farvet folk hår og er der nogle undersøgelser for at børn den gang blev født med flere følge sygdomme end nu ? 

Piger kommer meget tidligere i puberteten nu end tidligere - muligvis pga hormonforstyrrende kemi i cremer osv. 

Hvem ved om ADHD osv også skyldes den slags? Et stort forbrug af panodiler er i hvert fald mistænkt for at give adhd, men jeg har ikke undersøgt nærmere om det. 

Der er riiiigtig mange der får kræft - måske er rygning under graviditeten medvirkende til dette, da der jo findes omkring 40 kræftfremkaldende stoffer i cigaretter. Tænk sig, at folk frivilligt ryger under graviditeten og lader deres ufødte barns celler blive bygget op samtidig med at cigaretrøgen påvirker disse celler. 

Jeg har ikke undersøgt det i bunds, for det er ikke relevant for mig, men det er da værd at undersøge hvis man ryger, drikker, bruger cremer med parabener osv, synes jeg. 

Som en anden siger - sundhedsstyrelsen finder jo ikke bare på alle disse retningsliner for sjov skyld. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2015

ErDetSnartNU

Anonym skriver:

Der er jeg så lidt uenig, alkohol og kommer direkte ned til bebs er no go for mig. Hårfarvning en gang er en anden ting synes jeg. 

Undskyld, men nu gør du forhåbentlig dig selv dummere, end du er =) Selvfølgelig kommer hårfavning og den kemi ned til babyen. Det bliver optaget i de blodbaner der findes helt oppe ved hårrødderne og blandes med dit blod, som går ned og kommer i kontakt med den membran, der ligger mellem dig selv og dit foster. 

Anmeld Citér

27. april 2015

modesty

Anonym skriver:

Der er jeg så lidt uenig, alkohol og kommer direkte ned til bebs er no go for mig. Hårfarvning en gang er en anden ting synes jeg. 

Og det svar viser tydeligt at du ikke aner hvad du snakker om.

Anmeld Citér

27. april 2015

Blop2

Alle de ting er jo skidt for barnet på hver deres måde.

Selv har jeg stemt alkohol.

Da jeg selv blev gravid rørte jeg ikke alkohol, røg dog ved første barn til jeg var 6 måneder henne, men fik os dem lagt på hylden. Hårfarvning rørte jeg heller ikke og solarium går jeg aldrig i. Jeg har under begge graviditeter brugt parfume.

Har to velskabte børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.